- 229 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
KONYA HAYVAN REHABİLİTASYON MERKEZİ
Konya Hayvan Rehabilitasyon Merkezi.
Hangi kelimeyi ele alsak elde kalıyor. Nüktedan kadı Nasrettin Hoca’nın, tevazu ve hoşgörü timsali Mevlana’nın şehri Konya. Allah’ın Hay esmasından türeyen kelime, canlı anlamında hayvan. Yaralı, sakatlanmış canlıları tedavi ederek yeniden hayata kazandırmak için kullanılan rehabilitasyon. Bir de tüm bunları kapsayan kelime: Merkez.
Barınak diye geçiyor haberlerde. Barınacak yer, yaşaması için yerleşeceği yer olmadığından bir yere sığınır, bir yerde barınır insan dahil tüm canlılar.
Kendine sığınanları tedavi edip eski sağlığına kavuşturmak ve iyileştirmekten sorumlu görevliler kafasına kürekle vura vura öldürüyor bir köpeği.
Dokuz saniyelik görüntülere bakmaya dayanamıyoruz. Dünden beri Konya Barosu’na kayıtlı avukatların hiçbirinin de zanlıların dosyasını kabul etmediğini görüp gururlanıyoruz.
Anayasaya göre, herkesin savunma hakkı vardır. Kişilerin kendini savunamadığı durumlarda avukatlardan yardım istemesi hakkıdır. Savunma hakkımızın temsilcileri avukatlar isterse dosyasını alır, istemezse kabul etmez.
Konya Barosu avukatların hiçbiri de dosyayı kabul etmemiş. Bu, hepimiz için, insanlık için güven verici.
Avukatlardan biri çıkıp "Nasıl olsa kimse kabul etmiyor, eli mecbur, istediğim kadar ücreti bulup buluşturup getirir." diye düşünebilir, hak ettiğinin kaç katı ücret talep edebilir, dosyayı alabilir, zanlıları savunabilirdi. Hiçbiri böyle düşünmemiş.
Benim sayfamda da birçok değerli avukat var. Bu durumda olsalar eminim aynısını yaparlardı.
Avukat olmak, Hukuk Fakültesi mezunu olmak demek değildir. Bir de vicdan eğitimi gerekir. İyiyi kötüden, doğruyu yanlıştan ayırabilme kapasitesi gerekir.
Her durumda, her şartta savunma hakkımızı kullanan, hukukun üstünlüğüne inanan, adaleti samimiyetle içselleştiren avukatlarımıza saygılarımla...
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.