- 891 Okunma
- 16 Yorum
- 9 Beğeni
Düpedüz İnsan Bir Hayvandır
Okuduğunuz yazı Günün Yazısı olarak seçilmiştir.
’’İnsan Düşünen Bir Hayvandır.’’ Aristo
Aristo Hazret öyle buyurmuş. Demek ki biraz hayvanlık genlerimizde var. Bunu da kötü bir anlamda algılamayın sakın... Kimi zaman ceylan gibi ürkek olsak da, kimi zamanda zayıf ve güçsüzlerin karşısında önce tilki kurnazlığına geçer, sonrada aslan kesiliriz... Yılan gibi sürünürüz kimi zaman, hiç istemesek de, birileri süründürür bizi... Kaplumbağa gibi hayatın ağır yükü omuzlarımızdadır çoğu zaman...
’’Sofistlere, yani para kazanma amacıyla gezerek felsefe öğretenlere göre "İnsan, kazanan hayvandır." Borsa oynayan arkadaşlar, bankaya döviz kur korumalı faize para yatıran arkadaşlar, altın alıp satanlar, şans oyunlarından para kazanmaya kalkanlar, hepsi Kazanan Hayvanlar Sınıfına girmektedir. Kızmayın bana benim fikrim değil, Sofistler söylüyor bunları...
’’Kuşku duymaktan asla bıkmayan septikler için "İnsan, şüpheci hayvandır." Şüphe bir yerde bilime ve icatlara da yol açmaktadır. Her ne kadar her şeyden ve herkesten de şüphe etmek bazı zaman çarpıcı olaylara yol açsa da, şüphe yine de insanın içini kemiren bir duygudur. Eğer ki İnsan olduğunuzdan şüphe etmiyorsanız ne mutlu size...
’’Descartes olaya başka bir pencereden bakar ve "İnsan, konuşan hayvandır." der.’’ İnsanlar konuşa konuşa, hayvanlar koklaşa koklaşa demişler, nede iyi etmişler... Dili ile para kazanmaya çalışan spikerler, tek kişilik gösteri yani başka bir deyişler stendap yapan sanatçılar, tiyatro sanatçıları, bu işin duayenleri oluyorlar... Bir de durmadan memleket aleyhine, rahmetli olmuş değerli devlet adamlarımız aleyhine konuşan hayvanlarımız var ki onlar hakikaten hayvanlıktan kurtulamayacaklar son nefese kadar... Tabi onlar konuşan hayvan değil de direk hayvan sınıfına giriyorlar...
’’Erich Fromm’a göre " İnsan, seven bir hayvandır." Sevmek, yine sevmek, ondan daha güzel bir duygu yoğunluğu var mı dünyada ’’Bir insanı sevmekle başlar her şey diyor.’’ Zülfü Livaneli bir şarkısında... Büyük Mutasavvıf Yunus Emre de ’’Sevelim sevilelim dünya kimseye kalmaz.’’ demiş. Bir anlayabilse insanlar dünyanın kimseye kalmayacağını, zaten öldürmek de olmayacak, kin ve nefrette... Sevmek Dokunmaktır, der Desmond Morris o zaman haydi ne duruyorsunuz dokunalım birbirimizin ruhuna, benliğine, yüreğine, sarılalım zaman zaman sımsıkı, dostça ellerini sıkalım, omuzlarına vuralım sevdiklerimizin...
’’ İnsanla alakalı belki de en güzel şeyi Nietzsche söyler. "İnsan, düpedüz hayvandır…!" diyerek son noktayı Nietzsche koyar... İnsan hayvan olmasa, hayvanlık yapmasa, bilim insanlarımıza doktorlarımıza saldırır mı? İnsan bu, hayvani duygulara sahip olmasa tutup da hanımına silah çeker mi veya hamile karısını öldüresiye döver mi? İnsan düpedüz hayvan olmasa, hayvanlaşmasa masum sokak hayvanlarını arabanın arkasına iple bağlayıp da koşturur mu? İnsan hayvan olmasa bir spor karşılaşması uğruna tutup da karşı takımın taraftarını sopayla öldüresiye döver mi? Düpedüz İnsan bir hayvandır, ancaaak kuzu gibi uysal olmak ya da çakal gibi, sırtlan gibi vahşi can alıcı olmak da insanın elinde, seçim insanındır...
YORUMLAR
İnsan hayvandır demek hayvanlara hakarettir. Çünkü insan hayvandan da adidir.ac gözlüdür,doymak bilmez,istifçidir.
Ahmet Zeytinci
Izninizle
Yazıyı okudum. Tiksindim hayvandan aşağı mahluktan
Yazıya bilimsel bir bakışla dayanak oluşsun istedim
İnsan gelişimi psikolojide beş kişilik türünden bahsediyor.
""
Kaplumbağa (Geri çekilme)
Çatışmadan kaçınmak için geri çekilirler. Sorun çıkaran kişiden uzak dururlar. Çaresizlik hissederler. Çatışmayla yüz yüze gelmektense, kabuğuna çekilmenin daha iyi olduğuna inanır.
Oyuncak Ayı (Yatıştırma)
Başkaları tarafından kabul edilmeyi ve sevilmeyi isterler. Tatsızlık çıkmaması için çatışmadan kaçınılması gerektiğini düşünürler. İlişkinin devamı için kendi çıkarlarından vazgeçerler.
Tilki (Uzlaşma)
Hem kendi amaçlarına hem de ilişkilerine orta derecede önem verirler. Uzlaşma ararlar. Kendi amaçlarının bir kısmından vazgeçerler ve çatıştıkları kişiyi de amaçlarının bir kısmından vazgeçirmeye ikna ederler.
Köpek Balığı (Güç Kullanma)
Çatıştığı kişiyi zorlar ve kişi üzerinde güç kullanmayı dener. Kendi amaçları çok önemlidir ama ilişkileri önemsizdir.
Baykuş (Yüzleşme)
Hem amaçlara hem de ilişkilere önem verirler. Sorunun çözümü için çabalarlar. Tarafların her ikisi de kazanır.
"""
Sorun Çözme Süreçleri içerisinde insan zaman zaman beş kişilik yapısını da birden veya döngüsel olarak gösterebiliyor.
Bilim elbette gerek ama daha önemlisi ar damarıdır
Onurdur
Haysiyettir
Namustur
Şereftir
Allahım sen bizi neslimizi helak olmuşlardan eyleme
Himayende tut ya Rahman ya Rahim
Biz kullarını kendi zulüm eteğinden koru
Zalimlerse gün yüzü görmesin. Kahhar isminle muamele et Allah'ım
Dosdoğru eyle bizi
Amin.
Mahvash tarafından 22.11.2022 22:49:21 zamanında düzenlenmiştir.
Ahmet Zeytinci
Hayvanlar diyorum hayvanlar açken saldırganlaşır.
Ya insanlar işte o göbekli insanlar doyumsuz.
Zevkle tüm canlıları katlederler.
İçimizde merhamet duygusu gelişsin diyorum. Merhamet duygusu bizimle birlikte yürüdükçe kötü insan olamayız.
Saygılarımla sevgilerimle selamlar
Ahmet Zeytinci
Tüm canlılar bir birine benzer böyle güzel bir akıl kaleme alınması muhteşem bir düşünce diyorum kutluyorum
Ahmet Zeytinci
Eleştirel ve düşündürücü tespitlerle dolu yazınızı bir çırpıda okudum Ünlülerin de kaktkılarıyla gerçeklerde daha bir bam etkisi yapmış.Masum canlılara işkence ederek öldüren iki ayaklı hayvanları da sayarsak hayvan sözcüğü hayvanlara hakaret gibi bir şey olur selamlar
Ahmet Zeytinci
Ahmet Zeytinci
Hislerimize tercüman olan anlam dolu harika yazılmış bir paylaşımdı, gönülden kutluyorum tebrikler üstâdım.
Sonsuz selam ve saygılarımla.
Esenlikler diliyorum.
Ahmet Zeytinci
Bize seyrettirilen yaşanılan gerçeklerin üzerinden olaya yaklaşırsak eğer; Gerek bu yazıyı yazanın, gerekse benim ve de diğer tüm katılımcıların yargıladıklarımızdan farkımız nedir? Diye sormayacak mıyız!
Bu sonuca gelmeden öncesi hiç mi yok!
Bir çocuğun anne karnına düştükten itibaren, hangi süreçlerden geçti bilgimiz var mı? doğumdan itibaren hangi eğitimlerden , sağlıklı besinlerden, pedagojik, psikolojik olarak gelişimine katkı yapıldı. KRONOLOJİSİ TUTULDU MU?
Bu soruların yanıtı yoksa eğer, SONUÇTA HAYVAN KİM?
GERÇEK SORU BU BENCE;)?
levent taner
Cam gibi şeffaf bir yorum, saf hakikat, ne denir ki
Müslüm babalar kolay yetişmiyor demek ki
Şöyle ki kıymetli hocam, bireyler üzerinden zihnimizde somutlaşırsa dediğinize hak veririm, teorik bir parantez dairesinde olgusal bakılırsa mahsuru olmaz diye düşündüm naçizane
Kuşkusuz kıssadan hisse misali faydalandım yorumunuzdan
Saygı ve selamlarımla.
MÜSLÜM BAYRAM
Hepimizin birbirimizden öğreneceği çok şey vardır mutlak
saygı sevgi ilelebet olursa güzel
fikirler hürse muazzam güzel;))
saygı selam hürmetlerimle
Ahmet Zeytinci
Ahmet Zeytinci
Why High One Why! Der Fikret Kızılok usta
"İnsanları tanıdığımdan beri hayvanları severim" diyen insan evladını da unutmayalım
Bazen insan insanı dinden imandan çıkartır
Vay hayvan vaayy! Deme de dur o zaman
Gerçi, insana hayvan demek hayvana hakaret de sayılır kimi vakit
Öyle durumlarda hayvanlaşan insanlar hayvandan da aşağıdır gerçekte
Nihayet hocam
Yüreğinize, emeğinize, kaleminize, kelamınıza bereket
Gülümseten, düşündüren ve hüzünlendiren bir yazı okudum değerli kaleminizden
Üç boyutluluk dedikleri bu olmalı
Gün başarınızı tebrik ederim
Selam ve saygılarımla.
Ahmet Zeytinci
Ahmet Zeytinci
Ahmet Zeytinci
Ahmet Zeytinci
Harka düşündüren bir yazı olmuş..
Kutluyorum hoc sizi basarilarinizin devamini diliyoum TEbrikler 👏✍️💯💯
Ahmet Zeytinci
İnsan düşünen bir hayvandır.
İnsan kazanan bir hayvandır.
İnsan şüpheci bir hayvandır.
İnsan konuşan bir hayvandır.
İnsan seven bir hayvandır.
İnsan düpedüz bir hayvandır.
Emek isteyen bir araştırma. Emeğine sağlık.
Bilmediklerimizi sayende örnekleriyle öğrendik.
Emeğine, yüreğine, kalemine sağlık...
Selam ve Saygıyla Ahmet Kardeşim.
Ahmet Zeytinci
Üstadım, tek kelimeyle MUHTEŞEM BİR hayvanlar âlemini izah ettiğiniz için yürekten teşekkür ederim, kutlarım. Gerçek bu! çoğu insanlar çok düzgün olamasa da düpedüz öyle, evet!