- 851 Okunma
- 17 Yorum
- 12 Beğeni
GÜLÜM...
Okuduğunuz yazı Günün Yazısı olarak seçilmiştir.
Kaç karattır bu yalnızlık, hüznün denkleminde saklı özlem ve yanık türküler.
Sessizliğin uğultusu ve nazenin gölgem.
Sefasını sürmekse acıların şekil değiştiren duygular ve körelen iyi niyeti insanların.
Tavaf ettiğim kadarım.
T/araf olduğumsa mısralar.
Göçebe iklimlerde saklıdır lal satırlarım ve de ömür.
Hibe ettiğim dünüm bazen göremedim kürediğim önüm.
Çiçek olmaksa düşen payıma nasıl çiçeklenmez duygularım?
Küskün bir rehavet saklı içimde: demlendiğim şiirlerden taşan mizacım hem insan alnının akıyla yaşamalı ve sevmeli bazen isabet etmese de duygular varsa yoksa umudun ibaresi t/aşkın sözcüklerinden dökülen hece hece.
Keyifsizim bu gün oysaki kayda değer bir acım yok henüz.
Beti benzi atmışsa şafağın biliyorum ki şakağıma dayalı kalemdir buna sebep ve itiraz ettiğim kadar süregelen haksızlıklara hak ettiğime koştuğum tek gerçeğim.
Ne sevginin propagandası ne yalnızlığın ne de şiirin.
Şirin bir gülümseme ile devirdiğim yıllar devirdiğim putlar.
Lakayt kimi insan.
Bazen aşırı tepkili ve sevgiyi küçümseyen cüsseleri.
Renkler solgun.
Hüzün taşkın.
Hasret zambakları açarken şaşkın gözlerle yaşıyor hayatı bazen önümü göremediğim bazen dünde takılı kaldığım yarına elbet Allah kerim yarım kalmış hikayelerim oysaki ben henüz yazdım hayatın ön sözünü.
Dalkavuk kimi imge.
Teşhir ettiğim iç sesim bazen yakalandığım rüzgar sadece benim içime estiğim.
İsmimle yaşıyorum herkes gibi bazen bölünen heceler ve ismimden arda kalan tek hece: Gül!
Gül mizaçlı bir şakayık.
İsmim tevazu yüklü ve içime soktuğum dünyanın derdi yükü.
Mizacım bazen s/üzgün keyfe keder değil rotam birileri var ki illa ki direktif/nota veren ve işte dip notu hayatın diskalifiye olmuş mutluluğum göçebe satırların neşri sevecen sesi mevsimin bazen kavurduğum iç sesim leblebi misali ki…
Leb demeden anlıyorum leblebiyi bazen dilimi yüreğimi yaksa da.
Hüzün coğrafyam.
Tayin edildiğim hiçlik makamı ve ismimden dökülen yapraklar.
İddia ediyorum ki: hala dünkü çocuğum.
İbaresi yok kimi duygunun ve ben hem kimliğime hem ismime hem kalemime sahip çıkmalıyım.
Heyhat!
Dünde kalanlar.
Heyhat!
Daha dün gibi biricik dostumun bana söylediği:
‘’Gül kadar güzel. Gülden de güzel.’’
Bilemedim bilemedim gün gelip de adımdaki mananın b/ölüneceğini.
Geç yaşında baba olan rahmetli babam ve beni kucağına aldığında aklındaki ismi bana sunduğu.
Ben hala babasının kızıyım hala onun biricik kızı ve bana dokunmaya dahi kıyamazken babam ve işte ismimle şerh düştüğüm.
Mizacım da çiçek ben de.
Hala masum ve aynı kalmanın mümkün olduğunu ise ispatlıyorum ve bana öykünen kimse alıyorum gardımı.
Daha dünden öldürdüğüm nefsim.
Son nefesimi verene değin de kendimle ve hayatla olan mücadelemden de vazgeçmeyeceğim.
YORUMLAR
Güne düşen güzel yazıyı yazan kalemi içtenlikle tebrik ediyorum.
Hayatla olan mücadele son nefese kadar devam ediyor, ne zaman kazanan oluyoruz düştüğümüz yerden kalkıp ben dediğimizde .
Huzurla kalın,sevgiler.
Gülüm Çamlısoy
Yüreğiniz dert görmesin.
İlla ki devam ediyoruz her halükarda payımıza düşeni yapmakla yükümlüyüz.
Var olun şairem.
Sonsuz sevgimle
Gülüm Çamlısoy
Var ol.
Kocaman sevgimle canım
çok güzel anlamlı bir o kadar içli alımlı yüreğinin iklimi yansımış yazına kalemin güçlü sevgiler eyvallah...
Gülüm Çamlısoy
Çok teşekkür ederim
Sonsuz saygımla
Yürekten kocaman bir Eyvalllah
Gülüm Çamlısoy
Sonsuz saygılarımla
Daha dün gibi biricik dostumun bana söylediği:
‘’Gül kadar güzel. Gülden de güzel.’’
Bilemedim bilemedim gün gelip de adımdaki mananın b/ölüneceğini.
Geç yaşında baba olan rahmetli babam ve beni kucağına aldığında aklındaki ismi bana sunduğu.
Ben hala babasının kızıyım hala onun biricik kızı ve bana dokunmaya dahi kıyamazken babam ve işte ismimle şerh düştüğüm.
Mizacım da çiçek ben de.
Hala masum ve aynı kalmanın mümkün olduğunu ise ispatlıyorum ve bana öykünen kimse alıyorum gardımı.
Daha dünden öldürdüğüm nefsim.
Son nefesimi verene değin de kendimle ve hayatla olan mücadelemden de vazgeçmeyeceğim.
gül
***
Başlı başına iki dünya sergüzeşti
Biri bu dünyanın var olmanın ve neslin devamı yaradılışın kodlanmış evrensel beşeri sevgi dünyası. Ki, geç yaşında olsa da babanızın saygıya ve hürmete değer istekle bir evlada sahip olma ve varlığına vesile olduğu cana nüveye gizemin sahibine olana
beşeri sevgi ( Hem maddi hem manevi iç içe)
Diğeri, beşeriyeti var etmen, var olduğuna inanılan alem ' gayb-ı mekan'
Gül elle tutulur gözle görülür maddi dünyası yaradılışın
Gül'e gül'lük özelliği veren rengiyle kokusuyla mana dünyası
Acaba babanız sizde yaradılışın bu iki dünyasını hissettiği için mi
gül ismini vermiştir
Yoksa bu iki dünyayı,size daha , zuhur anında dilekte mi bulunmuş mudur
Yoksa siz özgür iradenizle mi bu seçimi yapmış oldunuz ; yani,
'Daha dünden öldürdüğüm nefsim.
Son nefesimi verene değin de kendimle ve hayatla olan mücadelemden de vazgeçmeyeceğim.
gül'
dizeleriyle iki dünyayı bir arada yaşama mutluluğunu mu yaşamak istediniz
ya da bazı olumlu olumsuz nedenlerle mi kim bilir
İşte, bunca derin düşündürdünüz beni
Bu yazınızı çok beğendim sevgiyle kalınız sn gül
Gülüm Çamlısoy
Düşünmemek mümkün mü_
Dünya nimetleri inanın ki umurumda değil.
İsimler ve ismiyle yaşayan insanlar.
Her şeyin temeli merkezi sevgi ve iyi niyet.
Hayatı yaşanır kılan da bu.
Kirli bir dünya ve kirlenmemek adına insan canhıraş mücadele verirken nasıl da yıpranıyor.
Hele ki aşırı korumacı bir aileniz varsa ve kurallara hala riayet ediyorsanız.
İsmimden dolay zorluklar yaşadım bir ömür halen de.
Gerçek anlamı: güzelliklere uzanan bir bahçe gibi bir sıfattan ziyade sevgi şiarı olmalı insanın.
Değerler yitiyor günümüzde insanlar gibi.
İsmime verilen yeni anlamlar yeni manalar.
Aslında samimiyetten ötesi önemsiz dese de insan herkesi kendim gibi bildiğim için bir ömür çok çok canım yandı.
En büyük sevgi Allah sevgisi beşeri sevgiden doğan ve severek kendime inşa ettiğim bir cennet içimde saklı dünyayı da böyle bildim aldım mı başıma derdi.
Belki de işe iyi yanından bakmalı.
Çözmem gereken şifreler saklı halen içimde ve evrende bu bağlamda defalarca kaybolsam da kendime rast geliyorum illa ki ve bunda sizler büyük pay sahibisiniz.
İyi ki de varsınız siz sizler.
Sevgi sevgiyi çağrıştıran ve ben sevmeyi seviyorum
Çok teşekkür ederim asil yüreğinize
Sonsuz saygı selamımla değerli üstadım
Güne düşen ve yakışan bu güzel yazınızı ve şaireyi yürekten kutluyorum üstadem... Emeğinize yüreğinize kaleminize sağlık... Saygı ve selamlarımla...
Gülüm Çamlısoy
Çok teşekkür ederim
Eksik olmayın siz sizler
Sonsuz selam saygımla
Güzel ve değerli varlıklarınız ta ilk günden beri aranızda olmanın verdiği mutluluk ile...
Çok çok teşekkür ederim değerli Edebiyat Defteri Seçki Kuruluna ve çok değerli hocalarıma, kıymetli gönül dostlarıma tüm tüm yüreğimle...
Hayatın ıssız yollarında bazense devasa bir kalabalıkta kaybolmuş olma ihtimaliniz ile ve işte ansızın bir hatta birden fazla mucize hasıl oluyor ve tüm benliğinizle huzura ve mutluluğa kavuşuyorsunuz.
Bu minvalde rahmetli babamı da minnetle anıyorum.
Yürekleriniz dert görmesin asla ve asla...
Sonsuz içten selam sevgi ve saygılarımla...
Güne son derece yakışan harika duygularla yazılmış muhteşem güzellikteki yazınızı tekrar okumaktan ve kutlamaktan mutluluk duydum.
Daha nicelerine inşallah.
En içten selam ve saygılarımla.
Esenlikler dileğiyle.
Gülüm Çamlısoy
Çok teşekkür ederim size sizlere.
Var olunuz siz sizler.
Sonsuz içten selam saygılarımla
Harika yazınız için kutlarım
Gülüm arkadaşım
Rabbim mekanı cennet olsun kıymetli babanızın ..
İsminiz ile müsemma .
Sevgi ile gönül yolunuz
Yüzünüzdeki tebessüm
Ve sesinizdeki samimiyet sizi siz yapan
Hayat yolunuz sevgiyle karşılaşsın her daim
Sevgiler
Gülüm Çamlısoy
Amin İnşallah.
Allah razı olsun.
Çok teşekkür ederim.
Ne güzel aydınlık kıldınız gecemi.
Sonsuz içten sevgimle
Hayırlı akşamlar
İddia ediyorum ki: hala dünkü çocuğum.
İbaresi yok kimi duygunun ve ben hem kimliğime hem ismime hem kalemime sahip çıkmalıyım.
Heyhat!
Dünde kalanlar.
Heyhat!
Daha dün gibi biricik dostumun bana söylediği:
‘’Gül kadar güzel. Gülden de güzel.’’
Bilemedim bilemedim gün gelip de adımdaki mananın b/ölüneceğini.
Geç yaşında baba olan rahmetli babam ve beni kucağına aldığında aklındaki ismi bana sunduğu.
Ben hala babasının kızıyım hala onun biricik kızı ve bana dokunmaya dahi kıyamazken babam ve işte ismimle şerh düştüğüm.
Mizacım da çiçek ben de.
Hala masum ve aynı kalmanın mümkün olduğunu ise ispatlıyorum ve bana öykünen kimse alıyorum gardımı.
Daha dünden öldürdüğüm nefsim.
Son nefesimi verene değin de kendimle ve hayatla olan mücadelemden de vazgeçmeyeceğim.
Anıları unutmak mümkün mü elbette değil onlar olmazsa yaşayamayız belki de, anıları canlı tutmak güzel bir duygudur. Bundan 27 yıl önce şarkıcı
Mirkelam'ın güzel ve duygusal bir şarkısı vardı çoktandır unutmuştum onu hatırladım. Eski şarkılar ne kadar duygu doluydu şimdikiler öyle mi hiç değil.
HATIRALAR (1995)
Mirkelam
Geçip giden zamanları
Bir yerlerde bulsam
Geçip giden zamanları
Bir yerlerde bulsam
Sonra üzülsem
Üzüldüğüme üzülsem
Sonra üzülsem
Üzüldüğüme üzülsem
Gözyaşıma dalıp dalıp
Seni hatırlarım
Gittin şimdi sen
Yoksun yanımda
Bir şey istemem
Neye yarar hatıralar
Harika duygularla yazılmış bir paylaşımdı gönülden kutluyorum tebrikler efendim.
Her şey gönlünüzce olsun ve yolunda gitsin inşallah.
En içten selam ve saygılarımla.
Esenlikler dileğiyle.
Gülüm Çamlısoy
Sözcükler ve yürek iklimi bağdaş kurduğumuz iç sesin ibaresi yaşamın nişanesi.
Yüreğiniz dert görmesin.
Hayat öylesine bir yolculuk ki; hangi durakta ineceğini bilemiyor insan.
Çok teşekkür ederim.
Hatıralar yüreği ısıtan illa ki güzelliklerle dolu iken evren ve işte olumsuz kötü olan ne varsa yok saydığımız...
Sonsuz selam saygımla hocam
Kaçıncı yılını kutluyorum sahi hüznün?
Hür olmadım ben asla.
Asla da asla dememeli insan en azından hayal dünyamda yaşarken sınır yoktur benim için ve işte sihirli iç dünyam hayal âlemim.
Zamanlardan kesif bir sessizliğin hüküm sürdüğü sıcak ve nemli bir yaz gecesi.
Cilalanmış yerler.
Cilalanmış yürekler.
Çıngar çıktı çıkacak.
Çıbanbaşı kimi insan nefreti ve hasedi içinden dışarı taşan.
Hüviyetimde yazanlar bir de CV’mde.
Haddi hesabı yok sıfatların.
Nemalandığım ne çok duygu bazen uçuşan bazen sönen bazense tutuşan.
Günü kurtardık ya.
Gün yüzlü bir hayata yelken açtık madem.
Matemin de örüntüsü ile ihya oluyor yürekler ve hüzünle şerh düşüyorum hayata akla hayale gelmeyen neyse hayal dünyamda rast gele ateş ediyorum uçuk hayallerime.
Fıtratım.
Bir de eklentiler.
Açtığım parantezler aşılası mecralar ve sükûtu hayale her uğradığımda monte ediyorum zihnimi yeni baştan.
Duygularla çelişen beynim ve verdiğim emirler beynime.