- 395 Okunma
- 0 Yorum
- 2 Beğeni
Bir babanın hasreti
Hayat bir defter gibidir. Ömür içinde bunu sayfa sayfa yaşayarak doldurup gideriz. Ölünce bazıları eski çekmecelerde bulunur . Kimi eski kağıt parçası diye atılır, kimi de sevdiklerin tarafından okunur. Acıların gün ışığına çıkar. Yüreğinin duvarlarına yapışkan uhu gibi kalıcıdır. Bir ömür ne yapsanda çıkarıp atamazsın. Perdenin arka tarafına gittiğin yolculukta istesende onları götüremiyorsun. Bu dünyanın tozlu yollarına serpiliyorsun.
28-06-2022 tarihinde Türkiye ünlü aktörü Cüneyt Arkın’ı kaybetmenin üzüntüsünü yaşadı. Sinemaların ve gençliğimin mavi gözlü kahramanıydı. Kara Murat, Battal Gazi , Dünyayı kurtaran adam ve daha dört yüz filmlerde rol alarak hakkını vermişti. Kendisinin doktor olduğu halde , beyaz perdeyi seçtiği için ilk evliliğide hüzünle yıkılmıştı. Romantik filmlerde gözlerindeki o hüzün açık şekilde okunuyordu. Sanatçılığın usta hakkını vermiş, Atatürk ilkelerini benimsemiş ve halkını sevmiş gerçek bir kahramandı. Rollerinde bile haksızın karşısında dik durmuştur. Bir sanatçı olmanın ağır bedelini iyi taşıyordu. Ben Cüneyt Arkın’ın o mavi gözlerindeki hüznü filmlerinde de görüyordum. Her insan göründüğünden fazla sorumluluk, hüzün taşıyordu. Yalnız kimseler ne yaşanılanı kestiremezdi.
Öldükten sonra ilk evliliğinden olan Kızı Filiz’e yazdığı mektup beni çok etkiledi. Okudukça göz yaşlarıma hakim olamadım , gözlerimi silip silip okumaya tekrar devam ettim. Her okuyanının aynı duruma geldiğine eminim . Bir babanın özlemi , hasreti, çaresizliği bu kadar güzel anlatılmazdı. Ah o mavi gözlerinde neler gizliymiş.
Burada değinmek istediğim esas konu insanlar evlenir ,ayrılırlar. Ortada kalan o çocuklara bir bakalım. Anneleri babaları var iken yok yaşamak nasıl bir şeydir. Buna benzer yaşadığım için çok iyi anlıyorum o kızı. Merhum Güneyt Arkın’ın evlat özlemini iliklerime kadar hissettim. “ Okuyan insan daha akıllı ve mantıklı olur” düşüncesi küçükten beynime kotlanmıştı.
Şimdi daha iyi anlıyorum . İnsan olmak okumakla, diplomayla hiç ölçülmüyormuş. Amacım kimseyi yargılamak değil herkesin kendine göre haklı tarafları vardır belki. Çocuklar varsa anneler ,babalar size biraz daha sağduyulu olmayı hatırlattı bu mektup. Hayatımda böyle şeylere çok şahit oldum.
Güneyt Arkın’ın evladına hasreti yürekleri dağladı. Işıklar içinde uyu güzel insan . Bir ömür taşıdığın o özlem bitti sessizce
Sen gittin sonsuza ama bize bıraktığın filmlerde yaşayacaksın. Uğurlar ola sana,mekanın cennet bahçesi olsun.
Feride
03-07-2022
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.