Ayıyı Avla Derisini Tuzla Hiç İnsanlığa Sığar mı Bu
Birkaç gün önce en son bin dokuz yüz yetmiş dört yılında görülen ve sonrasında hiç rastlanılmayan, acaba nesli mi tükendi denilen Anadolu Pars’ının görüntüleri ekrana getirildi ve endişenin boşa olduğu, türün varlığının devam ettiği ifade edildi.
……………………..
Anadolu’da kedigiller olur mu aslan kaplan, pars panter, jaguar yaşar mı, bu türler ya Afrika veya Amerika’da olur denilirken memleketimizde kedigillerden bir türün yaşıyor olması bizim için mutluluk kaynağı olmuştur.
……………………
Görüntü sabah haberlerinde ekrana yansıdı ve arkasından yorum yapıldı. Önce hayvanın güzelliği asilliği arkasından kıymetinin bilinmediği avcılara yem olduğu konuşuldu. Daha yakında bir ayının katledildiği sonrasında derisinin yüzüldüğü ve arkasından tuzlandığı konu edildi.
…………………….
Vahşet ki vahşet. Ne büyük vahşet ve felaket. İnsan hayvana kıyar mı? Vahşice saldırır, öldürür mü, kan revan içerisinde bırakır mı?
…………………….
Yapılan canilik. Bir masuma kıymak. Vurup öldürmek. İnsan yaşatmaya eğilimli olmalıdır. Yaralıysa tedavi etmeli, açsa karnını doyurmalıdır. Özenle bakmalıdır. Başkalarından korumalıdır. Soyunun devamını sağlamıdır.
…………………….
Anadolu Parsı bu nedenle iyi haberdi. Bizde güzel duygular uyandırdı. Dileyelim çoğalsın. Bol bol yavrulasın. Asla yok olmasın.
Kemal SEYFİ
27.05.2022
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.