- 456 Okunma
- 2 Yorum
- 0 Beğeni
KAHRAMANMARAŞ HEYECANI
Üyesi olduğum ARO, ( Antalya Rehberler Odası) Kahramanmaraş Büyükşehir Belediyesi ile birlikte Kahramanmaraş’a iki günlük bir gezi düzenlendiğini cep telefonlarımızdan SMS ile bizlere duyurunca çok heyecanlanmış ve hemen kaydolup gezinin gerçekleşeceği günü heyecanla beklemeye koyulmuştum. İnşallah yeterli katılımcı olur ve gezi gerçekleşir umuduyla beklemeye başladım. Çünkü Kahramanmaraş kentinin bende derin izleri var..
Ankara’da, bir yandan çalışıp bir yandan yüksek okula gittiğim yıllarda 1976 yılı yaz aylarını Kahramanmaraş’ın Elbistan ilçesine bağl Küçükkışla köyünde bir TPAO’nın hizmetinde olan bir Alman sondaj firması AGBO bünyesinde tercüman olarak çalıştığım aylardaki anılar, bir bir gözlerimin önünden geçti. O yıllardan bu yana kim bilir ne kadar değişmiştir o çevreler?!
Yine Kahramanmaraş’ta 21 yıldır yayınlanmakta olan alkış Dergisi sahibi değerli muhterem dost insan sayın Dr. Oğuz Paköz’ü de bu gezide görme fırsatını da yakalayacaktım. Ona sözüm vardı, yaprağını dökmeyen çınar ağacının dallarından götürecektim. Geçen yıl deneyip de köklendiremediğim çınarın dallarından, bu yıl gideceğim gün 29 Mart 2022 sabahı erkenden Kumluca Beşikçi köyüne giderek kesip, On litrelik bir pet su damacanası içine köklendirici sıvıyı j*hazırlayıp dalların taze sürgünlerinden yaklaşık yarım ila bir santimetre kalınlığında olan fışkınlarından suya daldırdım. Eğer bu dallar köklenir de Maraş toprağına düşerse, bizim de dostluğumuz yaprağını dökmeyen bir çınar gibi Kahramanmaraş toprağında, yaylalarında ölümsüzleşecekti...
Nihayet beklenen gün geldi ve 29 Mart günü akşam ARO önünden 17 kişilik bir minibüse eşim ile yerleşerek yola çıktık, yol üstünde alacağımız Manavgat’tan ve Alanya’dan binecek olan arkadaşlarımızı da alarak kaptan dahil araçta 15 kişi yola koyulduk. Ne ilginçtir bu aracın hem kaptanı ( Murat bey -EMEK TUR) hem de Alanya’dan geziye katılan ve geziyi koordine ederek alt yapısını hazırlayıp gerçekleşmesinde katkısı olan ve gezi boyunca bizlere mükemmel bir rehberlik hizmeti sunan meslektaşımız Faruk Bakırcıoğlu’nun da Kahramanmaraşlı olmaları gezimizin selameti açısından büyük bir şanstı.. Herkes yerini alınca ARO Başkanı arkadaşımız rehber Mustafa Yalçınkaya program hakkında gerekli açıklamaları yapıp mikrofonu esas rehber Faruk arkadaşımıza bıraktı.
İzleyeceğimiz rota Mersin Adana karayolundan Kahramanmaraş idi ve sabah kahvaltımızı Kahramanmaraş Büyükşehir Belediyesi sunacaktı. İlk molamızı Gazipaşa ilçesi sınırları içinde bir dinlenme tesisinde yaptık ve ben bu yolculuk için yaptıgım cevizli ve fındıklı keki ikram ettim, hepsi de çok beğendiler, teşekkür ettiler.. Adana Pozantı ilçesi sınırları içerisinde yol kıyısındaki İPEKYOLU DİNLENLENME TESİSLERİNDE yarım saatlik ikinci bir mola daha yaparak TÜRKOĞLU ilçesine sapan yoldan sabah saat O7.15 sularında Kahramanmaraş’a girdik.
Gece boyunca uyuyamamıştım, fakat Maraş heyecanı bende daha ağır bastığı için, her ne kadar yorgun olsam da yorgunluk hissetmiyordum.. Gözüm hep camdan dışarı bakıyor, karlı Torilos dağlarının doruklarını, baharla birlikte yeşeren buğday tarlalarını büyük bir hazla seyrederken sık sık kameramın deklanşörüne basarak görüntüleri kaydediyordum. Bu gezi boyunca gerek cep kameram ile gerekse CANON EOS 100 D ile iki ayrı objektiften binden fazla görüntü kaydetmişim... Gezi dönüşü bu görüntüleri bir kısmını da video çekimi olarak Facebook’ta paylaştım..
*KAHRAMANMARAŞ’TA SABAH KAHVALTISI
*GERMANİCİA ANTİK KENTİ MOZAİKLERİ
* KAHRAMANMARAŞ ARKEOLOJİ MÜZESİ
*KAHRAMANMARAŞ KAPALI ÇARŞISI
*KAHRAMANMARAŞ KAHRAMANI SÜTÇÜ İMAM VE MİLLİ KURTULUŞ MÜCADELESi
* YEDİKUYULAR KAYAK MERKEZİ
*YEDİGÜZEL ADAM EDEBİYAT MÜZESİ
* KONAKLAR, HANLAR ,HAMAMLAR, KÖPRÜLER, CAMİLER
* SAĞLIK TURİZMİ, JEOTERMAL KAYNAKLAR VE TERMAL OTELLER
*BAŞKONUŞ YAYLASI
*MADO ( Maraş Dondurması)
*KAHRAMANMARAŞ’TA TURİZM NASIL HAREKETLENDİRİLİR, SEYAHAT ACENTELERİNE VE PROFESYONEL TURİST REHBERLERINE DÜŞEN GÖREVLER?!
Şaban AKTAŞ
07.04. 2022- 08.19
Bitmedi, YUKARIDAKİ KONU BAŞLIKLARINI bu sayfada yazmaya devam edeceğim.)
...