- 1267 Okunma
- 0 Yorum
- 1 Beğeni
EVLÂT KOKUSU
EVLÂT KOKUSU
Ömür boyu biriktirdiğimiz büyükçe bir sermayenin “sırtımızdaki” gücü, yerkabuğunun en kutsal armağanı, en yüce emanetidir evlât!.. Ona duâ için bütün dinler “secde” eder, yaşama sevincine “kuvvet” katar!
İyi bilirim!..
Cennetin evlâtları, dünyanın etrafında dönen meleklerdir, çarpan kalbin en büyük sırrı, “candan ötede hislerin” sesidir!..
Dayanabildiğimiz yaşam çilesinin halefi, hayatın hakiki gerçeklerinde en büyük payı olan; yürüdüğünde bile, mutluluk ışığı saçan, ayakta duracak gücümüz yokken, gülüşüyle güç veren, su gibi berrak sevgisiyle ayaklandıran, evlât kokusuyla bizi hayata bağlayan yaşam pınarımız, yaşam döngümüzün içindeki eşsiz hazinemiz, ışığımız, aldığımız nefes, içimizi ısıtan “sıcaklığın” taa kendisidir!
Gözümüzün önünde olmasını istediğimiz, hep koruma gereği duyduğumuz, yanımızda olmasa bile, sıkıntısını uzaktan bize geçiren “nadide” bir çiçektir evlât!
Kişinin, kendisinden daha yüksek mevkilerde olmasını istediği tek varlık; yaşama gücü veren, etrafına umut serpen, kimi zaman evlât, kimi zaman arkadaş, kimi zaman da yoldaş olan, sığındığımız limanın en kutsal rengidir!.. Nefes almadan yaşanmıyorsa, evlât olmadan da yaşanmaz, nefessiz kalırız, bitap düşeriz! Değer bilip, ebeveynlerine, atasına vefa gösteren; menfaat gözetmeden, baş tacı eden, süslü sözlerin ötesinde bir ırmak gibi çoğalan, varlığına şükürler yağdırdığımız salih evlât, “nefes alışımızın” sebebidir!
Mutluluğuyla, mutlu olduğumuz; üzüntüsüyle üzüldüğümüz, gayemiz, candan öte canımız, vazgeçemeyeceğimiz yürek hasretimiz, aynamızdır! İnsanın kendini bulması, onunla birlikte yeniden doğmuş gibi, temelden eğitilmiş, yokluğu büyük yara, kalbin çokça değeri, tarifi imkansız bir sevgidir. Onu memnun etmeye çabalarken, karşılıksız “ruh bağıyla” dokunuruz ona, ciğerimiz, güvenimiz, “can özümüz” olur!
Karşılık beklemeden sevdiğimiz, korumakla ve sevmekle yükümlü olduğumuz; gökyüzündeki yıldızların ışıltısı gibi parlayan, hayata tutunma nedeni olan, kokusuyla hayat ışığımız, “kalp atışımızdır” evlât.
Mehmet Öksüz
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.