- 647 Okunma
- 0 Yorum
- 1 Beğeni
NEDEN AYŞE ILICAK İMAM HATİP ORTAOKULU
İmam Hatip Ortaokullarında okuttuğumuz öğrencilerimize hem kültür dersleri hem de din dersleri ile bütünleştirerek yolumuza devam etmekteyiz. Düz Ortaokullarda okutulan bütün dersler İmam Hatip Ortaokullarımızda eksiksiz olarak okutulmaktadır. Bu konuda kesinlikle bir endişeniz olmasın. Bu kültür derslerine ek olarak öğrencilerimiz ikişer saat Kur’an-ı Kerim, Peygamberimizin Hayatı ve Arapça dersi okumaktadırlar. İstiyoruz ki öğrencilerimiz kutsal kitabımız Kur’an-ı ve onun anlaşılmasını sağlayan Arapçayı öğrensin…
Yozgat Ayşe Ilıcak İmam Hatip Ortaokulumuz, örgün eğitim ile birlikte hafızlık projesi yürütmektedir. İmam Hatip Ortaokulumuzun içinde iki senedir devam ettirdiğimiz ve iki şubeden oluşan hafızlık sınıflarımız mevcuttur. Bu sınıflardan biri kız, diğeri ise erkek sınıflarımızdır. Beşinci sınıfta aldığımız kız ve erkek öğrencilerimiz ocak ayına kadar güzelce Kur’an-ı öğrenip ocak ayından itibaren hafızlık ezberine başlamaktadırlar. Yazın Kur’an Kursuna devam eden öğrencilerimiz altıncı sınıfı Diyanet İşleri Başkanlığının Kur’an kursunda ezber yaparak geçiriyorlar. Öğrencimiz yedinci ve sekizinci sınıfları oklumuza devam ederek okulumuzdan mezun oluyorlar. Böylece bu iki sınıfa kayıt yaptıran öğrencilerimiz sekizinci sınıfı bitirdiklerinde hafızlıklarını da tamamlıyorlar. Kültür derslerinden de geri kalmadan diğer İmam Hatip Ortaokulu öğrencilerimiz ile aynı anda ve sene kaybetmeden mezun oluyorlar.
Bu sene Din Öğretimi Genel Müdürlüğümüzce düzenlenen Türkiye 8. Arapça yarışmaları Arapça şiir okuma Kategorisinde Türkiye Birincisi olmuştur. Bundan bir yıl sonra yapılan 9. Arapça Yaramışlarında okulumuz büyük başarılar elde etmiştir. İmam Hatip Ortaokulları arası Arapça Metin Canlandırma ve Arapça Çocuk Şarkılarında iki bölge birinciliği; Arapça Şiir okumada ise bir bölge üçüncülüğü elde etmiştir. Arapça Metin canlandırmada Türki’ye finaline giden öğrencilerimiz Türki’ye ikinciliği elde etmiştir. Meslekî yarışmalarda ise okulumuz İmam Hatip Ortaokullar arası Kur’an-ı Kerim’i güzel okumada bir bölge birinciliği; ezan okumada bir bölge birinciliği, hafızlıkta bölge ikinciliği; Kur’an-ı Kerim’i güzel okumada kız öğrencilerimiz de bölge ikinciliği elde etmiştir. Sportif olarak da başarılarımız büyüktür. Judo, güreş, okçuluk, satranç, yüzme ve Futsal’da Yozgat ve Bölge dereceleri elde ettik.
Mevlid-i Nebi, Kırk Ayet, Kırk Hadis, Evin Okula yakınlaşması programlarını icra ettik. Siyeri Nebi yarışmaları düzenledik. 15 Temmuz Şehitlerini Anma, 29 Ekim Cumhuriyet Bayramı, 10 Kasım Atatürk’ü Anma, 24 Kasım Öğretmenler Günü, 12 Mart İstiklal Marşımızın Kabulü ve Mehmet Akif’i Anma, 18 Mart Çanakkale Zaferi, 23 Nisan Ulusal Egemenlik ve Çocuk Bayramı programlarını icra ettik.
Yoksul aileleri ve velilerimizi ziyaret ettik. Çeşitli kurumlara ziyaretlerde bulunduk. Yozgat Belediyesi atık su tesislerini, geri dönüşümle enerji elde edilen tesisleri gezdirdik. Belediye yetkililerinin yardımlarıyla okulumuzda geri dönüşüm atıklarını toplayıp ilgili yerlere teslim ettik. Müze ziyaretlerimiz, sinema etkinliklerimiz, okul pikniklerimiz vb. sosyal etkinliklerde bulunarak öğrencilerimizin kültürel, tarihsel, sosyal ve manevi yönlerini zinde tutmaya çalıştık…
Akademik olarak doksan öğrencimizin otuz dördü yüz net ve üzeri yaparak büyük bir başarı elde etmişlerdir. Hafta sonu yetiştirme ve destekleme kurslarımız vardır. Öğrencilerimiz; şiir, hikâye, deneme, resim vb. dallardaki yarışmalarda derce elde etmişlerdir. İLESAM Edebiyat Atölyesinde kurs alan öğrencilerimiz; Ankara’da bakanlıkça misafir edilerek ödüllendirilmiştir. Bilimsel olarak üç senedir üst üste devam ettirdiğimiz 4006 TÜBİTAK Bilim Fuarımız, İmam Hatip Ortaokulumuzun kalitesini artırmaktadır. Yılsonu Resim Sergimiz görmeye değerdi…
Okulumuzda öğretmen eksiğimiz yoktur. Öğrencilerimiz için normal sınıflarının yanında Kütüphanemiz, Konferans Salonumuz, Kantinimiz, Bilişim, Fen Laboratuvar, Teknoloji Tasarım ve Müzik sınıflarımız mevcuttur. Sevgili velilerimiz, 5. Sınıf öğrencilerinizin kayıtlarını okulumuza bekliyoruz. Okulumuzu görmeden karar vermeyin. 5. sınıf kayıtları direk ortaokullara düştüğü için okulumuza öğrencinizin kimlik kartıyla gelip kayıt yaptırmanız gerekiyor. 2018-2019 eğitim öğretimin yılının bütün öğrencilerimize hayırlı olmasını Yüce Rabbimden temenni ediyorum…
15.09.2018
Yozgat
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.