- 511 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
BAKIRKÖY TÜRK OCAĞI VE BİR SORU ÜZERİNE
BAKIRKÖY TÜRK OCAĞINDA KONFERANS VE SORDUĞUM BİR SORU ÜZERİNE
GÜLÇİN CANDARLIOĞLU
Konu: İslamiyet’ten önce Türk Boyları
Önce küçük kağıtlara sorular yazıldı.
Ben Kürtlerin kökeni hakkında soru sordum.
Verdiği cevap: Kısaca, Oğuz boylarının Akıncılarının bir kısmı Mezopotamya Bölgesinden sağa sola akınlar yapar. Bunların çoğu dağlarda kalır yerleşir. Ekseriyeti Farsça, Arapça, Türkçeden oluşan karma bir dille konuşurlar, esası çeşitli lehçelerden oluşan bu günkü “Kürtçe” dediğimiz suni bir dil oluşur. Emperyalist güçler amacı buradaki petrol bölgesini sömürmek için bu lehçeyi konuşan topluluktan o bölgede suni bir devlet kurmaya çalışmak ve etnik farklılıkları da kaşıyarak, karşılarına çıkacak güçleri zayıflatmaktır.
Diğer bir konu “Arta Asya” diyerek bize Türklüğümüzü unutturmaya çalışırlar. Esası ULU TÜRKİSTAN demek lazımdır.
Sonra biz Profesör Hasan Zeki Kalay Ağabeyimle birlikte Eski, Dış Türklerden Sorumlu Başkan, Avukat Reşit Şaşıhüseyinoğlu yanına gittik. Aynı soruyu ona sorduk. Verdiği cevap Gülçin Hanımın verdiği cevapla örtüştü. Yalnız Reşit Ağabey. Kürt lafını biz Türklerin icat ettiğini esasının kurt olduğunu o bölgedeki insanlara sorun çoğu ”KURDI" der. Onların tek ve en önemli tarih yazarı Şeref, yazdığı on iki ciltlik eserinde Kurdılerin yüzde kırk dokuzu Oğuz Boyundandır, geri kalanı Ermeni , Arap, Zaza, Kırmanca vs. Hiçbir kürt ben aleviyim demez.
Diğer Türk boylarıyla ilgili uzun konuşmalar oldu. Benim sorduğum sorunun cevabını anladığım kadarıyla okuyucularımla paylaşıyorum. Hoşça kalın.
Yusuf Yılmaz
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.