- 1022 Okunma
- 0 Yorum
- 1 Beğeni
OKULUMUZ BASILDI ( PENDİK LİSESİ )
Yıl 1978. Ülkemizin karanlık günleri. Yıllar sonra, bizzat yetkilileri tarafından itiraf edildiği şekilde, tamamen Amerikan CIA, İsrail MOSSAD ve Ermeni ASALA örgütlerinin işbirliğiyle, insanımız, gençliğimiz, politikacımız, askerimiz, polisimiz bile ayrı ve birbirine düşman olan kutuplara bölünmüş durumda.
Yıllar öncesinden başlayan Amerikan emperyalizmine karşı bilinçlenen, mücadele etmeye başlayan ve artık bu mücadelenin meyvelerinin görülmeye başladığı günlerde, bu gençlik ’ Anarşist, Komunist, Rus uşağı, Bölücü ’’ gibi ithamlarla sade vatandaşa tanıtılmaya başlanmış ve halkın onlara düşman gözüyle bakması sağlanmıştı.
Ne kadar tuhaftır ki ; bu gün Amerikan emperyalizmine karşı mücadele ettiklerini iddia edenler, bunun için de özellikle Rusya ile işbirliğini güçlendirmeye çalışanlar, o günlerde bu mücadeleyi veren insanları suçlayan, karalayan, damgalayan insanların tam da kendileridir.
O günün devrimcileri, Amerikan emperyalizmine karşı mücadele ederken, ne Rus uşağı oldular, ne de Çin ya da Arnavut uşağı. Onlar Uluslararası devrimcileri , davaları için örnek aldılar. Bu devrimciler arasında Lenin, Marx, Che, Castro, Mao, Enver Hoca da vardı. Ama ilk ve asıl liderleri Mustafa Kemal Atatürk’tü. Castro ve Che gibi liderlerin Atatürk’ü örnek almakla Türk uşağı olmadıkları gibi, onlar da asla, Rus, Çin ya da Arnavut uşağı olmadılar.
Emperyalistler, Türkiye ’deki etkilerini güçlendirmek için, en büyük tehlike olarak gördükleri devrimci gençliğin üzerine Milli duyguları güçlü görünen Ülkücüleri saldılar. Onları desteklediler. Bu arada Ermeni ASALA da boş durmayıp Kürtleri kışkırtarak ,, solu böldüler. CIA, MOSSAD ve ASALA işbirliğiyle suikastlar, cinayetler düzenlendi.
17 Mart 1978. Ülkücü olduğu söylenen 5 işçi Ümraniye’de katledildi. Sorumlu olarak devrimciler gösterildi.
Pendik Lisesi son sınıftayım. Sınıfım 6 Fen C. Ders Fizik. Hocamız Ayşe Onsekizoğlu. Bir yıl önce aynı okulun öğrencisi olan, belki de o hocanın da öğrencilerinden biri olan , iri yapılı, Ülkücü kimliği ile tanınan, Y. adlı genç kapıya yüklenerek sınıfa daldı.Doğruca hocamızın yanına giderek rehin aldı ve hepimizin okul bahçesindeki toplanma alanına çıkmamızı söyledi.Hepimiz şok olduk. Hayatımızda ilk defa yaşadığımız bir baskın olayıydı. Hocamız sakin olmamızı, korkmamamızı söyleyerek Y.ın önüne düştü.
Kısa sürede bütün okul bahçede toplanmıştı. Öğretmenlerimizi çay ocağına kilitlemişler. Aralarında, Milli Güvenlik hocası bir albay ve henüz ilk bebeğine hamile olan, genç bayan öğretmenimiz S. hanım da varmış.
Etrafımızda ellerinde silah olduğu anlaşılan aletleri gazete kağıtlarıyla örtülü adamlar sarmıştı. Baskını yapan grubun lideri, yine geçen yıldan aynı okulun öğrencilerinden ve hatta arkadaşlarımızdan diyebileceğimiz biri, (H.Y) diğer zamanlarda okul müdürünün ya da yardımcılarının konuşma yaptığı merdivene çıktı. Konuşmaya başladı. Özetle, ülkenin komunizm tehlikesi altında olduğunu, Rusya ve Çin ablukasında olduğunu, beş arkadaşlarının da onlara hizmet eden katiller tarafından katledildiğini iddia eden bir konuşma yaptı. Daha sonra topluca, bu cenazeye gidileceğini ve bunun için trene binmemiz gerektiğini söyledi. Müdür yardımcımız İ. bey, en azından kız öğrencilerin götürülmemesi için istekte bulundu. İnsafa gelmiş olacaklar ki kız öğrenciler sınıflarına döndü.
Biraz sonra da olaya polis müdahale etti. Liderleri polise silah çekti. Ama çatışma çıkmadan, kimsenin burnu kanamadan, hiç kimse de yakalanmadan olay sona ermiş oldu.
Şimdi bir kaç soru soralım : Bu ülkede Amerikan emperyalizminin başlamasına kim çanak tuttu ? Bu emperyalizme karşı ayaklanan Deniz Gezmiş ve arkadaşları vatan haini mi, yoksa bu ülkeyi çok seven vatansever, Atatürk’ çü gençler miydi ?
Bu okulun öğretmenleri, öğrencileri, bu baskını, tehditi, çay ocağına kilitlenmeyi hak edecek ne yaptılar ?
O cinayeti işleyen ya da destekleyenler o öğretmen ve öğrenciler miydi ?
Yaptığınız bu ve bunun gibi olaylardan utanç ya da pişmanlık duyuyor musunuz ?
O gün Amerikan düşmanı olanları, komunist, anarşist, vatan haini ilan ederken, şimdi nasıl oldu da aynı insanlar Amerikan karşıtı oluyor ?
Amerikan emperyalizmine karşı olanlar Rus uşağı olmakla suçlanırken, şimdi aynı kişiler nasıl oluyor da Rusya ile ileri ilişkiler kurabilmek için çareler arıyor ?
Bunun adı siyasetse, politika ise eğer ; yerin dibine batsın siyasetiniz de, politikanız da !..
Fikret T
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.