- 1410 Okunma
- 3 Yorum
- 0 Beğeni
ABLA VE KIZ KARDEŞ
Rakel dokuz çocuklu ailenin dışlanan tek çocuğuydu.
Ablaları abisi ve ondan küçük kızkardeşi birde erkek kardeşi vardı!
Hiçbiri tarafından sevilmez ?sayılmaz ve hoş görülmezdi.
Rakel çok farklı bir insandı karekteri düzgün kendini okumaya Adamış dara düşene yardıma koşmaktan hiç çekinmez üşenmezdi.
Hal hatır bilen gönül kırmaktan korkan kendi halinde kendiyle barışık bir kızdı .
Okul yıllarında erkek kardeşi mussalat olmuş dersleriyle birlikte rakele büyük bir problemdi.
Baba desen duyarsızın teki varsa yoksa erkek çocuğu sanki dünya onların etrafında dönüyor .
kız çocuklarını bırak düşünmeyi var olmalarından bile rahatsızdı istenmeyen çocuklardı kız çocukları kısacası çocuklar kaderlerine terkedilmiş !birbirlerinin insafına bırakılmıştı büyük erkek kardeş tam bir tamir manyağıydı baba evden dışarı çıkınca abi başlar evdeki elektronik eşyaları tamir etmeye .
anlasada anlamasada evin altını üstüne getiriyordu hal böyleyken evde huzur yoktu ev bir cehennem yuvasıydı.
Baba evdeykende sorun vardı yokkende sorun vardı insafsız vicdandız duyarsızdı!
anne “baba korkusunda annelik bile yapmıyordu ?babaya iyi görünmek için hertürlü daldan oynuyordu.
Nihayet acı son gelmiş erkek kardeş aileyi memnun etme zamanıydı okul dönüşü sinsi bir oyunla rakelin hayatını karartmış kapı arasında kalem ablasının gözüne sokmuş rakelin feryadı mağrıbdan maşrığa yükseliyordu ve ev halkı bu acının karşısında adeta ölüm uykusuna yatmış gıgını çıkarmıyor duyarsız kalıyordu o anı anlatırken ben yaşıyorum o acıları dinmez sızılar içinde bir cuma günüydü !
baba şehirden köye geldi rakelin feryadına rağmen kuvvetli bir yumruk indirdi rakelin ensesine bir yumruk indirmiş ne ağlıyorsun feryat ediyorsun oğlumu korkutuyorsun alt tarafı bir gözünü kör etmiş kurşunmu beynine sıkmış deyip hıçkırığa boğulan rakel dinmez acı ve sızılara rağmen korkudan ağlayamıyordu bile .
göz yaşları arasında boğulup kalan rakel Allaha dua ediyor Allahım ya kuş et uçur beni ya taş et durdur beni gönler ayları aylar yılları kovalamış .
bikaç sene geçmiş duyarsız baba kızının gözünü bahane ederek bırak kızından büyük kendinden bile büyük yaşlı biriyle enlendiriyordu rakel adamı kovmuştu bu nedenle baba kızını öldürmeyi düşünüyordu bir şekilde rakel ölüm ağında kurtulmuş yeni bir oyunun tuzağındaydı nerde zengin ve yaşlı bir adam varsa rakele layık görüp satmanın telaşındaydılar.
Ve sattılarda hemde bir tıraktor parasına zina suçundan eşini boşayan iki çocuklu bir adama verilmiş bir yetim öksüz gibi elini bir yabancının eline verip adamın önüne katıp göndermişlerdi kısa bir süre sonra süt hakkı adı altında bu defa rakelin satılan adamın taktığı boynundaki cumhuriyet altını almak tı hedefi adam tam bir para babasızdı ama hazıra konmayı seven hazır yiyiciydi.
O günden sonra rakelin ismi değişmiş bir tıraktor parasına satılan sahipsiz kızdı işkencelerin ard arda geldiği ikinci cehennem hayatını yaşıyor ve bitmek tükenmek bilmeyen cehenemi zebaniler tarafında görüyordu.
Neyse bir kaç sene sonra rakel kurtulmuş tek başına yaşama mücadelesi vermeye başlamıştı.
Rakel özel sektörde çeşitli dallarda yılmadan usanmadan çalıştı çabaladı başını sokacak eski bir yapı betonarme bir ev almış kıt kanaat geçinip gidiyordu gel zaman git zaman birden ailesi türedi sorulmayan umurulsanmayan rakel birden evlatları olduğu aklına gelmiş kardeşler birden türemişti oysaki rakel yıllara tekbaşına meydan okumuştu ama onlar için şimdi başka bir sorun vardı rakel köylü kılıklı değildi artık ve daşa daş beşde ziyade veren bir konumdaydı eskidende akılı hazır cevaptı ama maddiyat yüzünde sözü dinletilmezdi şimdi işler değişmiş rakelin kimseye ihtiyacı yok şimdi.
Hanım polat mavi 18 Mart 2018 İstanbul
YORUMLAR
Rabbim bu gününü aratmaz,huzurunu ve mutluluğunu daim,akıbetini hayr eyler inşaallah.selam ve muhabbetle Maviş
Hanım Polat
Saygı ve selamlarımla.