- 812 Okunma
- 3 Yorum
- 1 Beğeni
ADIGÜZEL ŞAİR ' e, HİKMET OKUYAR ŞİİRE ÜSTÜN HİZMET ÖDÜLÜ verildi..
ADIGÜZEL ŞAİR ’ e, HİKMET OKUYAR ŞİİRE ÜSTÜN HİZMET ÖDÜLÜ verildi..
*
ANADOLU KÜLTÜR SANAT VE MOZAİK DERNEĞİ Yönetim Kurul u Başkanı, Eğitimci Şair, Şiir Yorumcusu Şiir Etkinlikleri Organizatörü, Mürsel ADIGÜZEL’ e, Hikmet Okuyar Şiire Üstün Hizmet Ödülü verildi.
*
Giresun, Şebinkarahisar Köprübaşı’nda PROJE çalışması KAYNAK eser olarak hazırlanan tanıtım turizm kültür sanat eseri TÜRKİYE SEVDASI’na gönülden destek şiirlerle katkı sağlamak için Türkiye genelinde
geleneksel olarak tertiplenen; ’ 18. Hikmet OKuyar Ödüllü Şiir Yarışması ’ sonunda; Eğitimci Şair, Müzisyen, Bestekar, THM Sanatçısı Ali YOLCUBAL başkanlığında değerlendirme yapan jüri tarafından şartnamedeki koşullar gereği; Eğitimci Şair, Şiir Yorumcusu, Şiir Etkinlikleri Organizatörü Müsel ADIGÜZEL’e, 19 Mayıs 2015 günü Şebinkarahisar’da verilmesi kararlaştırılan ödül; 20.12. 2015 günü İstanbul Ümraniye’de teslim edildi.
*
İstanbul Ümraniye’deki dernek genel merkezinde tertiplenen kültür sanat etkinliği kapsamında ve Hazirun huzurunda ;
2015, Hikmet Okuyar Şiire Üstün Hizmet Ödülü, Ödül Şeref Serlevhası ile 1 Adet Türkiye Sevdası, 1 Paket Türk Kahvesi ve 1 Adet Şair Kalemi; Şüsiyad Başkanı Hikmet Okuyar tarafından; Eğitimci Şair, Şiir Yorumcusu, Şiir Etkinlikleri Organizatörü Mürsel ADIGÜZEL ’e teslim edildi.
......
MÜRSEL ADIGÜZEL kimdir ?
*
Mürsel Adıgüzel’in bilgisi dahilinde paylaşılan ortka kayıtlarda şöyle tanıtım yapılmış:
*
’ Mürsel Adıgüzel,1946 Kars doğumlu olup, İlk Okulu Koçköyü ’nde, Orta öğrenimini Kazım Karabekir İlk Öğretmen Okulu ’nda okudu. 1966-1967 öğretim yılında mezun oldu. Eğitim Fakültesi ’ni bitirerek öğrenimini tamamladı.
Yurdun çeşitli il-ilçe ve köylerinde görev yaptı. Meslek yaşamı boyunca, sivil toplumcu anlayışı öne çıkardı. Eğitimin temel ilkelerine sahip çıkılmasının mücadelesini verdi. Birlik ve beraberlik içinde toplumsal dayanışmanın önderlerinden birisi oldu. Bu görevini emekli olmadan önce sürdürdüğü gibi, emekli olduktan sonrada sürdürmeye devam etti.
Adıgüzel kültürel birikimlerini toplumla paylaşmak adına, İstanbul Çamlıca Gazetesini kurdu. Makalelerini Gazetesinde ve “Serhat Kültür Dergisi ’nde” yayınlamaya başladı. İstanbul Çamlıca Gazetesini kapattıktan sonrada, çeşitli konularda yazmaya devam etti.
2000 yılında “Şiirlerle bayramlar” ve “Vatan Haritası ” piyesi, “Var Git Kendi Yoluna” adlı şiir kitapları yayınlandı. 2007 yılında, “Dem Vakti Şiirleri” bir ve iki, “Deli Mavi Sevdalar”, “Güllük Güldestesi” ve “Şairane” Antolojilerinde çeşitli şiirleri yayınlandı. 2008 de “Şiirlerle Bayramlar”, “Var Git Kendi Yoluna” ikinci baskısı yanında, “Yüreğimin Sesini Dinle” ile “Adam Olursun” şiir kitapları da okurlarıyla buluşturdu.
Toplumsal ve sosyal faaliyetlerini aralıksız sürdürmekte olan Adıgüzel, 10.Dönem Ümraniye İlçesi ’nden “İstanbul İl Genel Meclisi Üyesi” seçildi. Siyasi çalışmalarının haricinde, halen “İstanbul Gazeteciler Derneği Meclis Üyeliği”, “Atatürk Düşünce Derneği Üyeliği” ve “Anadolu Kültür Sanat ve Mozaik Derneği Başkanlığı” gibi görevleri sürdürmektedir.
Anadolu Kültür Sanat ve Mozaik Derneği Yönetim Kurulunca uygun görülen kırk konuda, katılımcı şairlerine Facebook’ta atışmalar düzenledi. Bu atışmalara katılan yüz on şairimiz den, finale kalan altmış dört şaire ait, “Şairler Atışma Antolojisi” adını taşıyan kitabı yayınladı.
Şimdi ise beşinci şiir kitabı olan “Duy Beni” adlı eserini şiir severlerine sundu.
Kendisine sağlıklı bir yaşam ve uzun ömürler diliyorum.
*
ESERLERİ:
,“Serhat Kültür Dergisi ’nde” çeşitli makaleler yazmaktadır. Birtakım konularda, araştırma çalışmaları olan Adıgüzel’in, basılı eserlerinden “ŞİİRLERLE BAYRAMLAR” ve “VATAN HARİTASI ”piyesi ile “VARGİT KENDİ YOLUNA” ’YÜREĞİMİN SESİNİ DİNLE’ ve ’ADAM OLURSUN’ adlı şiir kitapları bulunmaktadır. Dem Vakti Şiirleri Antolojisi bir ve iki, Deli Mavi Sevdalar Antolojisi, Güllük Güldestesi ve Şairane Antolojisinde çeşitli şiirleri yayınlandı..2011-2012 dönemine Ait "Şairler Atışma Antolojisi" kitabını çıkardı. yakın zamanda, "Duy Beni " adlı şiir kitabı da Tunç Yayın Evi yayınları arasında çıkacaktır. ’
................................
Kitle İletişim : Müzeyyen KESKİN
Amasyaşat Başkanı Türkiye sevdası Kültür sanat Danışmanı
YORUMLAR
Daha önce de yazdım... bu işin bir resmî tarafı yok... gönül ödülleri... bana, elden gönderildiği gibi.
w.edebiyatdefteri.com/yazioku.asp?id=148840