- 649 Okunma
- 1 Yorum
- 0 Beğeni
AMASYA Sevdası 4. Baskı TANITIMI Vizyon TÜRK TV'de yapıldı.. / Hikmet OKUYAR
*
İstanbul, Kartal Pendik yakınlarında hizmet veren; Vizyon Türk Tv canlı yayın Ercan Gönültaş Show programında Amasya ve ilçeleri tanıtımlarına yer verildi.
Etkinlikler kapsamında programa sponsorluk yapan Amasya Belediye Başkanı, Dernek Başkanları, Amasyalı Sanayici ve İş Adamları ile Esnafların tanıtımları yapıldı..
*
Canlı Yayına, Gaziantepli Sanatçı Saygı Türkmen ile Amasyalı Sanatçılar Amasyaşat Başkanı Şair Şiir Yorumcusu Amasya Sevdası Tanıtım Turizm Kültür Sanat Etkinlikleri Organizatörü Müzeyyen Keskin katıldı..
*
THM Sanatçısı, Şiir Yorumcusu Elif Dikmen’nin de süper konuk severliliği ile ev sahipliği yaptığı programda; Saygı Türkmen ile Elif Dikmen Amasya yöresi türkülerinden yorumladılar ve Amasyalı Aşık Özlemi deyişlerinden örnekler söylediler.
*
Programda Amasya Sevdası ve 5 Yıldızlı Amasya Elması ve Şebingülü ile sahne alan Amasyaşat Başkanı, Şair, Şiir Yorumcusu, Müzeyyen Keskin ( [email protected]ım ) de; Amasya ve ilçelerinin özellikleri ve güzelliklerinin şiirlerle tanıtılması projesine vesile olan Amasya Sevdası / Hikmet Okuyar Deyişini; yanık kaval fon müziği eşliğinde yorumlayıp; programın takipçisi sanat severler ve dünyadaki Amasyalılar ile Türkiye Sevdası dostlarına ARMAĞAN olarak paylaştı.
*
Şiir yorumlarına, Borabay, Şahin Yaylası, Taşova’da Şimal Yıldızı, Gizemli Şebingülü konulu şiirleriyle devam eden; 5 Yıldızlı Amasya Elması Tanıtımları ile Ünlü Amasyalı Şair Şiir Yorumcusu Amasyaşat Başkanı Müzeyyen Keskin; Amasya Sevdası isimli tanıtım turizm kültür sanat eserinin 4. baskısı hakkında bilgilendirmelerde bulundu..
Başkan Keskin mesajında: Eser, 444 sayfa oluncaya kadar, Amasya ve İlçelerindeki ve Türkiye genelindeki Amasya Genelgesi Dostu özel yetenekli güzel sanatlar öncüsü amatör ve usta şiir dostlarında ürünleriyle katkı yapmalarını duyurdu..
Amasyalı Girişimci İş Kadınları ve Sanayici İş Adamları ile Esnaflardan, Üreticilerden, Vakıflardan, Gönüllü Kişi ve Kuruluş’lardan da destek istedi.
*
Televizyon Üst Yönetimine Hikmet Okuyar imzalı 1 Adet Türkiye Sevdası armağan eden Keskin Ozan; Sunucu Gönültaş’a da 1 sepet Amasya Elması ile 1 adet Amasya Sevdası verdi
Sanatçılara ve Yayın Ekibine de Amasya Sevdası armağan etti..Sunucu Ercan Gönültaş da Elif Dikmen ile birlikte Amasyalılar Tanıtım Programı anısına Müzeyyen Keskin ile Saygı Türkmen’e plaket takdim etti..
*
Sanatçılar da, teşekkür konuşmalarında, tanıtımların ve programın sürekliliğini dilediler.
Program yayını sırasında ise Türkiye’nin dört bir yanından ve Bakü, Şeki, Almaatı, Lefkoşa, Kırcaali, Şumnu, Üsgüp, Selanik, gibi önemli merkezlerden; Eserin 4. Baskı yayını için tebrik mesajları gönderildi..
Eserin proje oluşumuna vesile olan ’ Amasya Sevdası / Hikmet Okuyar ’ Deyişi, programın yayın afişleri ile birlikte yayın sonuna kadar kitle iletişim kanallarınca paylaşıldı.
......
..........
AMASYA SEVDASI.. / Hikmet OKUYAR
01
Amasya Sevdası yazınca Hikmet..
Bağrında nazlıca, nazdım Amasya.
Gül bahçe adası kazınca Hikmet..
Otuz üç, otuz üç; dizdim Amasya.
02
Kavrula, savrula, yandım dağlandım;
Şebin sancağıyken candım bağlandım.
Özele, güzele, kandım eğlendim..
Yöreni, yareni, yazdım Amasya.
03
Okuyar, Tamzara, horon başında..
Kelkit doğar ufuk, ufuk düşünde;
Toyga çorbasında, keşkek aşında..
Bestekar sazında, sözdüm Amasya.
04
Merzifon, Suluova, ey Hamamözü !
Gümüşhacıköylü, Göynücek nazı.
Çeşme başlarında verilen sözü..
Şahin yaylasında sezdim Amasya.
05
Esençay, Taşova, Vadi’ye girdim;
Bamyayı toplayıp, nohutu derdim.
Müzede beş yıldız; bir elma gördüm;
Şebingülü ile süzdüm Amasya.
06
Ferhat - Şirin aşkı, içime sine;
Amasya Sevdası gönlüme ine.
Yeşilırmak beni aldı içine..
Gizemliyi orda çözdüm Amasya.
07
Borabay, şiirin bayramlık yeri;
Şimalyıldızı de, diyorsan heri.
Amasyalı aşkım olduktan beri..
Ünlü Amasyalı, özdüm Amasya.
08
Gönül birliğinde; sevincim, acım;
Özgürlük, güvencem, üretim gücüm.
Genelge, ilk adım; zaferler tacım..
Emperyal oyunu, bozdum Amasya.
09
Amasya denince, bir of duyarsan;
öncelikli deyip, adam sayarsan;
Tutup, bir hatırlı; yere koyarsan..
Al beni boşluktan, bezdim Amasya;
Seni tam kalbime yazdım Amasya.
10
Bağrında nazlıca, nazdım Amasya.
Seni tam kalbime yazdım Amasya.
Otuz üç, otuz üç dizdim Amasya.
Bestekar sazında, sözdüm Amasya.
Emperyal oyunu, bozdum Amasya.
*
Hikmet OKUYAR
Şüsiyad Başkanı
12 Nisan 2012, Gebze / KOCAELİ
Not:
www.youtube.com/watch?v=nt9RWfEsiKk
/
......
YORUMLAR
Hikmet Okuyar
Sanatçı sülalenin Bakülü Eğtimci Şair Şiir Yorumcsu Sema Dağlı duyarılığınızla sayfayı ziyerete gelişinizden süper hazz aldım..
Teşekkürler..