- 1908 Okunma
- 11 Yorum
- 1 Beğeni
Onur! savaşçıları...PKK
Bilen bilir. İliklerime kadar, tüm hücrelerimle Türk’üm ben. Kemalist’im. Atatürk’ün çizdiği yolda, bıraktığı mirası, kutsal emanetlerini korumaya ant içmiş neferlerden biriyim. Belki koskoca deryada tek bir kum zerresiyim. Ama o sathı oluşturan vatan evlatlarından biriyim. Elhamdülillah Müslüman’ım. Laikliğin, din işlerini devlet işlerinden ayırmanın inceliğinin inancıma gölge değil, ışık tutuğuna inananlardanım.
Öğretmenim. Sınıfımda Türklüğü de Müslümanlığı da (yaşadığım yere rağmen) en güzel şekilde aşılama çabasındayım. Dinini yaşayamayan, geçmişini bilmeyen, Türklüğün üstün vasıflarını taşıyamayan, hatta dilini doğru dürüst konuşamayan velilerin çocuklarını sevgiyle, şefkatle, yol göstererek, ışık tutarak, rol model olarak yetiştirmeye çalışıyorum. Ve yıllar geçtikçe de çocukluktan gençliğe geçen öğrencilerimde çabalarımın meyvesini görmenin tarifsiz mutluluğunu ve gururunu yaşıyorum Rabbime sınırsız şükürlerimle.
Bu girizgahın uzantısında, paylaşmak istediğim konu farklı aslında.
PKK … Bir başka deyişle Kürt sorunu!..
Yaklaşık iki yüz yıldır inişleri çıkışlarıyla, değişen yoğunluğuyla var olan bir sorun. Kürtler tarihin her döneminde içimizden oldular, Türk’e kardeş oldular. Savaşlarda silah arkadaşımız, yoklukta dert ortağımız oldular. Ailemiz, akrabalarımız, komşularımız, tertibimiz, sıra arkadaşımız, can dostumuz oldular. Bayramlarda coşkumuzu, sevincimizde mutluluğumuzu, acılarımızı paylaştılar. Empati kurduğum zaman içim acıyor arafta kalmış kimliklerine. Yaşadığım yerde tanıdıklarımın anlattıkları, internet ortamında okuduğum anekdotlar hatta kabuslar da bir gerçeği çarpıyor yüzüme. Kürtler yadsınamayacak bir çoğunluk tarafından hor görüldü. İsimleri, dilleri, kültürleri, inançları kısıtlanmaya, kontrol edilmeye çalışıldı. İlkokula yeni başlayan, Türkçe konuşamayan çocuklara tokatla öğretildi Türk olmak. ‘’Senin önderin budur!’’ denildi Atatürk’ün resmi gösterilerek. ‘’Bu marşı, bu andı okuyacaksın, bu bayrağa selam duracaksın.’’ denildi. Çoğu Kürt kardeşimiz yaptı da bunları. Zorla Müslümanlaştırılan, ama yalnızken istavroz çeken, Hz İsa’ya mum yakan yabancı gelinler gibi, içlerinde Kürtlüklerini yaşayarak devam ettiler Türk olmaya.
Kendimi onların yerine koyduğumda, empati kurduğumda içim sızlıyor yaşayamadıkları milliyetçiliklerine.
Ama… Ters köşe var bir de. PKK ve türevleri. Yıllardır hiçbir Kürt arkadaşımla tartışamadım bu konuyu. Çünkü her iki tarafın da sabrı yetmedi bir türlü konunun açılımına. PKK’nın mücadelesini asla ve kat’a haklı gösteremez hiç kimse. Onları ‘’onur savaşçıları’’ olarak görenleri insan olarak bile görmüyorum ben. Çünkü PKK’nın amacı Kürtlerin alınmış haklarını kazanmak değil, binlerce şehit vererek alınmış topraklardan şühedayla sulanmış parçalar koparmak.
Oysa ki bunca yıldır, onca insan dağa çıkacağına, onca silah, barınak, besin masrafı yapacağına, aynı mücadeleyi, aynı eziyetleri insanca bir surette gösterebilirlerdi. ‘Kolay değil’ demesin kimse. Bunca yılın vahşeti, zarar ziyan dökümü farklı çabalarla, iyi niyetlerle yapıcı çözümler getirilebilirdi. Kendi dilleriyle, kendi kültürleriyle, kendi inançlarıyla ama aynı topraklarda kardeşçe yaşamanın çözümünü bulabilirdik bunca acılı süreç içerisinde.
Ama amaç toprak almaktı. Dış güçlerin yardımı, desteği ve yönlendirmesiyle baştan tavrını koydu PKK. ‘’Öyle olmazsa böyle olur’’ dayatmasıyla ibretlik canlar aldılar bizden. Canımızdan can kopardılar koparmak istedikleri topraklara karşılık.
Hiç kimse ‘’Bizi dağa çıkmaya siz mecbur ettiniz’’ demesin şimdi. En basit bir muhasebeyle bile elde ne artılar kalırdı bugüne kadar. Bakiye insanlık olurdu hatta. Ama; yolcu, hedefe göre azık hazırlarmış. PKK’nın azığı da şehit kanı oldu yıllardır. Kendinden giden canları da umursamadı. Emir büyük yerden çünkü. Amaç toprak koparmaksa her yol mübahtır zihniyetiyle yaktı, yıktı, yok etti. Hangi onurdan bahsediyorsunuz siz?!.
O ‘’onur! Savaşçıları’’ dağa çıkmadan, silaha sarılmadan da ONUR savaşçısı olabilirdi oysa ki. Amaç aynı gök kubbede, aynı topraklarda, kendi kimliğiyle, kendi diliyle ama kardeşçe yaşamak olsaydı eğer!..
‘’Başka çare bırakmadılar!’’ demeyin.. Azıcık muhasebe dökümü.
.
YORUMLAR
PKK hakkinda yazdiklariniza katiliyorum ama laikligin dinime isik tuttugu konusunda sizinle hemfikir degilim. Islam'in laiklikle filan aydinlanmaya ihtiyaci yok ki...
gülkurusu
Kendi inancımdan bahsettim... Saygımla
Genel anlamda güzel olmasına rağmen kısmen fikir ayrılıklarına düşmediğim söylenemez.
Evveliyatta elbette bütün kürtler bizim kardeşlerimizdir ve aramızda ayrı gayri olamaz.Fakat,kürtler kadar bu memlekette birlikte yaşadığımız laz,lar,çerkez,ler,muhacirler,ve bir çok ırk,ta bizim kardeşlerimizdir..Şimdi konunun özüne dönelim..Kürt,lerin O bayrağa selam durması O dili konuşması gibi durumların adı bence dayatma olmamalı.Bugün dünyanın hangi devletine giderseniz gidin,O devletin dilini öğrenmek kutsal bildiği herşeye saygı göstermeniz gerekir..Evet bu dayatma olabilir..Olabilir ama sadece O vatanı benimseyemeyen,özümseyemeyen,kabullenemeyen,tarihte olduğu gibi sırtımızdan vuran ve kendisini şu,bu diyen kişiler için bu bir dayatma,dır..Oysa O vatanı benimseyen,vatanı bilen kürt kardeşlerimiz zaten kendilerini,bağlılıklarını çoktan ispat etmişlerdir..Bugün türkiyenin en büyük iş adamları kürt,tur.Bütün medyadaki,yapımcı,yönetmen,tiyatrocu,müzisyen,aktör vb. kişilerin çoğu Kürt,tur..Eğer kürt,lere bir zulüm olsaydı onlar O seviyelere asla gelemezlerdi .Türkiye Cumhuriyeti devleti bir bütündür,ve O devlette yaşayan her birey iyi veya kötü O devletin kutsalına saygı duymak,dilini öğrenmek zorundadır..Yoksa bir bütünlükten bahsedilemez.Elbette geçmişte yapılan hatalar vardır,fakat bu durum sadece kürtler için geçerli değildir..
PKK denilen aslı Asala kökenli şerefsiz terörist grupları asla ve kat,a hiçbir zaman kürt,leri savunmamıştır.
Tam tersine kurt kardeşlerimize en büyük darbeyi bu terörist gruplar vurmuştur.
Yakın ve uzak tarihimize bakıldığında görüldüğü gibi diline sahip olamayan tüm ırklar yok olmaya mahkumdur..Belki Asıl oyunun kurucuları; İnsanlara şeffaf seçenekler olarak gösterdikleri bu tezgahı;masumhane olarak sunabilirler..Fakat baktığınızda kendi içlerinde dillerinin hakim olmadığı yerlere neler yaptıklarıda bir gerçektir..Mustafa Kemal ATATÜRK,e saygı göstermek,onu önder görmek herkese nasip olmayacak bir erdemdir..Karşısında mağlup olan devletler bile ona saygı gösterirken bir türk vatandaşının göstermemeyi istemesi anlaşılabilecek bir durum değildir,veya maksat farklıdır.
Olması gereken elbette kendi dillerinde özgürlük,fakat devletin dilinide öğrenmek mecburiyeti zorunluluğudur.Yoksa bir bütünlükten bahsetmek sadece hayal olur.
Mücmelen;Olması gereken,ve kimsenin değiştirmeye gücünün yetmeyeceği,
TEK VATAN,ÇOK IRK TEK MİLLET,TEK BAYRAK,tır..
Saygılarımla
keremkorkut tarafından 9/1/2015 3:18:30 AM zamanında düzenlenmiştir.
keremkorkut tarafından 9/1/2015 3:23:24 AM zamanında düzenlenmiştir.
gülkurusu
Saygılarımla...
Güzel bir deneme yazısı.
Konu güzel seçilmiş, güzel işlenmiş.
Çok da akıcı kaleme alınmış.
Can sıkıcı bir konu aslında ama,
cümlelere kazandırılan ahenk,
canımızı sıkmadan, bir çırpıda okutturuverdi yazıyı bize.
Ne demeli?
Her bir şeyi, söylenmesi gereken üslup ile söylemiş yazarımız.
Eline, koluna, gönlüne sağlık diyoruz.
gülkurusu
Takdiriniz onur verdi. Ama gerçek bir onur...Saygımla.
gönül isterdi ki dış mihrakları dost edineceklerine kendi vatanına itimat edip dediğiniz gibi silah yerine
meşru platformlarda haklarını savunmalarıydı
kim ister vatan şehit versin ikisi de tc vatandaşı
Bariz bir gerçektir ki israile dar gelen toprakları genişletme amaçlı kademe kademe işleme konan ve her ülkede çok başlılık yaratıp bu başları birbirine vurarak suya sabuna dokumadan amacına ulaşan Amerika destekli israildir
bizi bu kıskaca sokmak istiyorlar ve kamufle edilemeyecek kadar gerçektir
Kapısına can havliyle gelen mültecilere ekmeğini paylaşan yapılan kermeslerde en sevdiği bisikletini satacak kadar fedakar evladlar yetiştiren HAK tan ve haklıdan yana gerçekten bir türk dünyaya bedeldir sözünün canlı örneği sevgili kardeşlerimiz vatandaşlarımızın duaları bizleri koruyor
İNŞAALLAH amaçlarına ulaşamayacaklar
tek sorun beyinleri yıkanmış kürt kardeşlerimizdir
bir şekilde onları kendi safımıza çekip bizden olduklarını kanımızın canımızın bir olduğunu söyleyip onları
kuzu postuna bürünmüş kurdun elinden kurtarmaktır
onları kullanıp parça koparmalarını sağlamak isteyenler
daha sonra sahipsiz kalan onların üstüne bir hamlade çullanıp ellerindekini almayı planlayanlar
şu anda destek verenler değil midir?
YA RAB FERASET VER BİZE
OYNANA OYUNLARI GÖRMEK ADINA
gülkurusu
Saygım sevgim sonsuz:)
Merhaba Şengül, cesurca yazdığın bu yazının her satırına katılıyorum.
Memlekette Kürt sorunu var diyenler hangi okulu kazandı da geri salt Kürt oldugu icin geri çevrildi.
Geçmişten birçok örnek var onlati arkafaşlarım yazmış zaten. Bana en yakın örneği vereyim, bizin Adliyenin Baş Savcısı Kürttür. Babacan, vatanini seven bir indan. Alt komşum Kürt, çok iyi anlaşıyoruz, birçok apartmanda yaşanan sorunlar bizim apartmanda pek yaşanmaz.
Sözün özü, Memlekette Kürt sorunu yoktur. Bizim sorunumuz terordür, PKK dır.
Kimse aksini söylemesin sorun bu!
Kalemin susmasın sevgili öğretmenim. Senin gibi ayfın eğitimciletimiz var oldukça terör belası dahil birçok sorunun üstesinden geleceğimize inanıyorum.
Sevgilerimle.
gülkurusu
Çok sevgimle.
tebrikler.... tarih ve din iyi bilinmezse , kullananların oyuncakları oluruz. kürt tarih boyunca hep kullanıldı , şimdi de kullanılıyor . sion yaşadıkça hepimiz bir şekilde dünya malı çıkarı için kullanılacak veya kullanılmaya aday olacağız . bence evrim teorisi terse çalışıyor bu zamanda ....maymuna evrilip , insan olmaktan insansı ya evriliyoruz sanki :)
selam , saygımla.
gülkurusu
Çok haklısınız. Onlar insanlıktan uzaklaştıkça bizim insanlarımız da canımızdan uzaklaşıyor. Yok oluncaya kadar evrilseler keşke.
Saygı dolu teşekkürlerimle.
Bu ülkede ben Kürtüm diyen bir cumhur başkanı varsa(Özal),maliye bakanı kürdüm ama hazinenin anahtarı bende diyorsa.Okuyup bir mevki sahibi olabiliyorsa daha ne istenir ki.satılmışlar çıkıyor aralarından o başka zaten bozan onlar akıl babaları dışarıda..
Tebrik ederim saygılarımla.
gülkurusu
Saygılarımla.
Canım arkadaşım, yürekten tebrik ederim soylu, onurlu duruşunu. Küçük bir parantez ben de kesinlikle ö.y.k rumuzlu arkadaşımız gibi düşünüyorum.Asla ama asla Kürt sorunu yoktur ülkemizde. Yapanlar belki kendini bilmez bir kaç dengesizdir. Bu ülke hepimizin.Birlikte zaferler elde etmişiz, aile olmuşuz, kız alıp vermişiz. Sıra arkadaşım olmuş, komşum olmuş, öğretmenim olmuş, milletvekilim olmuş, subay olmuş, polis olmuş, cumhurbaşkanı olmuş... yani bir ülkede bir vatandaş ne olabiliyorsa her şey olunmuş sa nasıl bir ayrılıktan söz edilebilir. Kimileri savaş diyor :) gülüyorum ne savaşı... Devletle devlet arasındaysa bir çatışma adı savaş olur. Terör sorunumuz var ama.Terörle mücadelemiz var. Bunu inkar eden yalancı sahtekardır. Allahım iyi günlere çıkarsın memleketimizi.
Duyarlı yüreğini kalben tebrik ederim.
Selam ve sevgilerimle.
gülkurusu
Çok seviyorum seni...
Bu güzel ve her kelimesi doğru olan yazınızı tebrik ediyorum...Keşke herkes bu ülkede kürt sorunu değil pkk sorunu olduğunu anlayabilse...
gülkurusu
Sevgili meslektaşım,
Yazdıklarına içten katılıyorum.
Ben de şu an o canı yanan topraklarda küçük yüreklere,
birliğimizi, bütünlüğümüzü ancak güzellikle,sevgiyle,
aynı topraklarda ayrı renklerin güzelliğini benimsetmeye çalışan
bir öğretmenim.
Kurduğunuz empatiyi defalarca kez oralarda kurdum ben de.
Hatta bazen dışlandığım olduysa da kendini öğretmen zanneden bazı kendini bilmezlerin kini yüzünden.
Hiçbir şey aykırılık oluşturacak, ayrışacak kadar haklı gösteremez bu durumu.
Ne oldu da aynı safta kardeşçe çarpışırken birden birbirimize düşürüldük biz.
Ben hala kürt sorunu olduğunu düşünmüyorum..Bunu sorun göstererek aba altından parçalayıcı ve birbirimize düşüren o çirkin batı topluluğunun işi hepsi. Bazı kesim de e haliyle kabararak bir onur mücadelesi(!) diye göğsü kabararak yürüyor.
Bölmeye, parçalamaya yeltenen, bu milleti birbirine düşüren o zihniyete lanet yağsın.
Ellerinize sağlık, onurlu öğretmenim.
Sevgiyle.