- 2141 Okunma
- 8 Yorum
- 1 Beğeni
*** MENEKŞE İLE MURAT'IN AŞKI ***
MENEKŞE İLE MURAT’IN AŞKI
Lise yıllarında yerel radyoları çok dinlerdik ve arkadaşlarla istek yapardık. Hatta gece kuşu Serkan bizim okuldaydı ve gördüğümüzde okuması için notlar verirdik.
90’lı yıllarda 22 FM’i dinlerken oradaki dj Menekşe favorilerimdendi. Ona şiirler, mektuplar yazardım. Hiç tanımadan sevmiştim onu ve sürekli takip ediyordum. Liseden mezun oldum ve iş hayatına atıldım. Reno Mais yetkili satıcısında sekreter olarak çalışmaya başladım. Hemen yan dükkanda beyaz eşya satan bir yer vardı. Bir gün oranın çalışanları ile sohbet ederken radyodan konu açıldı. Bende Menekşe vardı benim sevdiğim ve takip ettiğim dj idi dedim. O anda yan dükkandaki kız o bendim, Menekşe benim dedi ve çok şaşırdım. O günlerden ve benim mektuplarımla şiirlerimden bahsettik. Bana çok destek çıktı, her zaman koruyup kolladı. Yerine göre de akıl verdi. İyi günümde de kötü günümde de yanımda oldu. Çok fazla hüzünlü olduğum bir anda hiç unutmam ilk defa onun omzunda ağlamıştım. O anda onun desteği yanımda olması çok farklı bir duygu idi. O zamanlar Menekşe Ankaralının oğluna aşıktı. Ama yanında çalışan İbrahim de Menekşe’ye aşıktı. Tabi ikisininde bundan haberleri yoktu. Sonra ben o iş yerinden, onlar da oradan ayrıldı ve bağlarımız belli bir süre koptu. Arada Menekşemi görüyordum. Uzunköprü’de askerlik yapan birisi ona teklif yapmış. İsmi Murat dedi. Fakat Menekşe’nin bir kuralı vardı. Üniformalı biri ile olmaz diyordu. Menekşemin öğlenleri gittiği bir cafe vardı. Murat’ta oraya gidiyormuş. Sevgili olamamışlardı ama arkadaştılar. Tabi ki Murat’ın duyguları arkadaşlıktan öte idi.
Menekşe bir gün akrabasına gitmiş subay lojmanlarına ve orada yatıya kalacakmış. Akrabasının eşi nöbette olduğu için. Bunlar sohbet ederken birden canları kuruyemiş istemiş ve eşini arayıp söylemiş. Belli bir süre sonra asker kuruyemişleri vermek için kapının zilini çalmış. Akrabasının işi olduğu için Menekşe açmış kapıyı ve askerde o da şaşırmış. Kapıda duran asker Murat’tı ve ikiside donup kalmıştı. O anda Murat aklından türlü türlü şeyler geçirmiş. Acaba Menekşe komutanın kızı mıydı veya kardeşi miydi? Evet Murat komutanın şoförüydü. Murat görevine döndüğünde olanlardan komutanına bahsetmiş ama elden gelen birşey yok.
Menekşe Balıkesirli biri ile söz ve nişan yapmıştı. Murat’ın hayalleri yıkılmış bir şekilde askerliği bitince İstanbul’a dönmüştü. Orada yaşamaya devam etti. Uzun bir zaman geçmiş ve Murat’ın yeğeni asker olacaktı. Yeri belli olduğunda bir öğreniyorlar ki Murat’ın asker olduğu memlekete gidecekti. Murat yeğenine diyor ki; ben seni birliğine götürecem ve anılarımı da tazelemiş olacam.
Uzunköprü’ye gelmişler ve ilk önce belki Menekşe’yi görürüm umuduyla cafeye gitmiş. Sohbet ederken işyeri sahibine Menekşe’yi sormuş, evlendimi ne yapıyor diye. Adam gülümsemiş ne evlenmesi o nişanları attı demiş. Murat’ın yüreğinde o anda şimşekler çakmış hemen Menekşe’yi bulması gerekiyordu. Öylesine heyecan doluydu ki o güzel yüreği, kaybolan hayalleri birden ortaya yeniden çıkıvermişti. Ona ulaşabileceği herkese gidip ve sonunda yüreğinin sahibine ulaşmıştı. Artık sivildi ve Menekşe onunla olabilirdi. Eski kıvılcımlar tekrar alevlenmeye başlamıştı. Kurak toprakların suya kavuşması gibi o da Menekşesine kavuşmuştu. Artık sevgilisiydi, aşkıydı herşeyi idi. Zaman geçtikçe daha da bağlanıyordu Menekşemin temiz yüreğine.
En sonunda evlenme kararı almışlar bana da davetiye verdiler. İkiside mutluluğu hak ediyordu. Evlendiler, hayallerine ve umutlarına kavuştular. Bir gün çarşıda rast geldim aylar sonra. Menekşem hamileydi. Çok mutlu oldum onun mutluluğunu gözlerinde görünce.
Kader önümüze neler çıkaracak bilemeyiz. Belki mutluluk ve büyük aşklar. Belki de hüzün ve acı olacak. Ama ne olursa olsun hayallerimizi ve umutlarımızı kaybetmemeliyiz. Hayat bazen öyle zor anlar yaşatır ki bize bunalır ve daralırız. Tek yapmamız gereken şey biraz sabır. Sonunda huzura kavuşacağız.
Nursemin DOĞAN
19.07.2015
YORUMLAR
yaşanmışları çok güzel bir dille kaleme dökmüşsün sizi tebrik ederim , kaleminiz daim olsun
YAĞMUR DAMLASI
YAĞMUR DAMLASI
Biraz karmaşık anlattınız ama hikayeyi sevdim. Gerçek olduğunu bilmek de ayrıca güzel. Dünyada güzel şeylerin oluyor olması, bir yerlerde aşktan bebekten pembe ve uçuk mavi şeylerden söz ediliyor olması çok güzel. Edebiyatı işte bu yüzden çok seviyorum. Sevgilerimle.
YAĞMUR DAMLASI
Gerçek hayattan kesitlerle anlattığınız,olayı güzel kaleme almışsınız,bizde zevkle okuduk.Güzel sonla bitmeside güzeldi tabii__________saygılar.
YAĞMUR DAMLASI
saygı ve sevgiler
Hayat tesadüflerle doludur derler de ben tesadüf denen şeye inanmam.Benim için kader ve tevafuk vardır.Kaderde birşeyin olacağı varsa tevafuk eyler.Kişide aklı ve inancıyla haraket eder de hayırlısını isterse İnşaallah olur.
Yaşanan olay çok güzel.Nasibin varsa gelir Hint'ten Yemenden,yoksa nasibin ne gelir elden.Ellerine sağlık güzel kaleme almışsın.Anlatımda gayet arı ve duru.Saygılarımla