- 1132 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
Ş.KARAAĞAÇ BEY KÖYDE KOMUTAN BABA TÜRBESİ, TEKKE DEDE var...
Ş.KARAAĞAÇ BEY KÖYDE KOMUTAN BABA TÜRBESİ, TEKKE DEDE var...
Selamünaleyküm , merhaba gönül dostları. Dünyanın birçok ülkesinde, ilinde, ilçesinde, hatta yöresinde inancıyla Hakka ve halka hizmet eden Allah dostları diye tabirini kullandığımız nice yatırlar, türbeler, ziyaret haneleri vardır. Kimi inşaat molozları, göçük arasında , yol yapımı sırasında kaybolur, kimileri de hayırseverin çabasıyla geçmişten bu günümüze kadar kabri muhafaza altına alınarak, bir takım bilgiler ışığında yeni nesillerin tanımasını sağlar. Köyde Komutan baba olduğunu,nereden bilgi aldığımın mazisini anlatıyorum
Hacı arkadaşım sayesinde Konya’da tanışıp evinde misafir olduğumuz Mustafa Kalbi büyük hoca efendi sayesinde Konya da bulunan bazı yatırları, türbeleri ziyaret etme imkanı bulduk. Mustafa hocam hem bizlere şoförlük yapıyor hemde rehberlik yaparak anlatıyordu. Bize bu merhum zatları okuyun deyip kendisi bizden ayrılarak özel okumayı tercih ediyordu. Bir ara bana dedi ki : Hacı Zeki bu Allah dostları ölü değil diridir dedi. ve çok şaşırdım.
Cevaben: Nasıl diri olur dede sen nereden biliyorsun dedim. Mübarek Hoca efendide bana : Çünkü onlarla ziyaretim esnasında dua ederken konuşuyorum dedi. Ben araştırma gereği duydum. Meğer kalp gözü açık olanlar bizim göremediklerimizi görüp konuşabiliyormuş. Mustafa hocama : Hocam kalp gözümün bende açılmasını isterim bunun duası var mıdır dedim?.
Kalbi büyük hocam: Evet var ama çok sabırlı biri olman lazım. Neden deyince : Çünkü kalp gözü açık olan kötülerin suretini de görür . Senin iyi dediğin insan belkide sana tuzak kurmayı düşünüyordur sabretmek gerekir.
Neyse aradan zaman geçti Mustafa hocamın Gül şehrim Isparta iline geldiği haberini aldım. Benimde misafirim olsun diyerek ağırladım. Birlikte türbe ziyaretlerini sürdürürken Barla da ki kutsal mekanları da unutmadık.
Benim Şarkikaraağaç da ki hanem mescit görevi yapıyordu. Hocam orayı da görmek istedi nasıl olsa yolumuzun üzeride dedi. Birlikte Kerkük mahallesine geldik . Bir gece arkadaşlarıyla orada zikir yapıp onları Konya’ya uğurladıktan sonra Hocama ben Bey köylüyüm buraya çok yakın zamanınız varsa köyümü, anne ve babamı da ziyaret edelim dedim kırmadı.
Yanımda eşimde vardı benim vasıtaya binip Bey köye doğru yolculuk yaparken Eyüplar mahallesinden geçerken Kalbi büyük hocam birden : Zeki dur dedi. Bende çok şaşırdım durdum. Avuçlarını açarak okurken sağa sola bakındım türbe ve yatır göremedim sadece bir taş yığını vardı. Neyse bana yürü dedi. Bey köyün develik semtindeki Tekke dede önünde durmak istedim ve bana devam et dedi. Eve geldiğimizde merak edip sordum.
Hocam bana Eyüplar mahallesinde neden dur dediniz ?. Mustafa hoca : Hacı Zeki oradan geçmemiz mümkün değildi çünkü orada çok değerli komutan asker kıyafetiyle yolumuzu kesti. : Pekala diğer yerde Tekke Dede önünde durmak istedim bana devam et dediniz neden ?: O komutanın akrabası imiş konuşurken bahsetti birbirlerine gelip gidiyorlar dedi. İki binli yıllardan sonra komutan babayı tanımış oldum türbe yapma gereğini duydum.
İyice emin olmak için araştırdım köyün en yaşlısı dayıma sordum. Burada kim yatıyor diye. O da bana çocukluğumdan beri dedecik olarak biliyoruz dedi. O civardaki komşular kabrinin üzerine farkında olmadan çıkınca onlara asker kıyafetiyle görünerek : Beni rahatsız etmeyin uyarısında bulunmuş. Şarkikaraağaç Bey köyü Eyüplar mahallesinde ki Komutan baba türbesi Allah’ın izniyle ziyarete açıktır. Yakınında Tekke Dede de sizleri bekliyor. Mum yakmayınız, bez bağlamayınız ! sadece duacı olunuz, dostça kalınız.
***** KOMUTAN BABA *****
Eyuplar mahalle sayende vardır,
Maalesef mekan kısadır, dardır,
Bura türbe yapmak bence de kardır,
Ruhun rahat olsun komutan baba.
İki bin ikide seni tanıdım,
Mustafa dedemden iyi anladım,
Gereğini yaptım sessiz kalmadım,
Ruhun rahat olsun komutan baba.
Askeri kıyafet yakışmış sana,
Keşke görünseydin rüyamda bana,
Gelip gidiyorsun sen akrabama,
Ruhun rahat olsun komutan baba.
Bey köyden duyulsun ülkeme şanın,
Vatan, bayrak için akmıştı kanın,
Duacı insanla dolsun her yanın,
Ruhun rahat olsun komutan baba.
Tekke dedemizde kabrine yakın,
İnşallah sürecek ziyaret akın,
Şair Zekiye’de gücenme sakın,
Ruhun rahat olsun komutan baba.
13-6-2014
***** TÜRBE ANLAŞMASI *****
Bir ay öncesinden teklif sunuldu,
Ortaya proje, taslak konuldu,
Çatısı demirli çıngıl denildi,
Türbe anlaşması bugün yapıldı.
Pvc plastik pencere, kapı,
Dikdörtgen biçimi olacak çapı,
Beton üzerine konacak yapı,
Türbe anlaşması bugün yapıldı.
Komutan babamız rahat edecek,
Duacı olanlar ora gidecek,
Yeni doğan nesil görüp bilecek,
Türbe anlaşması bugün yapıldı.
Teknikpen firması ortağı Uğur,
Çok sağlam olmalı yükü de ağır,
Kaparo sonrası taksitte olur,
Türbe anlaşması bugün yapıldı.
Zeki etrafını önce eşecek,
Kalıp çakılacak, harç dökülecek,
Şairin hayali gerçekleşecek,
Türbe anlaşması bugün yapıldı.
6-6-2014
Ispartalı Zeki Çelik TÜRKİYE İLESAM il temsilcisi.
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.