Yüreğinize iyilik tohumları ekin.. büyüyüp yeşersinler, kötülükleri yok etsin onlar..! (fikret şimşek)
Şiir nedir" Şiir, i'câz ve icâzın tezevvücü ile, hafızanın rahmine düşüp, kâğıdın ebeliğinde doğan ve kalem ile nefes alıp, satırlarda ete kemiğe dönüşen müşahhas bir hakikattir
Suphi sekü

Suphi sekü

@suphiseku Etkin Üye
ŞairYazar
  • 14 Kasım 2023'den beri üye

Şiir Yorumları

Suphi sekü
@suphiseku
13 Şubat 2026 Cuma 01:21:17
"Çünkü herkes
Sevdiği kadar yanarmış"
Eğer bir şiir çok güçlü bir finalle bitiyorsa o şiir çok güçlüdür demektir.
Ve yazan kalem şiiri güçlü bir finalle bitiriyorsa o kalem güçlüdür demektir dedim ve sustum
Hayırlı geceler
Etkili Yorum
Suphi sekü
@suphiseku
12 Şubat 2026 Perşembe 22:26:55
Hayatımda hiç maç izlemedim
O kadar güzel anlatmışsınız ki izlesem mi ne yapsam diyorum.

Hiç bir siyasi partiyi ayırmadan
Meclis, tam bir şov arenasına dönüşmüş.
Gerçekten seçim varmış gibi önümüze ara ara sandığı koyuyorlar.
Kapalı kapılar a...

Meclis arena, @Dilek pınarı
12.2.2026 13:32:26
Suphi sekü
@suphiseku
11 Şubat 2026 Çarşamba 20:01:13
Yıllar yıllar önce bir beyitten çok etkilenmiştim

Yahya Kemal'indi diye anımsıyorum. Yanılıyor olabilirim

"Fecre kadar kahkahalar yükselirken evinizden
Geçen bendim ey ... sandalla denizden"

Beytiniz ve görsel o beyte cevap olmuş gibi. ...

Sen miydin?, @Dilek Duru Günay
11.2.2026 19:46:32
Suphi sekü
@suphiseku
11 Şubat 2026 Çarşamba 14:13:47
Güneşin kızı, benim için sıradışı bir kalem
Sebebi: 1. günlük hayatın içinde kullandığımız sıradan basit cümlelerle yazıyor
2. Sözcüklerle bir derdi yok
3. Daha edebi yazmak için bir mefkuresi Yok
4. Süsleme püsleme gibi bir derdi hiç yok
5. Beğ...

"kadınım ben", @Nâfiz BASAN
11.2.2026 13:35:04
Etkili Yorum
Suphi sekü
@suphiseku
9 Şubat 2026 Pazartesi 22:58:31
Neden, bilmiyorum ama şiirleriniz bana çok gerçekçi ve çok hüzünlü geliyor. Elbette ki sadece bir şiir. Benim de bu gün paylaştığım şiirin benimle bir alâkası yoktu.

Hep böyle yazın, yüreklere dokunuyor dedim ve sustum

Selam duam ve hürmetleri...

Giderken✍️, @gölgesiz
9.2.2026 22:48:20
Suphi sekü
@suphiseku
9 Şubat 2026 Pazartesi 22:19:57
Ne tevafuk
Haziranda ben de didimdeydim. Apollon tapınağının sütün gölgelerinde oturmaya doyamadım. Herkes denize giderken ben orada oturdum

Paylaşmak istedim
Selam duam ve hürmetlerimle efendim
Hayırlı geceler
Suphi sekü
@suphiseku
9 Şubat 2026 Pazartesi 22:07:52
Ve aleyküm selam
Kaleminiz kaim, kelamınız daim olsun inşallah
Selametle, selamette kalın inşallah
Suphi sekü
@suphiseku
9 Şubat 2026 Pazartesi 21:58:43
Güne fazlasıyla yakışmış
Kendi şiirimden daha fazla mutlu oldum.
Aslında, şiirinize uzun bir yorum ve iki kıta nazire yazacaktım, çünkü şiir yaz yaz diyordu ama zaman izin vermedi. Her neyse
Selam duam ve hürmetlerimle efendim
Hayırlı geceler
Kader oyunu, @Dilek pınarı
8.2.2026 12:54:54
Etkili Yorum
Suphi sekü
@suphiseku
9 Şubat 2026 Pazartesi 11:30:51

Sırlı alemlere kapıdır uyku
Kalpten dile düşüp yükselince hû
Geçip ma-sivayı Maviyi oku
Gökkuşağı olup parlar bu sevda

Yorum yapmadan sadece bir dörtlükle
Maddeden manaya kapı aralamamızı isteyen şiiri ve şairini alkışlıyorum
Selam duam ve...

Mavi düşler, @Ferda,ca
9.2.2026 06:05:27
Etkili Yorum
Suphi sekü
@suphiseku
8 Şubat 2026 Pazar 03:30:05
Meleğe dönünce güneşin huyu
Yagğdırır kalplere beyaz duyguyu
Gümüş gecelerden tatlı uykuyu
Çaldırır gözlerden, kış masalı bu


Dörtlüğüm, sakatlığından dolayı şiirin ardında yürüyemese de ağır, aksak, peşine düşsün istedim
Umarım yolda kalmamı...

Kış masalı, @Ferda,ca
8.2.2026 00:59:36
Etkili Yorum
Suphi sekü
@suphiseku
7 Şubat 2026 Cumartesi 23:02:55
Kıskandım Nafiz hocam, kıskandım.
Daha ferda hocamın gazeline yaşadığım kıskançlığı gidermezken peşinden siz nazire yazıyorsunuz

Bu kültür derinliği, bu bilgi birikimi paylaşılmalı, hiç kimsede saklı kalmamalı. Buna çok ihtiyaç var

Sebebi mi...

Suphi sekü
@suphiseku
7 Şubat 2026 Cumartesi 22:38:44
Ne büyük bahtiyarlıktır benim için

Nuriye kardeşimin seçkin kalemi benim cılız ifadelerinden ilham alıp böyle nadide bir eseri ortaya koyması ödüllerin en büyüğüdür
Duygularımı ifade etmekten âcizim

Konuyla alakalı sayfanızda arkadaşlarımızdan...

Çerçeve, @Nûriye Hsbk Akyl
7.2.2026 22:10:41
Suphi sekü
@suphiseku
7 Şubat 2026 Cumartesi 22:14:41
Gecikmeli de olsa yorum yazmak yazmamak tan daha evladıdır diye düşündüm. Lakin şartlar

Gazeli, siz zaten şehr etmişsiniz
Gazelin de yapılabildiğini bize gösterdiniz.

Lisanın ne kadar fakirleştiğini görmek, göstermek açısında yazmaya ne kada...

Gazel-i gülzâr, @Ferda,ca
5.2.2026 05:56:36
Suphi sekü
@suphiseku
7 Şubat 2026 Cumartesi 16:01:54
Final
"Mezarına bir karanfil daha bırakacağım"

Her şeye rağmen unutmamak
Her şeye rağmen vefa
Her şeye rağmen diri tutmak
Daha yazılacak çok şey var...
Bu, ne büyük bir duygudur, her insanda olması gereken, bir silah gibi

Çok beğenerek oku...

Suphi sekü
@suphiseku
7 Şubat 2026 Cumartesi 03:05:43
Bu tarihi yıkım hakkında bütün arkadaşlarımız dilleri döndüğünce yazdı hepsinden Allah razı olsun. Bir kaç şiire yorum da yazdım.
Sizinle ve sizin vesilenizle bütün arkadaşlarımıza bir anı mı paylaşacağım.
Ben, depreme Mersin'de yakalandım. Mersin ...

6 şubat 2023, @Garagız
6.2.2026 12:13:06
Etkili Yorum
Suphi sekü
@suphiseku
7 Şubat 2026 Cumartesi 01:42:35
Silin hocam, silin. Hiç af etmeyin
Sizden cesaret alarak belkiii biz de dileriz.

Bu şaka tabi

Benim için muhteşemdi

Selâm duam ve saygımla efendim
Hayırlı geceler
Suphi sekü
@suphiseku
6 Şubat 2026 Cuma 06:11:31
Rusamer kliniği sertabibi kalburabastı efendinin kırmızı kalemle yazdığı reçete bizi bir hayli üzmüştür

Muhterem eşinize ALLAH tan rahmet size metanet ve sabr-ı cemil diliyorum. Herkes kendisine yazılanı yaşayacaktır değerli hocam

Selâm duam ve...

Demedim, @Celil ÇINKIR
6.2.2026 00:18:05
Suphi sekü
@suphiseku
6 Şubat 2026 Cuma 03:55:06
5 şubatın yıl dönümünde acılarımızı (bütün ülke aynı acıyı paylaştı) paylaştığınız için çok teşekkür ederim. Çok acıydı. Telafisi imkânsız acılar ve travmalar bıraktı.
Bana göre, bu bir deprem değil daha ötesiydi. 12 tane vilayet yıkıldı. 5 ve üzer...

Suphi sekü
@suphiseku
6 Şubat 2026 Cuma 00:43:01
Şiir etkileyici ama özne kim, o kim diye sormadan da edemedim doğrusu.

Eğer, özne şiirin içinde ise ve ben anlayamamışsam bu da benim cehlimdendir ki bu da mümkündür

Evet, dize dize şiire bakarsak konu bütünlüğü itibarıyla çok güzeldi.
Selâm d...

Alkışlayın, @seydablog
6.2.2026 00:36:43
Suphi sekü
@suphiseku
5 Şubat 2026 Perşembe 22:46:53
Şiir yorumlarından evvel bizim seçkin ve güzel defter ailemize hoşgeldiniz
Adam dediğin, @Ayguzade
5.2.2026 21:01:00
Paylaş
İstatistik
Profil Ziyaretçi?
16.525
Şiir Okunma
120.420
Yazı Okunma
7.462
© 2026 Copyright Edebiyat Defteri
Edebiyatdefteri.com, 2016. Bu sayfada yer alan bilgilerin her hakkı, aksi ayrıca belirtilmediği sürece Edebiyatdefteri.com'a aittir. Sitemizde yer alan şiir ve yazıların telif hakları şair ve yazarların kendilerine veya yetki verdikleri kişilere aittir. Sitemiz hiç bir şekilde kâr amacı gütmemektedir ve sitemizde yer alan tüm materyaller yalnızca bilgilendirme ve eğitim amacıyla sunulmaktadır.

Sitemizde yer alan şiirler, öyküler ve diğer eserlerin telif hakları yazarların kendilerine veya yetki verdikleri kişilere aittir. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. Ayrıca sitemiz Telif Hakları kanuna göre korunmaktadır. Herhangi bir özelliğinin kısmende olsa kullanılması ya da kopyalanması suçtur.
Üyelik
Giriş paneli

Hesabınıza giriş yapın ya da yeni üyelik oluşturun.

ÜYELİK GİRİŞİ

KAYIT OL