Önemli olan insanlar, diğer herkesin önemli olduğunun da en çok farkında olanlardır. robert zend
Selâm olsun, selâm ile yürüyenlere...
Nâfiz BASAN

Nâfiz BASAN

@nfizbasan Etkin Üye
ŞairYazar
  • 12 Kasım 2015'den beri üye
  • Erkek
  • 1930

Şiir Yorumları

Nâfiz BASAN
@nfizbasan
28 Mart 2026 Cumartesi 16:16:22
Üstâd, “Yollar Beni Benden Alır” şiirinizde
gurbet ve sıla teması çok etkili bir biçimde verilmiş;
dizelerin ritmi ve tekrârlı kıt'a sonları, duyguyu pekiştiriyor:

“Bir yanım sıladır, bir yanım gurbet”
mısrası hem nakarat görevi görüyor
he...

Nâfiz BASAN
@nfizbasan
28 Mart 2026 Cumartesi 15:31:47
Üstâdım, bu taşlama şiirinizde ritim ve sertlik cuk oturmuş.

Kimi dövdü hakkı, kimi sakladı
Kimi övdü şerri, kimi akladı
Kimisi aşk ile nefsi pakladı
Zikzaklar çizerken köz yuvarlandı

Selâm, duâ ve hürmetlerimle...
Zikzak, @Hayrullah
26.3.2026 10:00:59
Nâfiz BASAN
@nfizbasan
28 Mart 2026 Cumartesi 14:52:18
"Kim haklı, kim akıllı? Kim daha çok yaralı?
Senin dünyan renkli de, onun ki mi karalı?

Taş atan eller utansın, dalga geçen o diller
Aynı yola çıkıyor, sonunda bütün iller."

Muhteşem... Berceste tadında bir beyitler.

Ancak üstâdem, diğer m...

Mağrur sükût, @Linares
28.3.2026 02:24:13
Etkili Yorum
Nâfiz BASAN
@nfizbasan
28 Mart 2026 Cumartesi 13:14:35
Şiiriniz üstâdem, samîmî bir kırılmanın ifâdesi; sevdâyı sıradan bir duygu değil, ciddîye alınmış bir değer olarak işlemişsiniz.
“Ne işi vardı gülüm” redifi,
metne hem ritim hem de güçlü bir sitem kazandırmış.

Diliniz, halk şiiri ile klasik sö...

Nâfiz BASAN
@nfizbasan
28 Mart 2026 Cumartesi 12:47:53
"Çünkü bu toprak, artık sadece bir coğrafya değil
Zamanın sustuğu, vicdanın secdeye vardığı o mukaddes çizgidir..."

🧿🪬🧿 👏💫👌 🧿🪬🧿 👏💫👌
Nâfiz BASAN
@nfizbasan
28 Mart 2026 Cumartesi 12:36:37
Kıymetli üstâdem, metniniz başlı başına
derin bir şehir ağıtı / medeniyet muhâsebesi. 🎯

Bu metin, sâdece bir şiir değil;
âdetâ taşın dile gelip bugünün "hızlı" insanını
sorguya çektiği bir hakîkat ihtârnâmesi olmuş. 🧿

Sanki...

Tarih bilmeyen şehir, @Ferda,ca
28.3.2026 04:07:23
Etkili Yorum
Nâfiz BASAN
@nfizbasan
27 Mart 2026 Cuma 00:17:35
Vay ki ne vay.

Kahvaltı önünde nazlanır durur,
Zeytine bakınca yüzünü burur,
Balı görünce de tabağı kurur;
Açlığa bir zıttır, vay uşağım vay.

Selâmetle Üsrâdım...
Nâfiz BASAN
@nfizbasan
26 Mart 2026 Perşembe 23:56:51
Êy Mesut, bu dünyâ fânî bir durak,
Ezelî menzilde, dârı ara bul.
Gönül gözün aç da, uzağı bırak,
Şâh damardan yakın, Bâr'ı ara bul.

Bu yollar Tütüncü, sarp olur geçer,
H'k'kın dergâhında, çârı ara bul.
Ecel şerbetini, her fânî içer,
Sonsuzlu...

Ara bul!, @Mesut Tütüncüler
25.3.2026 10:38:16
Nâfiz BASAN
@nfizbasan
25 Mart 2026 Çarşamba 23:19:17
Nerdesin êy Muhsin, dik yaşadın ve dik durdun,
Necîb milletin gönlünde ebedî taht kurdun!..

Selâm ve duâ ile...
Muhsin yazıcıoğlu, @yön
25.3.2026 12:36:50
Nâfiz BASAN
@nfizbasan
25 Mart 2026 Çarşamba 23:17:39
Nerdesin êy Muhsinim, tavrın her dâim netti;
O yüce rûhun senin, küffâra karşı setti!..

Yüreğinize ve kaleminize bereket
Selâm, duâ ve hürmetlerimle Üstâdem...
Nâfiz BASAN
@nfizbasan
24 Mart 2026 Salı 20:00:43
Belli zâten Üstâdım,
nerdeyse 1.OOO olmuş şiirler mâşâAllâh...

Ne kanarım boş pazara
Ne girerim loş mezara
Varsın dolsun her diyara
Benimki bana yetiyor

Aklın ile biraz fikret
Her yeniyi sanma hikmet
Her parlak söz değil nimet
Benimki ba...

Bana yeter, @Sivaslı Remzi
23.3.2026 00:01:36
Nâfiz BASAN
@nfizbasan
24 Mart 2026 Salı 19:19:53
Müthiş bir hiciv olmuş Üstâd.

Be hey gidi sazlı peri
Bitmez senin türlü seri
Hiç mi kızarmaz o deri
Fitne senin Nene gerek

Dilin hep ağuya kayar
Gerçeğe oldukça ayar
Hakikati külfet sayar
Fesat senin Nene gerek

Kadı benim, hüküm bende ...

Nene sultan, @Sivaslı Remzi
15.3.2026 17:46:20
Nâfiz BASAN
@nfizbasan
24 Mart 2026 Salı 15:25:04
"sen inkâr ettin diye
benim yaşadığım hiçbir şey
yalan olmadı."

İşte bu neyi-neden yaptığının bilincinde olmaktır,
İnsan hiç sevdiğine pişmân olur mu?!
Sevebilme yetisine erdiğine kahr olur mu?!

Bir o kadar da kelîmâtın ucûbesi mâhiyetinde,...

İnkârın gölgesı, @gölgesiz
24.3.2026 14:45:48
Nâfiz BASAN
@nfizbasan
23 Mart 2026 Pazartesi 23:27:02
Bu 11'li (6+5) hece ölçüsündeki koşma, tam bir Karacaoğlan dertlenişi, bir Neşet Ertaş samîmiyeti taşıyor.
Özellikle "Miras kaldı yâr-dan, derdi bölüştüm" dizesi bir şaheser! Dünyâlık mal mülk değil de, yârdan geriye sâdece derdin mîrâs kalması... ...

Yandım ha yandım, @Kul Seyyah
18.3.2026 01:25:20
Nâfiz BASAN
@nfizbasan
23 Mart 2026 Pazartesi 23:04:29
"Hüznümüz bile lezzetli": Bu ifâdeyi çok sevdim;
çünkü bizim hüzünlerimiz bile içinde bir ümit ve bir
"Allah kerim" sükûneti barındırır.

Bu şiir; dünyâdaki o fırıldaklara sırtını dönüp, kendi köküne, sancağına ve milletine sarılan bir ozanın ...

Nâfiz BASAN
@nfizbasan
21 Mart 2026 Cumartesi 15:48:51
Baklava kadar tatlıydı, hamurunda tuzu bol olsa da. 😉
Aynı zamanda aşûre tadı da vardı hani, tuzuna rağmen. 😜

Sultan olsan neye yarar
Toprak seni her gün arar
Ak kefende cep mi vardır
Ölüm en son kesin karar.

Hırsa düşüp kal...

Nâfiz BASAN
@nfizbasan
21 Mart 2026 Cumartesi 12:12:29
Mâdem Karadeniz'in o hırçın sularına daldık,
bir-iki kıt'a eklemezsek olmaz tabî ki.
Hele hele Ali üstâdım bu fakiri nazîresi ile şereflendiriken...


Oruç bitti baklavadur
Nefis şimdu yaylavadur
Uşağum git seneye gel
Şimdu bize her yer engel...

Nâfiz BASAN
@nfizbasan
21 Mart 2026 Cumartesi 09:14:09
Ne mülke eyvallah et, ne de bir tâca eğil,
Zulme karşı durmayan, bizden bir nefer değil.

Erek yoksa göğsünde, pusatın ancak yükün,
Yâr eline varmazsan, şefaât etsin dükün.

Huzûrlu ve bereketli bayram geçirmeniz dileklerimle...
Heybe ...57..., @Suphi sekü
21.3.2026 08:28:59
Nâfiz BASAN
@nfizbasan
19 Mart 2026 Perşembe 16:12:06
Böcek süzmekle bitmez, insanın sızısı derin
Şiir yürekte yangın, değil fantezisi yerin
Heybeden dökülen lâf, rüzgârla savrulur gider
Asıl şâir odur ki, derdiyle yoğrulsun ferin

Vedasız gittin, @Suphi sekü
19.3.2026 05:14:59
Nâfiz BASAN
@nfizbasan
19 Mart 2026 Perşembe 15:17:59
Bu şiirin şâiri, kelîmeleri yalnızca kullanmıyor; âdetâ onları yoğurup bir rûh hâline dönüştürüyor. Duygunun en ağırını bile incelikle taşıyabilen, kederi estetik bir derinliğe dönüştürebilen bir kalemle karşı karşıyayız.

Üstâdın en dikkat çekici ...

Vedasız gittin, @Suphi sekü
19.3.2026 05:14:59
Paylaş
İstatistik
Profil Ziyaretçi?
39.426
Şiir Okunma
306.286
Yazı Okunma
3.292
© 2026 Copyright Edebiyat Defteri
Edebiyatdefteri.com, 2016. Bu sayfada yer alan bilgilerin her hakkı, aksi ayrıca belirtilmediği sürece Edebiyatdefteri.com'a aittir. Sitemizde yer alan şiir ve yazıların telif hakları şair ve yazarların kendilerine veya yetki verdikleri kişilere aittir. Sitemiz hiç bir şekilde kâr amacı gütmemektedir ve sitemizde yer alan tüm materyaller yalnızca bilgilendirme ve eğitim amacıyla sunulmaktadır.

Sitemizde yer alan şiirler, öyküler ve diğer eserlerin telif hakları yazarların kendilerine veya yetki verdikleri kişilere aittir. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. Ayrıca sitemiz Telif Hakları kanuna göre korunmaktadır. Herhangi bir özelliğinin kısmende olsa kullanılması ya da kopyalanması suçtur.
Üyelik
Giriş paneli

Hesabınıza giriş yapın ya da yeni üyelik oluşturun.

ÜYELİK GİRİŞİ

KAYIT OL