1. Bezen sabahları senin ile İçimde hoş bir söyleşi Bir diyalog başlıyor; Dinliyorum seni sessizce?! ... Ya sen beni duyuyor musun Yoksa henüz uyanmadın Dünün yorgunluğu üstünde Mışıl mışıl uyuyor musun?!
2. İşte böyle insanoğlu Bazen kim olduğunu Nerede olduğunu unutuyor; Düş kendine bir yol tutuyor?! ... Şimdi buna aşk mı desem Tek başına düş mü desem Uyuyorsan uyan; hemen gel Gelmeden düşün istersen!
3. Bu bir monolog mu Yoksa diyalog mu Yazmıyorsam çizmiyorsam Düşünüyorum o zaman!.. ... Yazarken çizerken Düşünmüyor muyum acaba; Düşünmemek için Beyinin boş zamanı yok mu?! ... Boş zamana uyku desek; Düşe düşer miyiz, uyur uyanık Yoksa aşka düşer, uyurgezer Gezer miyiz bağrıyanık?!
(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
MONOLOG MU, DİYALOG MU?! şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
MONOLOG MU, DİYALOG MU?! şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.
İç ses, İç monolog (psikoloji) Vikipedi, özgür ansiklopedi Bekleyen değişiklikler bu sayfada görüntülenmektedirKontrol edilmemiş Ayrıca iç ses, iç konuşma, ya da sözlü olarak bilinen İç monolog, bilinç akışı olup düşünme içinde kelime . Ayrıca yarı-sabit iç atıfta monolog bir bilinçli veya yarı bilinçli düzeyde kendini ile vardır.
İnsanların bilinçli rapor çoğu şey "hakkında düşünme" bir iç monologlar, kendisi ile bir konuşma olarak düşünülebilir. Bu bazı konuşma provası olarak kabul edilebilir.
Objektif bilimde varlığı kesin olarak tanımlanmamakla birlikte, genelde sessiz ortamlarda, düşüncenin zihinde yaratılan ses şekliyle algılanıyor gibi psikolojik algılanma durumu
İçindekiler [gizle] 1 Kültürel yaklaşımlar 1.1 Yerel kültür 1.2 Buda felsefesine göre 2 Psikolojik hastalıklar Kültürel yaklaşımlar[değiştir | kaynağı değiştir] Yerel kültür[değiştir | kaynağı değiştir] Toplumsal öngörü ve ön yargılara göre ; " kendi kendine konuşana deli derler" söyleminin yanı sıra mizahi açıdan gürültülü bir ortamda bulunan insanların bile, "çok gürültü var kendi iç sesimi bile duyamıyorum" gibisinden mizahi söylemler nedense alay konusu olmaması bu durumun birçok insanın gündelik yaşamda yaşadığını ifade eden durumlardan biridir.
Buda felsefesine göre[değiştir | kaynağı değiştir] Zen geleneğinde, gibi bir şey anlamına gelir ibaresi "Nen nen ju shin ki" var "düşünce takip düşünmüştüm." [1] Bazen bu kavram kelime "ilk nen" yardımı ile çevrilmiş ve "ikinci nen" olan [ 2] Burada her "nen" bir öncekine bir tepkidir. Biz düşüncelerimizi, anılar, görselleştirme, ya iyi ya da kötü, ve gibi doğru veya yanlış olarak duyumları düşünebilirsiniz. Özellikle sözcük düşünce kararı ile doğru veya yanlış olarak bu gerici "nen" süreci devam ediyor. Düşünceler düşünmek için başka bir yolu bağlamında olduğu gibi, sıralama bir Jenga boz ya da her düşünce bir sistemin parçasıdır ve diğer düşünceler ile ilişkili kavram haritası, benzeri.
Psikolojik hastalıklar[değiştir | kaynağı değiştir] Esculaap4.svg Bu madde yalnızca bilgi verme amaçlıdır. Yazılanlar doktor uyarısı ya da önerisi değildir. Kişinin kendi sesiyle içinden kendi duyduğu şekilde kendi sesini kendi ses tonu veya farklı bir ses tonuyla zihninde hayal gücüyle şekillendirmesi olasıdır.
ama asıl sıkıntılı konu kişi kendi düşünceleri dışında farklı algısal sesleri alması psikolojik bir sorun işaretçisi olarak değerlendirilebilinir.
Bu noktada bir uzman doktordan, profesyonel destek alması en doğrusudur. Kategoriler: PsikolojiBilinç Gezinti menüsü Oturum açık değilBu IP'ye mesaj yazKatkılarHesap oluşturGiriş yapMaddeTartışmaOkuDeğiştirKaynağı değiştirGeçmişi gör
Ara Git Ana Sayfa Hakkımızda İçindekiler Rastgele madde Seçkin içerik Katılım Wikimedia Dükkanı Bağış yapın Deneme tahtası İş birliği projesi Köy çeşmesi Son değişiklikler Topluluk portali Yardım Yazdır/dışa aktar Bir kitap oluştur PDF olarak indir Basılmaya uygun görünüm Araçlar Sayfaya bağlantılar İlgili değişiklikler Özel sayfalar Kalıcı bağlantı Sayfa bilgisi Vikiveri öğesi Sayfayı kaynak göster Dosya yükle Diğer diller Deutsch English فارسی Français עברית İtaliano Polski Svenska Tiếng Việt Bağlantıları düzenle Bu sayfa son olarak 1 Ocak 2016 tarihinde ve 20:53 saatinde güncellenmiştir.
İç monolog Vikipedi, özgür ansiklopedi İç monolog, oyun, roman ve öyküde, kahramanların aklından geçen düşünceleri açığa vuran anlatı tekniğidir.
İçindekiler [gizle] 1 Niteliği 2 Batı edebiyatındaki örnekleri 3 Türk edebiyatında iç monolog 4 Kaynakça Niteliği[değiştir | kaynağı değiştir] İç monologda, oyun, roman ya da öykü kahramanının aklından geçen düşünceler serbest çağrışıma yaklaşan, birbiriyle ilişkisi zayıf izlenimler ya da ussal kavramlaştırmalar biçiminde olabilir. Değişik biçimleri arasında, dramatize edilmiş iç çatışmalar, kendini analiz etme ve zihinde canlandırılan diyaloglar yer alır. İç monolog, doğrudan birinci kişi ağzından aktarılabileceği gibi, "düşündü," "düşünceleri ... değişti" gibi ifadelerle üçüncü kişi anlatımı ile de verilebilir. İç monolog terimi sık sık bilinç akışı yerine kullanılır. Oysa, karakterin bilincini etkileyen tam oluşmamış düşünceler, izlenimler ve çağrışımları yansıtabilen iç monolog, ussal düşüncelerin düzenli biçimde sunulmasıyla da sınırlı kalabilir. Monolog ve dramatik monolog ile yakın benzerliği olan iç monolog, kapsamlı olarak ilk kez Les Lauriers sont coupés (1888; Defneler Kesildi) adlı yapıtında Edouard Dujardin tarafından kullanılmış, daha sonra 20. yüzyıl psikolojik romanlarının tipik tekniği olarak yaygınlaşmıştır.
Batı edebiyatındaki örnekleri[değiştir | kaynağı değiştir] Edouard Dujardin'in Les Lauriers sont coupéssi (1888; Defneler Kesildi), T. S. Eliot'ın "The Love Song of J. Alfred Prufrock" ("J. Alfred Prufroc'un Aşk Şarkısı") adlı şiiri, James Joyce'un Ulysses'i, Virginia Woolf'un Mrs. Dalloway'i Arthur Schnitzler'in öyküleri, iç monolog tekniğinin kullanıldığı eserlerden bazılarıdır.
Türk edebiyatında iç monolog[değiştir | kaynağı değiştir] Recaizade Mahmud Ekrem'in Araba Sevdası, Oğuz Atay'ın Tutunamayanlar'ı ve Orhan Pamuk'un Sessiz Ev'i iç monolog ve bilinç akışı tekniklerinin kullanıldığı romanlar arasında sayılabilir.
Kaynakça[değiştir | kaynağı değiştir] Bu maddenin hazırlanmasında yararlanılan kaynaklar:
AnaBritannica'nın iç monolog maddesi ve İngilizce monolog maddesi Kategori: Edebiyat terimleri
Monolog Vikipedi, özgür ansiklopedi Bir oyunda, kişilerden birinin kendi kendine yaptığı konuşmadır. Dinleyicilere bir kişinin anlattığı, genellikli güldüren olaydır. Dinleyicilere bir kişinin daha önce kayda almış olduğu bir olayı vs. canlandırarak anlatmasıdır. Tek kişilik oynanan oyundur. Ayrıca bakınız[değiştir | kaynağı değiştir] Dramatik monolog Tek kişilik gösteri Oratorya Retorik Stand-up komedi Romansallaştırma
Stub icon Tiyatro ile ilgili bu madde bir taslaktır. Madde içeriğini geliştirerek Vikipedi'ye katkıda bulunabilirsiniz.
Boş zamana uyku desek;
Düşe düşer miyiz, uyur uyanık
Yoksa aşka düşer, uyurgezer
Gezer miyiz bağrıyanık?!