Işık beniz Gün-Yiğidim, Benliğine dön Yiğidim! Gök çadırın söker olsa, Yer yarılsa çöker olsa, Sular dona çeker olsa, Talihin kem yazılmazdı, İlin, tören bozulmazdı... Ne olmuş da sana böyle, Sanki bir kara büyüyle, Boylu, boslu, gürbüz adam, Kendini cüce sanmakta, Mankurda dönmüş ruh gibi, Akrep od’unda yanmakta?
Sav-alan’da yatan Yiğit, Çok uyudun, yeter uyku! Ona küçük ölüm derler, Ölümden bin beter uyku; Taşa çalsam utanırdı, Kütüğe gelirdi duygu; Isrârında cinlik yoksa, Bun’ca gaflet, kimden korku? Kulak ver feryâdım işit, Kurşundan ağır bu sorgu!
Er’demine küsen Yiğit, Gözbağının alındasın, Koruk düşler dalındasın! Kervanımız yolda kalmış, Dağ başını duman almış, Kuduz paçamıza dalmış, Sense dümen suyundasın, Uyan! Uyan! Heyy!
Sav-alan’dan Erciyes’e, Yana döne ve biz bize, Gelmekteyiz de göz göze, Dorukta tüten hasreti, Görmez, duymaz kör vesvese...
Zirvesinde gârabetin, Açık-seçik bir ibretin, ”Türkçe”sini kavramadan İçimize kapanır da, Bahtımıza küfrederiz; Oysa, ol balıklar gibi, Derya deng’iz su bilmeyiz.
Sen kendine uyanmadan İbret almaz çağ Yiğidim! Akla ziyan aymazlığın, Üste vurdum duymazlığın, Volkanına bağ Yiğidim! Uyan, depren dağ Yiğidim!
Heeyy !
YUSUF BİLGE
"Taş Yazıttan Günümüze UYAN TÜRK DESTÂNI" kitabından.
* Savalan Dağı : İran Azerbeycan’ında "yukudaki igit" (Uyuyan Yiğit) efsanesiyle meşhur oldukça yüksek volkanik dağ.
(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
TAŞ YAZITTAN GÜNÜMÜZE şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
TAŞ YAZITTAN GÜNÜMÜZE şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.
Cengiz Aytmatov'lar hatırlatmasa..
kim yıkabilirmiş ilimizi, töremizi..
osmanlıya musallat olmuş arabi ve farisi
yetmemiş ecnebiler ana olmuş patişahlarımıza
Türk'ün Türkten başka dostu olmamış..
Türkçenin hiç dostu kalmamış..
elan şıhlar şeyhler eliyle yürütüle gelmiş devlet-ali
dün hakim bu gün bir gece vakti aşıp sınırlarımızı
padişahımız efendimiz gibi manda ve himaye
yahu neden Azerbaycana değil de Gürcistana oradan ingilizce bilen ellere
akademimizde öyle işte
bize osmanlı öğretenlşerin çocukları ecnebilere
amaan yahu
böyle gelmiş böyle gitsi bu!
Allaha emanet olasınız