Okuduğunuz şiir 18.10.2015 tarihinde günün şiiri olarak seçilmiştir.
müebbetten ağırlaştırılmış bir sızı kaplıyor içimi
bütün yaprakları dökülüyor yüreğimin kuşlar uçarken ölürmüş her gece sabah biriktirirken içimde öyle böyle olmaz artık beni dünya kadar umutlara yatırın
gün batımı bir sonbahar Akdeniz’e bakarken dudaklarından sesimi asın bir türküye öyle böyle olmaz artık adımı göçlerde ömrünü tüketmiş bir köye götürün
ve ben sağdan beşinci odada aklım başımda değil bir eyvahta ömür törpülerken müebbetten ağırlaştırılmış bir sızı kaplıyor içimi tarihte tekerrürden ibaretse kuşların coğrafyasındayım öyle böyle olmaz artık peşimden bütün göçmen kuşlar geçsin içimden
yapraklar eylül sarıyor topraklar incecik bir ekim bulutlar ürkek bir kırağı döküyor gözlerinden bense umurunda değilim sırım sıklım gecelerin zamanıdır artık sonbahar mintanını yırtarken omuzlarından bir yumruk gibi sıkılıyken duygularım bir fakirin sofrasına tutunup bir isyanın çığlığında yürümeli yüreğim
ve ben iki nokta üst üsteyim dış kapının mandallarında başını yakmışım eyvallahların ne çok türkü unutmuşum ağlarken yetmiyor kendi kendimi teselli etmelerim ve ben hep sana gelecektim acılarımı sonbahar rüzgarlarıyla bastım öyle böyle olmaz artık benim için de biraz yaşa anne..
(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
müebbetten ağırlaştırılmış bir sızı kaplıyor içimi şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
müebbetten ağırlaştırılmış bir sızı kaplıyor içimi şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.
Nefesi tükenmeye yaklaşmış dünya aşkına, ne çok hüzün var bu satırlarda, ne çok kuşlar vurulmuş uçarken umuda..
Ölgün bir bulut gibi, sizin de tabirinizle uçarken ölen kuş hüznü bu..
Bi türlü insanlığı öğrenemedi insanlık hocam, bir türlü şükredemedi güneşin doğusuna, nefes alışına ve sağlıklı oluşuna ne yazik ki.. Bu gidişle de öğrenmeden tükenecek ömür denilen sayha.. ...
İnsanın içini eze eze okutuyor şiir kendini, nedir bu böyle.
Durup kalıyor insan aslında bu şiirin başında, hani o boğazına düğümlenenlere bir düğüm daha ekliyor şiir ve demiş ya hani "başından aşağı kaynar sular boşaldı" diye atalarımız, aynen öyle önce yanıp sonra üşümek bu şiir olsa gerek günümüzde.
Sonra bir anneye yakarışla ölüyoruz finalde, anneler ölümsüz olsa keşke sözünü doğrularcasına ve dünyada sadece anneler kalmalı sözümü doğrularcasına ki tüm "gerçek anneler" yaşasın diye..
Eyvallah.
Yorumsuz ama sonsuz bir susuşla.. Saygılar ve tebrikler değerli kaleme...
bir eyvahta ömür törpülerken müebbetten ağırlaştırılmış bir sızı kaplıyor içimi
An oluyor bu duyguya kapılıyor insan.Şiir duygunun naifliğinde. Anlamca,anlatımca,imgenin gücüyle,güne yakışan dizelere tebriklerimle. Saygı ve selamlarımla.
Yüreğimde sonbahar, geceler her zaman bir sabah doğuruyor penceremde, sensiz, sessiz ve yalnız.. Hangi türkü kaldırabilir sesimdeki kırıklığı, kaç yalnızlık eder yokluğunun yarası. Ağırlaştırılmış göçler biriktiriyorum gidişine, gözlerimdeki her çığlığa bir sürgün bağışlıyorum.
Kendini teselli eden rüzgarlar büyüttüm dağlarımda, yokluğu hala ilk gün ki gibi kanamakta ömrümün –gülannem-
Kuşların uçarken ölmesi
Her gece sabah biriktirmek
Sesimi asın bir Türkiye
Gibi zengin orjinal sözlere sahip
Gönülden kutluyorum
Selam ve saygılarımla