Sevgili kızım; yıllar sonra sana yazdığım yeni bir ilk şiir bu yazsam hepsini bir bir belki roman olur, kim bilir?!
Daha gelmemiştin dünyaya; bir cenin idin döllenmiş rahminde annenin bir buçuk aylık hamileydi sana ama sen bir an evvel çıkmak istiyordun rahimden doktora götürdük anneni ’Almalıyız bu bebeği, pek sağlıklı görünmüyor!’ dedi fakat ben izin vermedim doğmanı en çok ben istedim; düğüm atıldı rahim ağzına kapatıldı acil çıkış kapısı sana!
Günün böylece yetti, anne karnında yaşama mahkumiyetin nihayet bitti, çözüldü düğüm, açıldı kapı ve sen geldin dünyaya...
Üzüm karası, çekik japonimsiydi gözlerin bilemezsin nasıl batar içime kirpiklerin, kaşların her aklıma geldikçe saplanır bağrıma bir hançer kanırır gırtlağıma kadar, onun için mahzun akar gözlerimde yıllar özlem dolu yaşların...
Bilir misin yıllar ne yaşa sığar ne başa, bakmaya gör göz ile kaşa akar geçer yakar geçer yıkar geçer sel gibi niçin biz, baba - kız ayrı düştük el gibi?!
İlk basamaklarını koşarak düşerek çıktın hayatın ortaokul çağındaydın zamanzaman atışırdık sırf annenin yüzünden; sen deniz olurdun dalgalı ben kızgın kumsal; dalgalanır dalgalanır yatışırdık...
Neyse boş ver geçti bütün bunlar zaten hayat bir masal aksilikler olmuş, asilikler olmuştur; insan ister istemez elinde değil, dolmuştur...
Cennet dersin dayanırsın cinnetin kapısına ne dediysek demin ana avrat, sille tokat yemin üstüne yemin yer misin yemez misin; olur da, keçide bile olmaz bu kadar kör inat?!?!
Oysa ben hayatı ekip dikendim tüm kahrını çekendim ne gözü yaşlı bir gül ne gül üstünde dikendim; peki neden tükendim?!?!
Atkısı başka, çözgüsü başka görgüsü başka, örgüsü başka gözgüsü bambaşka, dokunduk ipek bir halı bir kilim gibi ayaklar altına serildik; hiçbir şey kalmadı aşka, gelen geçti üstümüzden silindir gibi; ezildik b/üzüldük iyiden iyiye becerildik!..
Emeklerim gitti boşa sıra geldi gözde yaşa böylesi bir cehennemde yaşanırsa sen de yaşa!
*** Anımsa, yine bir defasında sitem ettik atıştık baba- kız kapışıp tartıştık; ne dedim de ne demiştin unuttum şimdi kızıp öfkelenmiştim sana, derin derin bakıp ’Gözlerin öyle demiyor ama?!’ demiştin bana; farkındaydın sevildiğinin...
Sevgili kızım bir gün beni yitireceksin göremeyeceksin bir daha, ama şimdiki gibi değil; beterin beteri var yeterin biteri var, beni kanser değil, sen bitireceksin...
Unutma, bir yaşam borçlusun bana kolaysa dünyaya gelmek bir de sen beni dünyaya getireceksin, her hayatta biraz aşk ile öfke sevgi ile nefret emek var, alın teri var!
(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
'GÖZLERİN ÖYLE DEMİYOR AMA?!' şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
'GÖZLERİN ÖYLE DEMİYOR AMA?!' şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.
Sanki bir hayatın romanı gibiydi...