(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
KARS şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
KARS şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.
Yüksek dağların karı yeter Evet güzel söylemişsiniz ‘Yüksek dağlarının karı yeter’ Kars’ ın Ama tek güzel bunu söylemişsiniz
Aziz vatanın her karışı güzeldir güzeldir ama KARS bir başka güzeldir Tüm Vatanın olduğu gibi Her köşesi Mukaddes Şehit kanıyla sulanmıştır. Kars halkı vatanseverdir, Cefakardır. Bakınız Büyük halk Ozanı Aşık şenlik ne diyor
Asker olan bölük bölük bölünür. Sandınız mı ki Kars kal’ası alınır, Boz-atlar üstünde kılıç çalınır Can sağ iken yurt vermeniz düşmana
Doğunun Kültür şehridir KARS. Sizdeki bu intibanın neden kaynaklandığını bilmiyorum ama % 97 okuma yazma oranına sahiptir. ve Türk’ çeyi bilmeyeni yoktur Aşıklık kültürümüzün yoğun olarak yaşandığı bir yerdir. Çarşısı güzeldir, insanları güzeldir. Evet taştandır evlerinin yapısı ama Cennet Vatanımın tüm insanlarının olduğu gibi Yürekleri tunçtandır Kars’ lının.
Açlığı en iyi bilendir ama şikayet etmeyendir Kışın zemheri soğuğuna göğüs gerendir Kars’ lı. Kars’ tan ayrı kalan her Kars’ lı böyle düşünür böyle özler Kars’ ı
Nasılda özlüyorum o günleri nasıl Ahh O Kars’ın Yazına doyum olmazdı Buz gibi borluk suyu akardı çeşmelerinden Kışı desen çok soğuk olurdu ama Zemheride üşümezdik mintanla.
Kars için yazılacak o kadar güzellikler varki Yaşamayan bilemez Yazmakla bitmez. Bakınız Bize göre Kars
Her şeyin benimdir ey güzel Kars’ım. Kalene yan bakan gözler kör olsun. Nadide şehirsin Dünya yüzünde. Seni kem gözlerden Allah korusun
Umarım Kars Hakkındaki fikirleriniz olumlu yönde değişir En kalbi muhabbetlerimle.
Gün! Pazar, Uyandım! Açtım neti!.. ............... Okur'um bugün! Herkes farklı yazar... Serbest heceye bandım; Kabul ettim her daveti!.. ............... Şiirinizden aldım lezzeti! Ben de bugün bir şiir eklerim; "KADI'n"IN SÖZÜ GEÇER"e beklerim.
Vatan toprağının bir parçası olan mümtaz illerimizden KARS'ın şiirde böylesi çirkin bir şekilde dile getirilişi ne Vatan toprağı nede yurdum insanı sevgisiyle bağdaşamaz..
Türkiye coğrafyasının yedi bölgesel iklimi vede bir çok et tırnak gibi etnisite oluşu Türkçe bilmemekle bağdaştırılmasının cahiliyetten kaynaklandığının bir gerçeğidir..
Araştırarak öğrenmenizi tavsiye edeceğim zira Kars halkının okuma yazma oranı dünya sıralamasında ilk sıralarda Türkiye'de ise birinci sıradadır..Bir toplum düşününkü halkının yüzde doksanı okuma yazma bilsin ve bir bilinçsizde kalkıp o toplumun dilini bilmediğini söylesin, bu ne yaman yanılgı utandım sizin adınıza..
Böylesi cahilane vede bilgiden yoksun bir kalemden çıkan bir şiirde ancak bu denli değerli olur, aslında ciddiye bile almamak gerekir..
Yurdumun toprağını her türlü insanını severek vede bağrıma basarak sayfandan üzüntüyle ayrılıyorum, kibarlık yapıpta hoşçakal bile demeden..K I N I Y O R U M...
Karsta ne yapıp nasıl kaldınız yada tanıdığınız birkaç kişilikle tüm Karsı bu şekilde nasıl kalıplaştırabilip birde edebi hale getirerek tüm halkı aç gözlü adlandırdınız anlayabilmiş değilim... Enterasandır kars halkının türkçe bilmemesini hele hiç anlayamadım tamam kendine özgü şivesi var evet ama türkçe bilmemek ne demek.. Bir dönem çok ünlü bir şairimizde Kars hakkında kitap yazıp Kar'ı konu alma bahanesiyle ilgisiz vurgularda bulunmuştu hoş onun niyeti başkaydı ve uzun bir yoldan sonra istediğini aldı. Bir toplumu hatta tarihi çok acılarla dolu bir toplumu bu şekilde hoş olmayan önyargılarla burada neşr etmenizi kınıyorum .. Birde doğru ve duru bir eser diye adlandırmayla hak vermişlikteki yorumu ise hiçmi iç anladım sanırım Kars hakkındaki tek doğru bildiğiniz şey Kar ve soğuk ... Yazık üzüldüm ülkem içinden bir yurdun böyle adlandırılmalara ve sınıflandırılmalara maruz kalması çok yazık . Hiçbir halk ve hiçbir toplum bu şekilde dile getirilmemeli doksanbin vatan evladı o diyarda bu vatan için şehit olmadımı ?( sizin deyiminizle ) Aç gözlü ve türkçe bilmeyen bir halk toplumumuydu mücadelesi verilen . Düşünceler kişiselde olsa neşri yayımda kişisellikten çıkar ve sizi savunmasız bırakır . Umarım düşüncelerinizi olumlu yönde değiştirirsiniz . Zira şiir yazabilecek olgunlukta olan bir fikir insanı biraz daha duyarlı olmalı diye düşünüyorum . Sayfanızın konuğu olarak saygıyla gitmek isterdim ama özür dileyerek ikramınızın çok sevimsiz olduğunu dile getirerek gidiyor yinede esen kalın diyorum...
Yüksek dağların karı yeter Çarşısı ceza evinden beter En zengini olsa açım der Nasıl unuturum seni Kars...
Taştandır evlerinin yapısı Tahta topraktandır çatısı Türkçe bilmez halkın yarısı Nasıl unuturum seni Kars .................................... diyar unutulmaz şairim hele lavaşını kartofunu ketesini peynirini yani bir hayattır kars ve anadolu medeniyetlerin beşiğidir kutlarım başarılar
Evet güzel söylemişsiniz ‘Yüksek dağlarının karı yeter’ Kars’ ın
Ama tek güzel bunu söylemişsiniz
Aziz vatanın her karışı güzeldir güzeldir ama KARS bir başka güzeldir Tüm Vatanın olduğu gibi Her köşesi Mukaddes Şehit kanıyla sulanmıştır. Kars halkı vatanseverdir, Cefakardır. Bakınız Büyük halk Ozanı Aşık şenlik ne diyor
Asker olan bölük bölük bölünür.
Sandınız mı ki Kars kal’ası alınır,
Boz-atlar üstünde kılıç çalınır
Can sağ iken yurt vermeniz düşmana
Doğunun Kültür şehridir KARS. Sizdeki bu intibanın neden kaynaklandığını bilmiyorum ama % 97 okuma yazma oranına sahiptir. ve Türk’ çeyi bilmeyeni yoktur Aşıklık kültürümüzün yoğun olarak yaşandığı bir yerdir. Çarşısı güzeldir, insanları güzeldir. Evet taştandır evlerinin yapısı ama Cennet Vatanımın tüm insanlarının olduğu gibi Yürekleri tunçtandır Kars’ lının.
Açlığı en iyi bilendir ama şikayet etmeyendir Kışın zemheri soğuğuna göğüs gerendir Kars’ lı. Kars’ tan ayrı kalan her Kars’ lı böyle düşünür böyle özler Kars’ ı
Nasılda özlüyorum o günleri nasıl
Ahh O Kars’ın
Yazına doyum olmazdı
Buz gibi borluk suyu akardı çeşmelerinden
Kışı desen çok soğuk olurdu ama
Zemheride üşümezdik mintanla.
Kars için yazılacak o kadar güzellikler varki Yaşamayan bilemez Yazmakla bitmez. Bakınız Bize göre Kars
Her şeyin benimdir ey güzel Kars’ım.
Kalene yan bakan gözler kör olsun.
Nadide şehirsin Dünya yüzünde.
Seni kem gözlerden Allah korusun
Umarım Kars Hakkındaki fikirleriniz olumlu yönde değişir En kalbi muhabbetlerimle.
Saygılar