Zeytin tarlaları Tarih gibi suskun Ve matuh... Camı toz tutmuş ampulün ışığında Soğuk bir betonarmede Sigarasını tüttüren adam İşini yapıyor Yoğun yağ kokusu sinmiş eti, Güneş kavruğu renginde, Ayakaltında direnmeye hazır, Ve dayanıklı bir kösele gibi...
İşini seviyor Zeytinci, Bu körfez kuytuluğuna, Ektiği asırlık zeytin ağaçlarını seviyor. Gel topla zeytinleri selene, İncitmeden, kırmadan... Hoyratça toplarsan Zeytin tarlaları Felekiyat gibi değişken Ve belalıdır! Ona göre, benden söylemesi...
(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
ZEYTİN TARLALARI... şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
ZEYTİN TARLALARI... şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.
Zeytini sadece zeytin ağacından alabiliriz.Temiz toprak,temiz hava,tarım ürünleri olmazsa yaşamda olmaz.Zeytine sahip çıkmak bu yüzden önemli.Zeytin ağaçları kesilmez dikilir.Hekimlerin atası Hipokrat önerir en iyi ilaç zeytinyağıdır diye ve her iftar bir zeytin tanesi ile açılır Anadolu da.Bir kültürdür zeytin,ilaçtır,yemektir, sağlıktır.Ormanları katleden,dereleri mahveden,kaplumbağa yumurtlama alanlarını yağmalayan,göçmen kuşların güzergahını bile yok eden doymak bilmeyen rant talanıyla ekolojik dengeyi bozan, endemik türleri kurutan,cennet vatanın doğal yaşamına adeta savaş açan zihniyet kendi canını kurtarabilmek için doğal yaşamın mucize bitkisi zeytine muhtaç olabilir,bu takdiri ilahi değil de nedir.? //Söylesem tesiri yok,sussam gönül razı değil.FUZULİ// Yalın,içten,dosdoğru şiir okumanın keyfindeyim,tebrikler. Sevgi ve selamlarımla.
zeytin ve incir kutsal kitabımızda adı zikredilmiş mucize meyveler... Ayvalık'ta Doğan Tutak adında bir tertibim vardı, 74 Kıbrıs harekatında, derdi ki; çekirdeğinden kabuğuna kadar hiç bir yeri fuzulü olmayan ender meyvelerdendir zeytin... matuh sanıyorum ateh ya da bunamadan türemiş ama zeytin öyle kolay bunamıyor sanırım...güzel bir şiirdi...kutluyorum...saygılar sunuyorum.
Merhabalar.Her zaman olduğu gibi, Şiir, içerik, şekil, örgü ve kurgusu ile güzeldi. Kutladım değerli kalemini ve eserini. Gönlün abad olsun.Sağlıcakla.