Avâre dolaşırken Arnavut kaldırımlı sokaklarda Ben divâneyim ,ben biçareyim Sen yoktun , yoktu ayak izlerin. Gece sefasına asılan iki kubbe arasında, Adın , hangi mahyada gizli...
Zamansız açan mor menekşelerde Hüznün gözyaşları akarken Öyle kuraktım ki sen dolu bir damla suya; Sağanak sağanak hullebini boşalttın üzerime...
Şahidimdi oysa; Eyüp’te Ay kesiği asude . Nûr yüzünü göremedim, Ay’ın şavkında düşerken yakamozlar, Altın boynuzlu Haliç’e...
Sen ıradın g/ittin Aşılmaz s/urlar ördün Ve amaçsız yelken açtım gündoğumuna Gelemedim mabedine...
Nefes aldığım gönlümün şehri Üryan kalmış düşlerim örselenirken Yitik sevdalar bırakıyorum geride Sığdıramadın ya beni koca yüreğine Yük olmayacağım yedi tepene...
Selam olsun size bu kentin yalnızları Selam olsun size hasretin girdabında Kız kulesinin sürgün aşıkları...
Fersah fersah uzaklaşırken senden Kırlangıçın kanadında göç zamanı Gönlümün feryadında hicrânım Ahlarım , vuslatım kaldı sende...
Şimdi ; Sessizce uğurla beni Şehr-i İstanbul’um...
(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
* Şehr-i İstanbul * şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
* Şehr-i İstanbul * şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.
Kalbi güzelim onca kalabalık bir şehirde yalnızlık dem tutmuş yüreğinde.. Ve hep böyle değilmidir , kalabalıklar yalnızlaştırır insanı ve aşkı .. Sevgilerimi bırakıyorum hüzün kokan bu naif şiirinin baş ucuna..
Merhaba değerli kalem, Eserin her zaman olduğu gibi güzel ve demini almış bir şiir.Biz de bu güzel şiirini okuyor ve kutluyoruz, yalansız, riyasız. Gönlüne, ömrüne bereket, Kaleminin mürekkebi hiç kurumasın, ilham perileri ayrılmasın yanından, yalnız bırakmasın bir ömür seni.Bu şiir vesilesiyle seni, sonsuzluğun sahibine emanet ediyor,sağlıkla sağlıcakla kalasın diyorum.
Selam olsun size bu kentin yalnızları Selam olsun size hasretin girdabında Kız kulesinin sürgün aşıkları...
Fersah fersah uzaklaşırken senden Kırlangıçın kanadında göç zamanı Gönlümün feryadında hicrânım Ahlarım , vuslatım kaldı sende...
Şimdi ; Sessizce uğurla beni Şehr-i İstanbul’um...
......Duygusu, anlamı ve o usta anlatım gücüyle olağan üstü güzellikte bir şiir okudum yürek sayfanızda. Usta kalem sahibini tüm içtenliğimle kutluyor selam ve saygılarımı bırakıyorum dizeler arasına. ......Selam ve saygılarımla kalın. Yüreğinizi sevgiden, kaleminizi şiirlerden yoksun bırakmayın.
Rabbim özenerek yaratmış seni Yedi tepe üstüne nakşetmiş seni Yokluktan yoksulluktan can iç yananlar Bağrına sığınmış güzel Istanbul Ağlayanda terk etmemiş Gülen'de seni,
Dedim bende bu güzel şiirinize hoşça kalın harikaydı
Rabbim özenerek yaratmış seni Yedi tepe üstüne nakşetmiş seni Yokluktan yoksulluktan can iç yananlar Bağrına sığınmış güzel Istanbul Ağlayanda terk etmemiş Gülen'de seni,
Dedim bende bu güzel şiirinize hoşça kalın harikaydı
Bir İstanbul sever olarak bu muhteşem dizeler için kutluyorum sizi. nefis ötesi dizeler,harikaydı,betimlemeler enfesti.Bildiğim bir şeyi hep söylerim,söyleyeceğim,her şiiriniz beni alıp bir yerlere götürüyor. Haz alarak,şiire doyarak okuyorum...tebrik ediyorum bu enfes dizeleri sayfaya döken o engin yüreğinizi şairem..kutluyorum,sevgiyle...saygımla... esenlik dileklerimle...
TUĞAL KÖSEMEN tarafından 6/28/2015 1:25:43 PM zamanında düzenlenmiştir.
Nuray kardeşim hiç serbest şiirim olmadı yazamadım, beceremedim. anlatamadım duygularımı. Çok serbest şiir yazan gördüm mektup yazar gibi şiirler. okurken haz vermeyen.
Serbest şiir dedim mi böyle olmalı okudukca okuyası gelsin insanın. Böyle serbest şiirler okuyunca ben neden yazamıyorum diyorum.
Kardeslerin hası Osman kardeşim siz zaten o kadar güzel hece yazıyorsunuz ki bende değerli ustalarımı örnek alarak gölgenizden gelmeye çalışıyorum ...Çok teşekkür ederim beğenen güzel gören yüreğinize her dem sonsuz saygılarımla..
Avâre dolaşırken Arnavut kaldırımlı sokaklarda Ben divâneyim ,ben biçareyim Sen yoktun , yoktu ayak izlerin. Gece sefasına asılan iki kubbe arasında, Adın , hangi mahyada gizli... ne güzel imgeler...sonsuz tebrikler....saygılar
Kırlangıçın kanadında göç zamanı
Gönlümün feryadında hicrânım
Ahlarım , vuslatım kaldı sende...
Şimdi ;
Sessizce uğurla beni
Şehr-i İstanbul’um...
__Nuray Çakmak__
................................. Saygı ve Selamlar...