Yepyeni bir güneş ufuktan Bin umutla doğdu Samsun’da bu sabah, Bu güneşAtatürk Güneşi; Türkün evrensel dehası!..
Yüz yılda bir doğan güneş bu Aydınlattı Anadolu’yu Dağıldı gönüllerden karanlık Başladı derlenişi, dirilişi bir ulusun!..
Silkindi yürekler Yağlanıp silindi tüfekler Ne var ise elde; kazmalar kürekler Kılıç, süngü, bıçak, balta, nacak Düşmanın göğsüne saplanacak!..
Kuruldu beyinlerde Cumhuriyet Yürüdü Anadolu genci yaşlısıyla Öküzüyle kağnısıyla Piyadesi, atlısıyla Nene Hatun’u Kara Fatma’sı Başladı anaların, yiğitlerin Mermi taşıyıp silah çatması!..
Gör Erzurum, Sivas’ı Amasya, Tokat’ı Dağıldı bölük bölük Ruhların sisi pası, Çizildi cesaret, kan ve umutla Silinmez Türkiye haritası!
İstiklâl Savaşın kutlu olsun ’Olmak ya da olmamak’ Budur savaşların en hası Atatürk her sabah yeniden doğsun; Yaşa, varol şanlı Türk dünyası!..
(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
19 MAYIS 1919 şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
19 MAYIS 1919 şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.
sevgili Şaban hocam duyguyu okuyana etkili bir biçimde aktaran nadide güzellikte mısralar şiiri yazan kalem ve o kaleme yön veren yürek tebrikleri hak ediyor saygılar dost kaleme
İstiklâl Savaşın kutlu olsun ’Olmak ya da olmamak’ Budur savaşların en hası Atatürk her sabah yeniden doğsun; Yaşa, varol şanlı Türk dünyası!..
Ne güzel dile getirmişsiniz bayram hediyesi dizelere tebriklerimle ve beğenimle. Dünyanın gelmiş geçmiş en büyük devlet adamı Gazi Mustafa Kemal Atatürk'ü bu güzel ülkeyi bizlere Cumhuriyet olarak bıraktığı için saygı ve rahmetle anıyorum. Yolumuz Atatürk devrimleri,ilkemiz Atatürk ilkeleri,yaşam biçimimiz Cumhuriyet, hiç bir güç bizi bu yolumuzdan çeviremeyecek.Atamızın bize emanet ettiği ülkede ilkelerine sonuna kadar sahip çıkacak çok vatansever var.Sonuna kadar da korunacaktır,sahipsiz değildir bu memleket,sahipsiz de kalmayacaktır.Cumhuriyeti anlayarak yaşamak gerekir,ışığı göstermişti bize aydınlanın diye ama bakıyorum ki kısır döngülerdeyiz.Bu halk doğru ışığı anlayacaktır elbet.Parazitler bir gün olmayacaklardır.Bu şiir belleklere kazınmalıdır mesajların en önemlisi olarak. Cumhuriyet yaşayacak ilelebet.Ne Mutlu Türküm Diyene.Derin şiir anlayana elbette. Böylesi etkileyici ve değerli şiiri alkışlıyorum.Saygı ve selamlarımla.
Kutluyorum kalemini
_____________________________________________Saygılar selamlar