Çanakkale’de savaşan Poyraz Halil dedemizin anılarıyla.
“Kocaçimentepe’de söktü şafaklar, Poyraz’ın önünde Yamyam , Anzaklar “ Of gençliğim eyvah” Dalga dalga eser şanlı sancaklar, Poyraz’ım düşmanı durmadan haklar. “ Of gençliğim eyvah !” ………………………………………….. “-Poyraz Halil derlerdi ona köyünde Tazı gibi koşardı, Fırtınalardan daha hızlı… …. Kavrarken tüfeğini sımsıkı, On beş günlük, eli kınalı taze bir gelin Göz pınarları kurumuş bir ana, Dikildiler gözünün önüne Öylece kalakaldılar… …. Al kalpaklı, gözleri benzer nazar boncuğuna Mustafa Kemâl adlı kumandan, Siperlerden uzatarak kartal başını Dedi, “vakit tamam !” Poyraz, gererek uzun, ince bacaklarını, Bir ok gibi fırladı, Alıcı bir kuş gibi Düşman içine daldı… ….. “Allah ! Allah !” nidaları “Hurra ! Hurra !” naraları Birbirine karıştı, Dağlardan ta Ege adalarına kadar Dalga dalga yayıldı… …. Bombalar patlar, süngüler parlar, Göğüs göğse, boğaz boğaza Bir can pazarı başlar… Öndeki uzun boylu sarışın Anzak’ı, Poyraz ,ilk hamlede hakladı…
Neden sonra kaçarken düşman, Ardına dönüp bakmadan, Poyraz’ın çarıkları vıcık vıcık Akar kanlar ılık ılık. Sol yanında derin bir sızı Poyraz yaralandığını anladı… ….. Şehitler yatar koyun koyuna, Künyeleri say say bitmez. Güneş batar ,ay doğar, Alev alev yanar ufuklar, Çanakkale geçilmez !..
(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
POYRAZ HALİL DESTANI şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
POYRAZ HALİL DESTANI şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.
samimi duygular
tebrikler