Ay gecede Kar gecede Kan gecede Kalemin gücü tükendi Söz bitti, hece de!
Ölenler dirilecek diyorlar İşte şimdi Ağlarken gülünür Sadece ve sadece !
Ne olurdu sanki Kardeş kardeş yaşasaydık Başarsaydık imkansızı Dostu ağlatıp Düşmanı güldürmeseydik Yaşarken canı Suçsuz hiç bir insanı Hiç uğruna öldürmeseydik Şimdi yüreğimiz Kan ve sızı Sadece ve sadece !
Düşman silah sattı Parasını aldı Cebine kattı Yarası ciğerimizde kaldı Sadece ve sadece !
Ey ölüm Bırak artık yakamızı Kaça bölündü yüreğimiz kaça ’Can garip, Can suskun, Can paramparça ’(*) ..
Bizi bize düşüren düşman Her zaman Eğlencede Sadece ve sadece !
Savaşmak da bir sanattır Fakat sevmek En yücelerde uçan En güçlü kol En geniş kanattır Bizi sevmek kurtarır Sadece ve sadece !
(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
TÜKENİŞ şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
TÜKENİŞ şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.
Topraktaki GÜNEŞ Hem çok sıcak Hem çok aydınlık Hem çok kutsal Hem çok yakıcıdır!..
Güneşler olmasaydı,ne zaman kalırdı ne de aydınlık!.. Yani insanlık değil sedece,tüm canlılar yok olurdu!.. GÜNEŞ dilerim sana ve bana hatta tüm insanlığa!.. Anıtkabir mudavimi bir büyük GÜNEŞ tir Şehitler sonsuza dek sönmeyecek GÜNEŞtir KARA KARANLIĞI yakacak tek aydınlık GÜNEŞ tir...
Değerli dost,şimdi bilen bilmeyen beni sorgulayacak,Dedemin Babası Osman Çavuş,Dumlupınar Savaşında topçu çavuşu iken,düşman bataryasını tek atışta susturduğu için Nişancı soyadını almış,vatanı birlikte kurtarıp bu günlere gelmişken yenilgiyi hazmedemeyenler, bu sürmekte olan fiili durumun müsebbipleridir.Evet Türk'üm, ama eniştem Kürt kökenli,arslan gibi iki yeğenim var şimdi,bu çocukların milliyeti ne peki?...(...Tavuklarımız birbirine karışır,bilmezlikten değil,fıkaralıktan...)
Savaşmak da bir sanattır Fakat sevmek En yücelerde uçan En güçlü kol En geniş kanattır Bizi sevmek kurtarır Sadece ve sadece ! İnsan olmayı görüntünün dışına çıkarıp yüreklerimizde insan olabilmeyi başarabildiğimizde sevmeğide savaşlarıda açlıklara mahkumluğuda yok edeceğiz. Kutlarım İnsanlığını yüreğinde taşıyan kalemi.
ahmet arif in şiirinden alıntı çok güzel durmuş şiirde... bilmeyen alıntı olduğunu anlamaz bile...
konusu itibarı ile çok hassas... benzer sorgulamaları ben dahil tüm yürekler yapıyor zaman zaman ama uluslararası siyaset ile bağdaşmıyor bizim insancıl düşüncelerimiz...
okunup geçilmeyecek kadar güzel şiiriniz... iki kelime olsun yazmak istedim..
Ne olurdu sanki Kardeş kardeş yaşasaydık Başarsaydık imkansızı Dostu ağlatıp Düşmanı güldürmeseydik Yaşarken canı Suçsuz hiç bir insanı Hiç uğruna öldürmeseydik Şimdi yüreğimiz Kan ve sızı Sadece ve sadece
ÇOK HOŞ DİZELERDİ...YÜREĞİNDEN AKMIŞ,,İYİLİĞİ SİMGELEYENSÖZCÜKLER...ALLAH GÖNLÜNE GÖRE VERSİN.....KUTLARIM.......
ne olurdu dost...ne olurdu....kardeşçe yaşasaydık....güzellikler olurdu hocam...
saygılar