Yüz on altıncı er eğtim alayı Kapıdan girmeden yedim kalayı Şimdiden özledim evi sılayı …..İlk günler zor gelir bilmem nideyim …..Yol ver dağlar yol ver yara gideyim…
Altıncı bölüğüm,ikinci tabur Askerlik insana öğretir sabır Kimine bir zindan, kimine kabir …..Vatan borcu namus borcu bilirim …..Anam terhis olur olmaz gelirim…
Çanakkale derler güzel bir şehir Haftalar geçmiyor, günlerim zehir Elimde tüfeğim, dilimde gahir …..Terk ettim köyümü geldim askere …..Ne zaman gelecek bilmem teskere…
İt durmaz tepesi eğtim alanı Sürüne sürüne geçtik yılanı Hep bir ceza bekler geri kalanı …..Etme çavuş etme derdim çok benim …..Halimi soracak kimsem yok benim…
Sigaramın dertli tüter dumanı Hasret acısının yokmuş imanı Geçiremedim bir aylık zamanı …..Askerde ne zormuş sevda çekmesi .....Çok koyar bu yaşta çavuş tekmesi
Pazarın içinde aynalı çarşı Aynalar dizilmiş hep karşı karşı Asker ayak sesi titretir arşı …..Sert vur tertip sert vur,yer gök inlesin …..Çanakkale içi bizi dinlesin…
Tertibimdir benim derdim ortağı Fırça yemiş yine sallı dudağı Ceza yeri hazır alay mutfağı …..Kimisi on başı,kimisi er’dir …..Aslanı çakala boğduran yerdir.
Karacören köyü örnek karakol İntikal ederdik aralık tek kol Gecenin yarısı gel uyanık ol …..Ramazan’ım bende aldım payımı …..Demir bardaktan içtim çayımı…
(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
ACEMİ BİRLİK şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
ACEMİ BİRLİK şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.
Hatıralar, can ciğer olduğumuz arkadaşlar geldi gözümün önüne. Zor olsa da çok çok güzeldi be.
Hoş şiiriniz için tebrikler.
Selam, dua ve saygılarımla...