(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
.......... şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
.......... şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.
Elimde KUR,AN yüreğimde iman Hamdolsun TÜRK,ÜM ve de MÜSLÜMAN Nedendir senin bunca karşı durman? Sırf senin mi? Hepimizin bu vatan ...Bu ülkede baş örtüsü sorunu yok,inanın yooook,sadece ,insan kalitesi sorunu var,yani kendisi gibi olmayanlara tahammül edemiyenler var,şiirine,yüreğine sağlık,sözün sahibine,binlerce şükür.
Şiir yaşanılan gelişmelere samimi bir tepki, bir duruş sergiliyor. tebrik ediyorum.
bu arada ecem68 kendi adınıza konuşunuz lütfen sözleriniz sadece sizi bağlasın.,"hepimiz" derken kaç kişiye sordunuz bilmiyorum ama emin olun "hepimiz" değil. en azından ben değilim. Tükiye Cumhuriyeti vatandaşıyım. vatandaşlık bağları ile bağlıyım. Anamın babamın çocuğuyum . Devletin çocuğu değilim.
bunu daha iyi anlamanız için ebeveyn çocuk ilişkisi ile devlet birey ilişkisi arasındaki farkları düşünmeniz yeterli.
kavramların içini şahsi düşünce ve beğenileriniz ile doldurup servis yapmayınız herkesin yemek zevki farklıdır. bazıları yemeyebilir. muhabbetle kalınız.
kırmızı_siyah tarafından 2/23/2008 11:31:00 PM zamanında düzenlenmiştir.
Ne vakit unuttunuz Elif bacıyı? Ak çemberle çekiyordu kağnıyı Onlar kovdu bu vatandan düşmanı Neden düşman oldunuzki;başına?
Saygılar öncelikle.Anadoluda ki baş örtüsü türban değildir.Benim anneannem de takar baş örtüsü ama o da türban değildir.Türbanın kurumlara girmesine karşı çıkmak ise Anadolu da ki kadının baş örtüsünü almak demek değildir.Laiklik baş örtüsüne sahip çıkar ama türbana değil.Ama en güzeli de hepimiz laik Türkiye Cumhuriyeti çocuklarıyız.Bunu belirtmeniz çok hoştu.
Sevgili bacım, Anadolu kadının hemen hepsinin başı örtülüdür.Kaldı ki diğer büyük şehirlerimizde olup da başı örtülü binlerce,milyonlarca anamız,bacımız veya eşimiz var.İnancı gereği başını örtenlere saygımız sonsuz ve koruyup gözeteni bile oluruz. Sorun, türbanı siyası simge olarak dayatanlaradır. Mesela,başbakan İspanyadan türban siyasi simge olsa ne olur? Siyasi sembollere yasak mı var deyip başlattı krizi. Bizler saf ve samimi inançlarımızla birbirimizle tartışırken Türkiyenin geleceğine yüz elli milyar dolar tazminat zararı vecek olan Vakıflar yasası çıkartılıverdi. Yıllık cirosu on beş milyar dolar olan tekel bir yıllık karı karşılığı Amerikan şirketine satılıverdi. Milletvekili maaşlarına %25 zam yapılıverdi.(emekli % 2 ye talim ettirilirken) Bir de arkasından Kuzey Irak'a harekat yapıldı ve gündem milyar dolar zararlar içinde değiştiriliverdi bir anda. Bütkün bunlar iktidar tarafından çıkartılar suni gündem kargaşı içinde yapılıverdi. Başörtüsünü krize çeviren sanırım hükümetten başkası değil her halde. Duygu sömürüsü yapıp güdümlü amaçlarına bizim üzerimizden siyaset yaaparak ulaşıyorlar. Durmayalım bizler olmadık bir şeyler üzerinde kavga edip duralım. At'ı alan Üsküdarı geçiyor. Segi ve hürmetlerimle..
Ortak değer Bayrak Ezan ve Vatan Baş örtümü alamazsın başımdan
Başörtüsü,kalpten ise kutlarım sizi kalpten... Şart olan görevlerin önüne geçmesin ki yürekten olsun inancımız!.. Allah çok çeşitli yaratmış bizi,çok çeşitli yaradılana yaradandan ötürü eşit bakalım,ama inancımızı bir o kadarda sağlam yaşayalım,LAKLİK budur!..
sevgili meastromun yorumuna takıldı gözüm... başörtüsü takmak bir ibadet değildir... Allah ın emridir ancak ibadet değildir. Allah, kutsal kitabımızda bizlere bir çok şey emretmiş: yalan söylemeyin, gıybet yapmayın, kadınlar örtünün gibi... bunun gibi gibi bir çok emri görmezden gelip örtünme emrini merkeze alırsak hata yaparız...
kaldı ki; kelime-i şahadet getiren herkes müslümandır. farz olan ibadetleri yerine getirmeyenler dahi dinden çıkmaz; onların günahı var denir... lütfen anlamları karıştırmayalım...
iyi niyetinizden eminim... ancak, hiç kimse kimsenin baş örtüsü takmasına engel olmuyor bu ülkede... bir çok başörtülü arkadaşım kurallar dahilinde okudu ve yine kurallar dahilinde devlet memurluğu yapıyor... özel hayatında başörtüsü taktığı için kimse onu yadırgamadı; şimdiki hükümetle birlikte ise çok üst düzey bir yönetici bile olabilir hatta... şiiriniz çok güzel ama öfkeniz konuyu biraz saptırmış gibi geldi bana...
yoksa sizin de başınızdaki örtünün de başımız üstünde yeri var...
örtü, örtünmek Farz olan bir ibadettir...bunu inkara kalkışmak dinden çıkarır insanı...Allah'ın rızasını kazanmak adına örtünen inancında samimi müslümanları örtüyü her pisliğin üzerini örtmek amacı ile yani kamufle aracı olarak kullanan kişilerden ayırt etmek gerekiyor...bunun ayırdı ise kolay olmasa gerek...bugün provakatör olarak örtünüp gezinen o kadar çok insan var ki...kısaca şiir'de anlatılmak istenen örtü ile kamufle aracı olan örtü arasında o kadar çok fark var ki üstad...dinimizin gereklerini inkar etmiyoruz bu gerekleri alet edenleri kınıyoruz...varol...saygı ile
Elimde KUR,AN yüreğimde iman Hamdolsun TÜRK,ÜM ve de MÜSLÜMAN Nedendir senin bunca karşı durman? Sırf senin mi? Hepimizin bu vatan /ne demiş şair:medeniyet açmak ise namusu, arı bizden daha medeni idi afrika yamyamları../çok ğüzel bir çalışma tam da MÜSLÜMAN TÜRK KIZINA YAKIŞIR OLMUŞ...
beg44 tarafından 2/23/2008 3:43:56 PM zamanında düzenlenmiştir.
Ak çemberle çekiyordu kağnıyı
Onlar kovdu bu vatandan düşmanı
Neden düşman oldunuzki;başına?
harikaydı
özel ve özgün
kutlarım