- Yüreğim bir yangın yeri dumansız bir köz içinde Koca bir kurt tutuşurken kor uluyor kırk senedir… -
Kaç "neden"den bir "belki"ye ulaştığım bende kalsın Öyle hemen anlatması zor oluyor kırk senedir. Kırılan kol bizden olsun, sermayesi yende kalsın Nasıl olsa doğduğum gün mühürlenmiş esaretim Karartılmış sokaklarda yoruluyor kırk senedir; Zülfikâr’ın gölgesinde filizlenmiş cesaretim Bir Yezid’in tövbesine soruluyor kırk senedir.
Secde etsem şirk buyurur küfre düşmüş ahir zaman Bana meçhul sana mutlak, yelkovana zahir zaman Soluduğum her nefesin kudretine mahir zaman Tükürüyor suretime, haykırırken ihanetim Tüm saatler makber için kuruluyor kırk senedir; Her sabah şafak zamanı, alnıma düşen lanetim Bir acemi kurşunuyla vuruluyor kırk senedir.
Bir Anka’nın düşlerini taşıyorken kanadımda Kışa küsmüş kardelenler büyür attığım adımda Suretim de yorgun oysa şairliğim de adım da Hece hece öç alırken yüreğimden meziyetim Gün geceye, gece güne darılıyor kırk senedir; Yeni değil doğduğum gün başlamıştı eziyetim Gözyaşlarım kirpiğime sarılıyor kırk senedir.
Takvimlerin saatlerden saniyeler çalışı ben Bir âşığın gözlerinin karanlığa dalışı ben Çöle düşmüş bir martının suya hasret kalışı ben Çünkü benim sırılsıklam bir denizken vasiyetim Kırılmış bir asa ile yarılıyor kırk senedir; Ne hasretim anlaşıldı ne diyetim ne niyetim Bana benden çok uzaktan varılıyor kırk senedir, Bileklerim kırk yerinden kırılıyor kırk senedir…
(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
Kırkı Çıktı Kırkımızın / I şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
Kırkı Çıktı Kırkımızın / I şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.
Takvimlerin saatlerden saniyeler çalışı ben Bir âşığın gözlerinin karanlığa dalışı ben Çöle düşmüş bir martının suya hasret kalışı ben...ne kadar hassas dizeler..ince ince işlenmiş bir iğne oyası şiiriniz..tebriklerimle..saygılarımız sunuyorum..
Kaleminiz de yüreğiniz de dert görmesin ki; bu güzel şiirlerinizi okumaya devam edelim. Alkışlanası bir şiir olmuş. Hecenin üstadlarından olunca ortaya böyle 8'li hece şiiri çıkıyor. Kutluyorum.
Başlıkta I sayısı verildiğine göre, bu şiir, serî olarak düşünülmüş. Seriyi takip etmeye çalışacağım Yavuz Bey Kardeşim. Kaleminize kudret, kelâmınıza hikmet versin Mevlâm. Selâmetle..
Takvimlerin saatlerden saniyeler çalışı ben
Bir âşığın gözlerinin karanlığa dalışı ben
Çöle düşmüş bir martının suya hasret kalışı ben...ne kadar hassas dizeler..ince ince işlenmiş bir iğne oyası şiiriniz..tebriklerimle..saygılarımız sunuyorum..