Kaldırım taşlarında titriyor kız çocuğu Kim bilir neyi bekler hangi yönde umudu Zemheri ayazında parçalanmış kocuğu Şükrü haliyle ifşa kıskandırır Uhud’u
Elleri ceplerinde boynu içine çekik Vakurlu o duruşa sual kimin haddine Kimseyi görmez gözü dişleri dokur mekik Asaleti ne büyük yükselir Çin Setti’ne
Zaman geçmek bilmiyor seyrinde donuyorum Bir hal çaresi Ya Rap kifayetsiz kudretim Baktıkça cemaline kahrolup yanıyorum Ne çıkmaz bir haldeyim kesilmesin takatim
Âlem mi dondu yoksa bir ben miyim üşüyen Sokaklarda kimsesiz çocuklar çok perişan Kar, fırtına, tipi de sırra erer aşiyan Biçare halleriyle zikre dalıyor Zişan
Yüzünde beliriyor bezginliği hayatın Kader kâtiplerinde yazılıdır çileler İnancı gereğince düşünmüyor rahatın Ölüm denen gerçekte kaybolur tüm hileler
(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
Küçük Kız şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
Küçük Kız şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.
duyarlı kalemini engin, sevgi dolu yüreğini tebrik ederim. masum bir çocuğun acınacak halleri kalemden süzülmüş sayfaya. çok anlamlı ve güzel bir eser. kaleminiz daim olsun
Şiir çok güzel de Üstad; Şiirin temas ettiği hallerimiz içler acısı maalesef.
"Âlem mi dondu yoksa bir ben miyim üşüyen Sokaklarda kimsesiz çocuklar çok perişan"
Komşusu aç iken tok yatan bizden değildir diyen bir dinin ümmeti olarak bu içler acısı duruma duyarsız kalışımız aslında kendi aslımıza duyarsız kalışımızın bir tezahürüdür. Bencillik, bana ne'cilik... Mal mülk biriktirme yarışına girmiş insanlar... Acından veya acısından öldüğünü görüyor da dardeş kardeşe bile dönüp bakmıyor Oysa ki; "Yeryüzündekilere merhamet edin ki size de merhamet edilsin" buyurulur. Aslında başkası için yaptığımız bir iyilik veya verdiğimiz bir şey hakikatte kendimizedir.
Neyse! Şiirin çağrıştırdığı duygular nedeni ile şiiri gölgelemek olmaz. Gerekli ve doğru bir çağrıya temas eden kaleminizi ve yüreğinizi selamlarım. Saygılar... Dilerim ki ne âlem donsun ne de yalnız kalmış olun bu bakışta, görüşte...
Bilmukabil Üstadım, Duyarlı yüreğinize teşekkürlerimi ve saygılarımı sunarım.
Bildiğiniz gibi, bu diyar imtihan diyarı, "Neyi arıyorsan O'sun sen" der Mevlâna...
Biz Hakkça ve İnsanca bir yaşam arıyoruz... İyilik ve güzellik arıyoruz. Yalnız kendimiz için değil cümle âlem için...
Ne var ki bu âlemde iyilikler ve güzellikler az, zıddı ise çoktur... Bu da Takdir-i İlahi gereğidir. Bize düşen kaderimiz ve kadarımızca; Hz. İbrahim' in atıldığı ateşi söndürmek için ağzıyla su taşıyan karınca misali safımızı belli etmektir. Sonuç Allah' tandır muhakkak. Şüphesiz ki herkes, tercihlerinin sonuçlarını görecek ve hesabını verecektir.
Allah cc. bizleri Hakk' ı Hakk bilip Hakk' a uyan ve batılı batılı bilip batıldan uzak olanlardan eylesin...
Kıymetli Halim bey... Şiirdeki temayı siz zaten çözmüşsümüz, lakin ayşeye fatmaya abidik gubidik şiirler yazılınca her tür insanlar taktir ediyor ve malesef site yönetimide aynen bu şeklde duyarsız kalıyor.
toplumu ilgilendiren şiirler halkın zafiyetini menfaatini barındıran şiirler duyarlı şiirler malesef sahipsiz kalıyor sokaklardaki kimsesizler gibi Allah duyarlı insanların sayılarını artırsın kimse perişan olmasında bizlerde bu tür şiirler yazmayalım çorumdan selam ve dua ile
bu kıymetli yorum ve hoşgörünüz kadirşinas kişiliğinize teşekkür ediyor saygılar sunuyorum
Hissettim.
Tebrikler...