-I- Çiftlik ürünü; bal Bal mı bal Damlası değse dilime Bin çiçekli dal, Burnumda tüter Gezdiğim dağlar yaylalar
Yanar yüreğim nârdan İçerim buz gibi Avucumla kana kana Berrak bir yayla pınarından Arılar, kuşlar Kelebekler de içer Güneş vurunca, ılgıt ılgıt Eriyen kar sularından...
Keçilerin tulum peyniri Bembeyaz, Kar desen yeri var Yağı alınmamış Türül türül mis gibi kokar Yiyenin dilinde lezzet Temiz mi temiz Hafifçe gen’zini His gibi yakar...
O tulumun lezzetini Dilimizde damağımızda Miras bıraktılar bize O dağlardan gelip geçen Yazın yaylaya Kışın sahile Yazıya göçen Yörükler, dayı, emmi hala Ninemiz dedemiz Bin minnet, şükran hepinize...
-II- Duymadınız belki de Bu çiftliğin adını Bir kez alıp yemediyseniz Nereden bileceksiniz Domates ile Biber salçasının tadını?!
Daha gelir gelmez eve Açıp kapağını kavanozun Hanım, sürüp sürüp Dilim dilim ekmeğe Başladı yemeye Dedim ki ’Aman hanım dikkat Çok yeme bu kadar, Evet domates biber salçası Salçadan değil ama Ekmekten şişer insan Büyür göbeği, kalçası!’
’Ali Baba’ kardeşim sayılır Aynı lisede okuduk Fakülte yıllarımızda Alman Dili öğrendik İkimiz de turizmci olduk; Sonra göçüp gitti o dağlara Yurt edindi yaylaları; Ali dönme daha geri Hep o dağlarda kal Çoban ol oralara Değişme hiç Eski halinle, hep doğal kal!
-IV- Sabah sabah Ner’den aklıma geldi böyle şiir Arılar kulağımda vızıldaşır Koyunlar, keçiler kuzular Dertlerim depreşir; Kestiler o dağların Güzelim çam, sedir ağaçlarını Yok ediyorlar ormanları Benim gözümde yaş Onların yüreği taş mı taş?!
Ne kurdu kuşu Ne kuzuyu düşünüyorlar ’Yaş kesen, baş keser!’ Dağı taşı un edip eleyen, Kayaları peynir gibi Dilim dilim dilimleyen Elleriniz kırılsın, Kuzuların oğlakların meleyen Kalmasın hesabı mahşere Sorulsun arkadaş!!!
(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
ALİ BABANIN ÇİFTLİĞİ şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
ALİ BABANIN ÇİFTLİĞİ şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.
kutluyorum...selam ve saygılar sunuyorum...