Yaşlılık zor, bir de hastalanınca Adım atsa Nefesi kesiliyor insanın, Beli de bükülüp eline asa alınca Hâl kalmıyor ayakta duracak İster istemez Yer arıyor yaslanıp oturacak!..
Dinleyin beni çocuklar Otobüste, tramvayda Nine, dede, amca, dayı Anne, teyze, hala; Kim olursa olsun ayakta Görürseniz sizden daha yaşlıyı Kalkın, yerinizi verin Delikanlısınız, kabadayı; Yoksa sizi ayıplarlar Atamızdan böyle gördük Siz de saygı gösterin; Gösterene aferin!
Saygı göstermez iseniz şayet Allah kerim ’Kim büyüttü seni Nasıl bu hale geldin Söyle lan sıpa?’ derim, Acı gerçek nihayet Sizin de başınıza gelecek!
Yüzünüze demem İçten içten kahrederim, Siz de beni Görmezden gelir geçersiniz(!) Unutmayın hayatta Arpa ekip, buğday beklemeyin Bu gün ne ekerseniz Yarın onu biçersiniz!..
(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
SIPALARA ÇAĞRI şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
SIPALARA ÇAĞRI şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.
Maalesef değerlerinin zayıfladığı bir neslin saygısız davranışlarını üzülerek izliyoruz.
Bir lise öğrencisi yanımda oturur iken yaşça bir büyüğüme yer verdiğim anlar oldu, ya da utanarak siz oturun teyze diyerek engelleyeni de..
Ne diyebilirim ki...Bizlerde suçluyuz .Çocuklarımızın gerektiği şekilde yetişmemesi en başta bizim suçumuz.
Kavgalar, döğüşler, boşanmalar, Toplumsal ve sosyal huzursuzluklar, ekonomik sıkıntılar sanırım ebeveynleri sorumlu oldukları en baş görevde çocuklarını değerlerine göre yetiştirme konusunda engelleyici unsur olabiliyor.Ne yapsın geçim derdine düşmüş baba - anne önceliğini çalışmaya veriyor, düşüncesini günü nasıl kurtarırıma veriyor ...sonrasında da işte ...malum yansımalar...
Daha daha daha derinlere indikçe sorunların kökenine başka şeyler çıkıyor...Ama yine de derim ki her şeyden önce, önceliğimiz çocuklarımız olmalı. Ders veren bir şiirdi.Değerdi.Gençlerimizin okuması dileğiyle.Saygılarımla.
Kutluyorum..........
Yüreğin var olsun
____________________________Selamlar