Efkâr basınca içimi Alır beni türküler Dolandırır ilden ile Gâh savrulurum d/alında Pembe beyazgüllerin Gâhi yanar kavrulurum Mecnun ile Serabında Leyla’sız çöllerin...
Dinledikçe türküleri Düşerim gurbetellere, O dağ senin, bu dağ benim Adını taşlara yazar Aklımı düşler ile bozar Derdimi buluta dökerim Kendimedir yağmurum Gül yanağından akarım...
Türküler içimdir Hasretim yudum yudum Her biri b/aşka pınar, Efkâr sıcağında ruhum Türkü türkü havalanır Uçar dağ başına dumanım Bir yel alır beni serin Yaylalara konarım...
Türküler ki Lôkman Hekim Derdimin dermanı Her yarama neşter vurur Boşaltıp sağaltır cerihamı Eli sıcak, dili sıcak Teli sıcak, yeli sıcak Kalem tutar kaşları Savrulur bir deli sıcak...
Türküler benim anavatanım Her kıtada yüzüm Cemile İnce Yücel, Abdullah Gündüz’üm...
Şaban Aktaş 08.02.2015
Fotoğraf: Şaban Aktaş Balıkesir-Havran Belediyesi Havran’ın 92. Kurtuluş yılı etkinlikleri...
(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
DELİ SICAK TÜRKÜLER şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
DELİ SICAK TÜRKÜLER şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.
Türkülerimiz, ne güzeldir değil mi hocam, onlarla yüreğimize, dilimize bazen acının, bazen sevincin kınasını yakar ; kavruk sesimizle ayrılır, sıla hasreti duyar, sevileni bekleriz.Onlarla ölümüz vardır ağlarız, onlarla beklediğimiz vardır bir çemberde, bir kırmızı gülde, bir ; bağ, bahçe, bostanda, dağda, bayırda dolanır köyün bir evinde bağdaş kurar sazın nağmelerinde sevgilinin, yeşilin, rüzgarın, karanlığın, aydınlığın bıçak gibi iliğe dayanan sancısını duyarız.
Harikulade bir şiirdi.Beğeniyel okuduğum eserinizi tebrik ederim.Sağ olun. Hazır türkü demiş iken Musa Eroğlun' dan sabah sabah bir mihriban dinleyelim mi :) Güzel bir gün dileğiyle.Selam ve sonsuz saygılarımla.
Güzel yorumunuza gönül dolusu teşekkürler, yürekten selam ve saygıyla.
Türkünüzü dinlyeceğim, ama bu şiirin altına da türkülerin, yanık, içli, coşkulu sesi değerli Türk Halk Müziği Sanatçısı sayın Cemile İnce Yücel hanımefendinin sesinden bir türkü ekleyeceğim...
Güzel yorumunuza gönül dolusu teşekkürler, yüreten selem ve saygıyla.
Türkünüzü dinlyeceğim, ama bu şiirin altına da t-ürkülerin yanık içli coşklu sesi depğerli Türk Halk Müziği Santçısı sayın Cemile İnce Yücel hanımefendinin sesinden türkü ekleyeceğim...
Kutluyorum usta kalemi
Yüreğine sağlık üstat
_____________________________________Selamlar saygılar