Kaç bin yıllık Mitos’tan Kulaktan kulağa anlatılır Efsanevi bir destan; Derler ya hani ’Tarih tekerrürden ibaret’ Eder miydi tekerrür Tarihten ders alınsaydı şayet! Bu kez söylencemiz Ne kral Midas’tan Ne masal ne de rivayet; Gerçeğin ta kendisi Bay Muhteris Dünyanın en haris efendisi!
-II-
Giyer giymez cülus’u Kurutmuş kökten ulusu, Birini bin etmiş Servetini din etmiş, Milyonlarca Avro Dolar Sarı sarı liralar Deste deste paralar Kutu kutu, paket paketmiş, Ancak bu kadar para Ne kendisine Ne de ailesine yetmiş, Büyüdükçe büyümüş ihtirası Serveti gölgede bırakmış Frigya kralı Midas’ı!
-III-
Bay Muhteris Neler neler almış satmış Aldığını atmış cebe -Selam söyle Recebe! (Kafiye olsun diye değil Sayfiye alsın diye...) ... Gün bugün, fırsat bu fırsatmış! Nereye el atıp dokunsa Parmağı adamın, Altına dönüyormuş Taktığı pırlanta yüzüğe Paha biçilmezmiş madamın!
-IV-
Her nasılsa birisi İzlemiş adım adım Muhterisi Görüyormuş olanları uzaktan Sanıyormuş ki kurtuluşu yok Kurmuş olduğu tuzaktan; İşte sonunda açılmış Pandora’nın kutusu; Paralar yollara saçılmış Fakat Bay Muhterisin Ne Allah’tan ne kuldan Yokmuş zerre korkusu(!) Karşılıklı kılıçlar çekilmiş Hak adalet diyenler Muhterisin karşısına dikilmiş!
-V- Bay Muhteris; madem yerin Hem üstü var hem altı Bunca haltı nasıl yedin, Anlat bakalım Neden soydun sen bu halkı?! ... Sorular hiç umurunda mı Soymak yoksa onun Mayasında hamurunda mı; Dikileni yıktılar, zindanlara tıktılar Gece gündüz çalışıp(!) Minareyi bir kılıfa soktular; Fakat uçtan görünüyor âlemi Çok fazla da yazarsan Kırıyorlar kalemi!!!
-VI-
Söylenecek lâf çok Ceremesine para yok, Uzun lâfın kısası Bay Muhterisin elinde Musa’nın sihirli asası; Gitse de gitmese de hoşuna Ne desem boşuna, Ses kesildi haktan yana Dinmek bilmez sancın ’Zenginin malı Züğürdün çenesini yorar’ Sorarsa, hesabını haksız kazancın Yine yiğit halkım sorar; Dökülür bir gün meydana ’Taht bir yana, şah bir yana!’
(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
RÜYÂ GİBİ; GERÇEK! şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
RÜYÂ GİBİ; GERÇEK! şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.
Kutluyorum kalemi
Yüreğin var olsun
__________________________________________Saygılar selamlar