6+4+7 KALIBIN DA, ÇİFT DURAKLI, ÇİFT KAFİYELİ BİR DİZAYN İÇİNDE Kİ ŞİİRİN TÜM HAKLARI BANA AİTTİR… VE BANA ÖZELDİR...
ŞİİR ESKİ BİR HARPUT TÜRKÜSÜNDEN ESİNLENMİŞTİR...
köyden çıktım yola, yitti aşım, çatıldı birden kaşım hayırsız eliyle, bitti işim, yere düştü naaşım Bana pusu kuran, öz yoldaşım, kana buladı başım
sakın ha elleşme, değme cana, yaram çok narindir can geri gelirse, akan kana, elbet Mevla kerimdir
köyden çıktım yola, ay ışılar, yaman çıktı kişiler beni de vuranlar, er dışılar, kahpeden de dişiler sesimi duymazlar, dost ne işler, sanki mezar eşiler
sakın ha elleşme, değme cana, yaram çok narindir can geri gelirse, akan kana, elbet Mevla kerimdir
Mustafa’nın bağı, göllü bağ, buzluğa doğru bakar Nesim’i vurmuşlar, sanki bir dağ, ciğerden kanı akar Bir Harput Nesim’i, beklerdi sağ, kör talih bağrı yakar
sakın ha elleşme, değme cana, yaram çok narindir can geri gelirse, akan kana, elbet Mevla kerimdir
el verdim eline, dostsun diye, düşmüşüm bir dikene yok etti canımı, bilsem niye, sende de can tükene varıp selam edin, saniyeye, kanmasın bel bükene
sakın ha elleşme, değme cana, yaram çok narindir can geri gelirse, akan kana, elbet Mevla kerimdir
Al kanlar içinde, kalmışım yar, al kanı mendile sar Dayanmaz bu canım, emiyor kar, ağzım dilim can kusar Ağlama gül yarim, hatıram var, beni bekler mi mezar
sakın ha elleşme, değme cana, yaram çok narindir can geri gelirse, akan kana, elbet Mevla kerimdir…
(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
köyden çıktım yola, yitti aşım, (5) şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
köyden çıktım yola, yitti aşım, (5) şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.
Değerli dost , usta kaleminiz engin yüreğinizle birleşmiş ve yine muhteşem güzellikte satırları hediye etmiş şiir dünyamıza. Var olun. Sağlık, huzur ve mutluluk dileklerimle.
el verdim eline, dostsun diye, düşmüşüm bir dikene yok etti canımı, bilsem niye, sende de can tükene varıp selam edin, saniyeye, kanmasın bel bükene çok güzel sözler
Kadir hocam farklı bir tarz ve mükemmel bir eser vucuda getirmişsiniz heceye şiirlerine her zaman bayılmışımdır birde farklılık yaratanlar olursa yüregimde her zaman iz bırakır iz bırakıp begeniyle okudum hocam selam ve dualarla sayğılar
Hocam Teşekkür ederim sadece gerçek duygularımdı şiiri analiz edip yorumlayacak kadar yorumcu olmadıgımdan şiirleri okudugumda dilimin döndügünce sadece hislerimi yazıyorum var olsun deger verip renklendiren yüreginiz selam ve dualarla sayğılar Kadir hocam
Her bent arasında, tekrar eden beyit dizeleri kullanılmış. Dikkatle bakınca, tekrarlanan beyitler de dahil olmak üzere; mısra sonlarındaki kafiyelere ek olarak, bentler ve beyitler de; bütün dizelerin onuncu hecesinde, iç ahenk unsuru olarak ayrıca kafiyeye yer verilmiş. Bu da şiire farklı bir tat katmış.
Şiir özen ister. Dolayısıyla şair, şiiri okurken nefes alınması ve olması gereken yerlere imlada gerekli unsurları da kullanarak, şiiri anlaşılır kılmış. Ayrıca bir çok şairde gördüğüm kafiye zorlamaları da kesinlikle yok şiirde. Ek olarak, bir şiir tekniği olan; sözün etkisini güçlendirmek için kullanılan yineleme, yani TEKRİR sanatı da ayrı bir renk katmış şiire.
Teknik olarak naçizane yorumlarımla beraber, şiirin duygusu, düşüncesi zaten sarıp sarmalıyor zihnimi.
Buğdayı un, unu hamur, hamuru ekmek yapmış kalem. Kutluyorum. Saygımla.
Al kanlar içinde, kalmışım yar, al kanı mendile sar Dayanmaz bu canım, emiyor kar, ağzım dilim can kusar Ağlama gül yarim, hatıram var, beni bekler mi mezar
sakın ha elleşme, değme cana, yaram çok narindir can geri gelirse, akan kana, elbet Mevla kerimdir…
Azap hocam her siirinizde harikalar yaratiyorsunuz kaleminize hayranim.Sevgilerimle selamlar ve hürmetler.