bağımsız kelimelerin tadında kuşkusuz ve hilafsız bir inançla indirileni okuyorum "aşk"susmasız konuşuyor yüzüme yüzüm ak pak aydınlanıyor ışık yüreğimden geleni vuruyor tam hedefinden
gül dikenini saklamıyor hicabı yok akıttığı kandan kiralık bakışları olmayan mutluğu dikenleriyle savunuyor gerçek,acı ama soylu
kurt ininden kurtulmuş bir uluma iniyor vadiye yılan çıyan okuyor siperlerinde okuyur ve hizayı bozmuyor geri adamlar mevzilerinde kıpırdanıyor
ölümsüzlük şifreli bir makamı arıyor uç adamlar sıra sıra geldi gelecek umuduyla değil var yok söyletmeli kaygılarla da değil bu anın kaydında onurlu durmak adına
onulmaz denilen yaraların takiyyesini giyinmek yok artık yok mislince geri adım atmak ve cahilin konuşlandığı yerde durmak kimliğini giyiniyor kalbi ve sokağın damarlarına iniyor
(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
baş-örtüsü şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
baş-örtüsü şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.
alperen nickli üye, sen ne demişsin öyle.. önce eline bir Kur-anı Kerim alda oku... birşey hakkında bilmeden konuşmamak lazım KUR'ANI KERİMDE BAŞÖRTÜSÜ YOKTUR DİYENLERE VE BAŞÖRTÜSÜ GELENEKTİR DİYENLERE İTHAF OLUNUR !
"Mü'min kadınlara da söyle: "Gözlerini (harama çevirmekten) kaçındırsınlar ve ırzlarını korusunlar; süslerini açığa vurmasınlar, ancak kendiliğinden görüneni hariç. Baş örtülerini, yakalarının üstünü (kapatacak şekilde) koysunlar. Süslerini, kendi kocalarından ya da babalarından ya da oğullarından ya da kocalarının oğullarından ya da kendi kardeşlerinden ya da kardeşlerinin oğullarından ya da kız kardeşlerinin oğullarından ya da kendi kadınlarından ya da sağ ellerinin altında bulunanlardan ya da kadına ihtiyacı olmayan (arzusuz veya iktidarsız) hizmetçilerden ya da kadınların henüz mahrem yerlerini tanımayan çocuklardan başkasına göstermesinler. Gizledikleri süsleri bilinsin diye ayaklarını yere vurmasınlar. Hep birlikte Allah'a tevbe edin ey mü'minler, umulur ki felah bulursunuz." (NUR SURESİ<31)
Şeytan, kendilerinden 'örtülüp gizlenen çirkin yerlerini' açığa çıkarmak için onlara vesvese verdi ve dedi ki: "Rabbinizin size bu ağacı yasaklaması, yalnızca, sizin iki melek olmamanız veya ebedi yaşayanlardan kılınmamanız içindir." (A'RAF SURESİ< 20)
O, sizi tek bir nefisten yarattı ve kendisiyle durulup-yatışması için ondan eşini var etti. Onu (eşini) örtüp-bürüyünce, o da bir yük yüklendi de bununla (bir süre) gezindi. Nitekim ağırlaşınca, ikisi Rableri olan Allah'a dua ettiler: "Eğer bize salih (bir çocuk) verirsen, andolsun şükredenlerden olacağız." (A'RAF SURESİ 189)
Ayağın üstünden (örtünün) açılacağı ve onların secdeye çağrılacakları gün, artık güç yetiremezler. (KALEM SURESİ< 42)
Ey örtüsüne bürünen, (MÜZZEMMİL SURESİ<1)
Ey bürünüp örtünen, (MÜDDESSİR SURESİ<1)
YÜREĞİNİZE SAĞLIK.. HAKLI, YERİNDE, ZULME BAŞKALDIRAN BİR ŞİİR..
ego tarafından 2/19/2008 7:14:08 AM zamanında düzenlenmiştir.
Yüreğinize sağlık güzel bir şiir meydana gelmiş kardeşim,Haşa başörtüsü Allah'ın emri olmadığını bu işin uzmanı olmayanlar bilmediklerinden söyleyebilirler,Ancak 1980 yılında Başbakanlığa bağlı Devletin Kurumu olan ,Din İşleri Yüksek Kurulu ,başörtüsüyle ilgili fetva yayınlayarak son noktayı koydu.Nisa Süresindeki Ayeti- kerimeye atıfta bulunarak "Başörtüsünün Allah'ın emri olduğu,Dinde zorlama bulunmadığını,İnsanların başlarını açmaya veya kapatmaya zorlanamayacağı" belirtilmektedir. Başörtüsünün takılması hususuna gelince,kapatılması emredilmekte olup,giyim tarzı hususunda,gelenek görenek ve farklı kültürlerde farklı özellikler taşımaktadır.Başörtüsü nedeniyle Üniversite kapılarından çevrilen kardeşlerimiz ,Viyana Üniversitesinde ve başka Üniversitelerde okumak zorunda kalarak, beyin göçüne neden olmaktadır.Başörtülüde başörtüsüzde benim kardeşimdir.Asla ayrım yapamam.Saygı ve selamlar.....
O, resimdeki başı örtülü kızımızı eli yüzüne kapalı ağlatanlar utansın...Başka söyleyecek söz yok.. Madem özgür bir Milletsek...Mini etek...Hatta bana çok saçma gelen pearsing bile serbestse..Neden baş örtüsü yasak...Çok anlamsız..İslâm dini gibi Yüce ve Adil bir dinden bu kadar korkmak niye?...Unutulmasın ki İslam dininde zorlama yoktur. Yazacak şey çok...En iyisi bu güzel şiiri kutlayıp kaçayım ben..Selam ve Sevgimle...
şiir güzel yazılmış edebi açıdan çok güzel duygunun ifadeside güzel ben sadece yorumlara karşı ve şairin fikrine karşı yazdım.yoksa eser çok güzel olmuş
sevgili kardeşim başörtüsü zulmü diye birşey yoktur. baş örtüsü kuranda belirtilmemiştir.islamda sonradan katılan bir uygulamadır... hür ve öcgür kaıdnları kölelerden,cariyelerden ayırmak için getirilmiş bir kapanma biçimidir.kadınların namaz kılarken bile başını öretcek diye bir ayet yoktur.hadis de yoktur..sonradan getirilmiş şeylerdir bunlar.. ne dinsel ne bilimsel hiç bir manası yoktur başörtüsünün...eğer dinsel bir manası olsaydı herkes aynı biçimde örterdi.iranda çarşaf,afganistanda burka,türkiye de türban..hepsi başka başka..demekki şekli şemali belli değil..
başörtüsü diye diye devletin rejime devlete başkaldıranların oyununa gelmeyin..
recm de,4 karı almakta,kadınların mirastan eksik almasıda, bir erkeğin şahitliği 2 kadına eşittir gibi dini kuramlarıda savunuyormusunuz. şeriatla yönetilen hangi ülke modern çağdaş olabilmiş..halife dedikleriniz ingilize vatanı sattı..bırakın bu işleri.bilime teknolojiye yönelin.üniversitelerde öğrencilerin sorunu başörtüsü değil,paralı eğitim,yurt sorunu,geçim derdi,işssizlik.bilimsel araştırma ve kaynak eksikliği,hocaların sosyal özlük hakalrının azlığı,laboratuvar eksikliği... diyelimki herkes başörtüsü taktı üniversiteler dahamı bilimsel olacak..bırakın bu işleri.dini devlete sokmayın.devlet ayrı din ayrı...
kalptir önemli olan niyettir derler sonra niyete suistimal ederler
okur ya da çalışır ne farkeder ama her şeyi ona zindan eder
amacından saptırıp yol verenler halkolanı haksızca yerenler
karınca misali O´nun peşine düşenler 'O' yol üzere olduklarından şenler
ama ya karınca peşine düşenler? inşaAllah olmazlar onlar pişenler....yine bir şiirdi bu dizelerimin ilhamı tekrar hatırlattı şiiriniz...
yüreğinize sağlık , acılarımız olgunlaşmalarımızın tohumları ... mutluyum/mutluyuz huzurluyuz bunun kaynağı çok şükür bir tek O bir tek Yaradan ımız.... yüreğinize sağlık.
siyahtakibeyaz tarafından 2/18/2008 2:23:34 PM zamanında düzenlenmiştir.
... onulmaz denilen yaraların takiyyesini giyinmek yok artık yok mislince geri adım atmak ve cahilin konuşlandığı yerde durmak kimliğini giyiniyor kalbi ve sokağın damarlarına iniyor
Yürek yaralayan satırlar... Kardelenlerin şahlanışı... Onurlu bir duruş... İnanç ve azmin karşılığı...
Rabbine yürekten bağlı olanlara korku ve hüzün yok.... Onlara sayısız mükafaatlar var...
Satırlarınızla yüreğimizde meltemler estirdiniz. İnci tanesi dizelerinizle gönlümüze şebnemler düştü. Gönül çağlayanınızdan akan duygularla satırları duygu seli bastı. Umudumuz arttı. Biliyoruz ki sizin gibi güzel yürekler var. Hepinize saygı duyuyorum...
Yüreğinizin güzelliğini satırlara nakış gibi işlemişsiniz. İyi ki varsınız. Rabbim sizden razı olsun.
Yüreğinize ve kaleminize sağlık efendim. Selam, saygı ve sevgilerimi sunuyorum.
Kalbinizden sevgi, yüzünüzden tebessüm, dilinizden güzel sözler eksik olmasın.
Hoşça kalın, dostça kalın. Rabbime emanet olunuz.
NOT: Arzu eden kardeşlerimiz başörtüsü ile hazırladığım belge ve bilgileri yazılar kısmından okuyabilirler.
egitimci38 tarafından 2/18/2008 11:22:40 PM zamanında düzenlenmiştir.
dünya inananlar için cehennemdir. bu vatanın evlatlarını sırf araya nifak sokmak için ezmeye çalışanlar! bunu ne güzel kılıfa uydurmuşlar:"çağdaş düşünmek" batı da bile amerikada fransa da cumhurbaşkanı papanın elini öperek geçiyor makamına. orda laiklik elden gidiyor mu ? tebrikler
önce eline bir Kur-anı Kerim alda oku...
birşey hakkında bilmeden konuşmamak lazım
KUR'ANI KERİMDE BAŞÖRTÜSÜ YOKTUR DİYENLERE VE BAŞÖRTÜSÜ GELENEKTİR DİYENLERE İTHAF OLUNUR !
"Mü'min kadınlara da söyle: "Gözlerini (harama çevirmekten) kaçındırsınlar ve
ırzlarını korusunlar; süslerini açığa vurmasınlar, ancak kendiliğinden
görüneni hariç. Baş örtülerini, yakalarının üstünü (kapatacak şekilde)
koysunlar. Süslerini, kendi kocalarından ya da babalarından ya da
oğullarından ya da kocalarının oğullarından ya da kendi kardeşlerinden ya da
kardeşlerinin oğullarından ya da kız kardeşlerinin oğullarından ya da kendi
kadınlarından ya da sağ ellerinin altında bulunanlardan ya da kadına
ihtiyacı olmayan (arzusuz veya iktidarsız) hizmetçilerden ya da kadınların
henüz mahrem yerlerini tanımayan çocuklardan başkasına göstermesinler.
Gizledikleri süsleri bilinsin diye ayaklarını yere vurmasınlar. Hep birlikte
Allah'a tevbe edin ey mü'minler, umulur ki felah bulursunuz." (NUR
SURESİ<31)
Şeytan, kendilerinden 'örtülüp gizlenen çirkin yerlerini' açığa çıkarmak
için onlara vesvese verdi ve dedi ki: "Rabbinizin size bu ağacı yasaklaması,
yalnızca, sizin iki melek olmamanız veya ebedi yaşayanlardan kılınmamanız
içindir." (A'RAF
SURESİ< 20)
O, sizi tek bir nefisten yarattı ve kendisiyle durulup-yatışması için ondan
eşini var etti. Onu (eşini) örtüp-bürüyünce, o da bir yük yüklendi de
bununla (bir süre) gezindi. Nitekim ağırlaşınca, ikisi Rableri olan Allah'a
dua ettiler: "Eğer bize salih (bir çocuk) verirsen, andolsun şükredenlerden
olacağız." (A'RAF
SURESİ 189)
Ayağın üstünden (örtünün) açılacağı ve onların secdeye çağrılacakları gün,
artık güç yetiremezler. (KALEM
SURESİ< 42)
Ey örtüsüne bürünen, (MÜZZEMMİL
SURESİ<1)
Ey bürünüp örtünen, (MÜDDESSİR
SURESİ<1)
YÜREĞİNİZE SAĞLIK.. HAKLI, YERİNDE, ZULME BAŞKALDIRAN BİR ŞİİR..
ego tarafından 2/19/2008 7:14:08 AM zamanında düzenlenmiştir.