Bir arabesk şarkıda geçiyordu adın, Ben dolmuşun penceresinde, Kaybeden adamın yüzüne bakıyordum o an. Sorgulamak ölüm gibiydi yüzünde ki mağlubiyetleri Ki onlardan kazanmıştı, bu yalnız şiirleri Bir kadehlik pişmanlığın, soğumuş mezesiydin Arkamdan ağlayacak, yarım bırakılmış bir tabakta. Miyavlayan tavus kuşları kadar mağrur, Kırık bira şişeleri kadar, yetimdim şimdi Acelem yoktu, şarkılı bir işkenceyi terk etmek için.
"Neden yoksun"ları çoktan, gömmüştüm Seyhan` ın sularına Korkularım, tespih taşları yüreğimin, Çekiyorum "hastalıklı sevgime inat". Şarkının sustuğu yerde, bir oto galeri tabelasında, Adını gördüm. Hayatın en arka sıralarında, masaya kalp çizen İçine kapanık, kapanıklığa hayran, bir genç suratı vardı camda Şimdi bir sigara olsa, nikotine boyanmış sabahlarımı anardım. Terkedilmiş sokakların kenarında, aç köpekler gibiyim, Söyle, hangi çöplüğe attılar, umuttan gözyaşlarını. Patlamış tekeri bu ömrün Ne bileyim ne zaman biter, bu karanlık yol Gül gördüğüm bütün bahçelere, söverken.
Bilemezsin, nasılda çaresizlik kokuyor tenim Telaşlı yol çizgilerine, caddenin köle kaldırımlarına Ve ceset bakışlı vitrin mankenlerine soruyorum; "Yer yok" diyorlar, tinerli yalnızlığımın kirli suratına bakarak. İşin kolayına kaçıp da oturabilirdim, Bunalım metalinden tekerlekli sandalyeme, Ama Ukala bakışların gölgesi bile yetiyordu Bir uçurum boşluğunda, koltuk değnekleriyle uçmak için Oysa "maviçocuk çığlıklarını" ben yazmıştım Günlerden 23, aylardan hüsrandı, çıktı biri bağırdı Tecavüz edilen her cümle, içimde bebek katliamı. Bir unutulmuşun şarap şişesine adını yazmışlardı, O Yudumladıkça, parçalandı yemek borum, keskin pişmanlıklarımdan.
Şimdi iki satır yazsam, sende mi şair oldun diyecekler Muamma güzergâhında, basit bir yolcuyum sadece Kusmam lazım satırlara, hayatın çirkef sözlerini Yoksa nasıl unuturum, ömrümü yeşerten baharın ; Hasretin darağacında, zemherilerin mahkûmu olduğunu Müebbet ayrılıkların ışığında, terk edişlerin affını isterken.
(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
Muamma Güzergâhında şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
Muamma Güzergâhında şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.