YÜZLEŞTİRME
Söylenmeyene inan
İnsanın sessizliği sözcüklerinden daha yakındır gerçeğe Halil Cibran. E be Halil Cibran Gerçek doğru değil ki zaten Doğru bitimsizlik sınırsızlıktır. Söyleyene de inan demeliydiniz Değiilmiydi söz senet Verilmedi mi söze baş Ve böyle de bak Söz olsaydı istenilen istediğimiz söz olsaydı sessizlik olmazdı. Yakınıda ne Yakını üzüp döver mi insanı. Bilgi geçti Ben geçtim senden Ya sen Bekleme Beyhudedir O söz o şiir yok O sözü o şiiri yok yaşamın Kabulü var sabrı var Sevgiyi sevmek Yalanım yok gerçekler yalanlaşsa da Cenap Erat. |
Halil Cibranın sözünden kapı aralayarak başlamış şiir.
doğrunun ve gerçeğin arasındaki farkın altını çizerek.Sayın şairimiz, Her doğrunun gerçek olduğu kabulunün yanlış olduğunu anlatmak istemiş.Evet her doğru gerçek olmayabilir, her gerçekte doğru...
bir şeyin doğru olmasından kastedilen aslında bilgidir, gerçeklikte sadece nesnelerle alakalı bir durumdur.
Nesnellik ile bilginin kesiştiği noktada doğru bilgi doğar .Aslında sayın şairimizin burada asıl kasttettiği doğru yerine bilgiyi koyarak onun sınırsızlığından dem vurmak...Evet doğru ve bilgi... sınırsızdır ...Dünyamızda henüz kapağı açılmamış , gizemine varılamamış öylesine çok doğru var ki tıpkı bilgi gibi...bilgiyi bu anlamda doğruyla eş anlamlı tutmak ne kadar doğru. Kaldı ki doğruyu sağlayacak en başat unsurda bilgidir..bilgisiz doğru olmaz...kesinlikle katılıyorum düşüncenize sayın hocam.
Şiirin devam eden kısımlarında sevgiliye seslenmiş şair
Şair, sözün değil eylemin gerekliliğinden, sözde yapılanın sözde söylenenin gereksizliğinden aslolanın doğru eyleme götürecek olan bilgi olduğunu anlatmak istemiş.
Ve sevgiliye bizzat seslenerek ben geçtim senden diyerek doğru eyleme, doğru bilgiye geçemeyen söze biad eden sevgiliden geçtiğini ifade etmiş.
Yine aynı duygu seyrinde devam ederek finalde, ne yaşamın ne de sevgiliye duyulan sevginin söze belki şiire dönüşmesinin de bir anlamı olmayacağının gerçekleri ve doğruları kabulden ve sabır göstermekten öte bir çıkar yol olmadığını söylemiş...
Genel yaşam ve öznel sevgi ne güzel aynı potada eritilmiş.Aynı bilinçle ikisini de birlikte irdelemiş....Öyle ya sevgide hayata dair sonuçta.
Hatta hayatın olmazsa olmazı değil mi...
Yine de sevgiyi sevmek evet sayın kesinlikle her şeye rağmen sevgiyi sevmeye devam etmeliyiz...Hayal kırıklıkları, düş yorgunlukları olsa da fıtratımıza yazılı olan doğuştan yaradan tarafından armağan edilmiş olan sevgiyi sevmeli ...
En son dizede sayın şair şiirin en başına dönüş yapmış bir anlamda
doğruyla gerçeğin aynı anlama geldiği düşüncesine karşı çıkmıştı şiirin başında , sonunda bu düşüncesini perçinlemiş...
Gerçekler yalan olabiliyor demiş....Her gerçek doğru değildir demiş yani...
Felsefenin merkezine yolculuk yaptım değerli eserinizle sayın şair.Ne kadar kıymetliydi eseriniz.
Hak vermemek imkansızdı evet gerçeklerde yalan oluyor malasef...tıpkı yalanların doğru olabildiği gibi ...
Değerli eserinizi ve yetkin kaleminizi kalben tebrik ederim.Nicelerini okumalara.Selam ve saygılarımla.