.....MÜNACATIM!Şiirin hikayesini görmek için tıklayın elbette gönül her bir güzelden demlenir...
Yüce Allahın İsimleri ve manaları: Ya Allah’ım, (her isminvasfını ihtiva eden öz adı) Ya Er-Rahman’ım, (dünyada tüm mahlûkata merhamet ve şefkat gösteren ihsan eden), Ya El-Kuddüs (her noksandan uzak ve her tür takdise layık olan), Ya Es-Selam (her türlü tehlikeden selamete çıkaran cennette ki bahtiyar kullarına selam eden), Ya El-Mü’min (güven veren emin kılan koruyup iman nurunu veren), Ya el-müheymin (her şeyi görüp gözeten her varlığın yaptıklarından haberdar olan), Ya El-Aziz (İzzet sahibi her şeye galip olan karşı gelinemeyen), Ya El-Cebbar (azamet ve kudret sahibi dilediğini yapan ve yaptıran hükmüne karşı gelinemeyen), Ya El-Mütekebbir (büyüklükte eşi ve benzeri olmayan), Ya El-Hâlik (yaratan yoktan var eden varlıkların geçireceği halleri takdir eden), Ya El-Bari (her şeyi kusursuz ve mütenasip yaratan), Ya El-Müsavvir (varlıklara şekil veren ve onları birbirinden farklı özellikle yaratan), Ya El-Kahhar (her istediğini yapacak güçte olan galip ve hakim), Ya Er-Razzâk (her varlığın rızkını veren ve ihtiyacını karşılayan), Ya El-Fettâh (her türlü sıkıntıları gideren), Ya El-Kâbıd (dilediğinin rızkını daraltan ruhları alan), Ya El-Bâsıt (dilediğinin rızkını genişleten ruhları veren), Ya El-Hâfıd (kafir ve tacirleri alçaltan), Ya Er-Râfi (şeref verip yükselten), Ya El-Mu’ız (dilediğini aziz eden), Ya El- Müzil (dilediğini zillete düşüren hor ve hakir gören), Ya El-Hâkem (mutlak hakim hakkı batıldan ayıran Hikmet sahibi), Ya El-Azim (büyüklükte benzeri yok pek yüce), Ya Eş-Şekür (az emele çok sevap veren), Ya El-Aliyy (yüceler yücesi çok yüce), Ya El-Kebir (büyüklükte benzeri yok çok yüce), Ya El-Hafîz (her şeyi koruyucu olan), Ya El- Mukît (rızıkları yaratan), Ya El-Hasîp (kulların hesabını en iyi gören), Ya Er-Rakîb (her varlığı her işi her an gözeten tüm işleri murakabesi altında tutan), Ya El-Mucîb (duaları istekleri kabul eden), Ya El-Vâsi (rahmet ve kudret sahibi ilmi ile her şeyi ihata eden), Ya El-Hakîm (her işi hikmetli her şeyi hikmetle yaratan), Ya El-Mecîd (nimeti ihsanı sonsuz şerefi çok üstün her türlü övgüye layık bulunan), Ya El-Bâis (mahşerde ölüleri dirilten Peygamber gönderen), Ya Eş-Şehîd (zamansız mekansız hiçbir yerde olmayarak her zaman her yerde hazır ve nazır olan) Ya El-Vekîl (kulların işlerini bitiren Kendisine tevekkül edenlerin işlerini en iyi neticeye ulaştıran), Ya El- Metîn (kuvvet ve kudret membaı pek güçlü), Ya El-Veliyy (Müslümanların dostu onları sevip yardım eden), Ya El-Hamîd (her türlü hamd ve senaya layık olan), Ya El-Muhsî (yarattığı ve yaratacağı tüm varlıkların sayısını bilen), Ya El-Mübdi (maddesiz örneksiz yaratan), Ya El-Muîd (yarattıklarını yok edip sonra tekrar diriltecek olan), Ya El-Muhyî (ihya eden yarattıklarına can veren), Ya El-Mümit (her canlıya ölümü tattıran), Ya El-Vâcid (kendisinden hiçbir şey gizli kalmayan hiçbir şeye muhtaç olmayan), Ya El-Mâcid (kadri ve şanı büyük keremi ihsanı bol olan), Ya El-Vâhid (zat sıfat ve fiillerinde benzeri ve ortağı olmayan tek), Ya El-Muktedir (dilediği gibi tasarruf eden her şeyi kolayca yaratan kudret sahibi), Ya El-Mukaddim (dilediğini yükseltenöne geçiren öne alan), Ya El-Muahhir (dilediğini alçaltan sona geriye bırakan), Ya El-Vâli (bütün kainatı idare eden onların işlerini yoluna koyan), Ya El-Müteâli (son derece yüce olan), Ya El-Berr (iylik ve ihsanı bol olan), Ya El-Müntekim (asilerin zalimlerin cezasını veren) Ya el-muksit (mazlumların hakkını alan adaletle hükmeden her işi birbirine uygun yapan), Ya El-Câmi (iki zıttı bir arada bulunduran kıyamette her mahlukatı bir araya toplayan), Ya El-Ganiyy (ihtiyaçsız muhtaç olmayan her şey ona muhtaç olan), Ya El-Mugni (müstağni kılan ihtiyaç gideren zengin eden), Ya El- Mâni (dilediği şeye mani olan engelleyen), Ya Ed-Dârr (elem zarar verenleri yaratan), Ya En-Nâfi (fayda veren şeyleri yaratan ), Ya El Vâris (her şeyin asıl sahibi olan), Ya Er-Reşid (irşada muhtaç olmayan doğru yolu gösteren) Ya Es-Sabûr (ceza vermede acele etmeyen), Ya Hannân (yaratıklarını sonsuz şefkatle gözeten), Ya Mennân (eşsiz ve sonsuz iyilik sahibi), Ya Deyyân (mutlak hâkim; iyiliğin de, affa uğramamış kötülüğün de karşılığını veren)! Ey Ğaffâr (bağışlaması pek bol) Ey Settâr (ayıpları örten), Ey Tevvâb (tövbeleri cömertçe kabûl eden), Ey Vehhâb (karşılıksız ve pek bol veren)! Ey Vedûd (sonsuzca seven ve sevilen), Ey Raûf (acıması ve merhameti pek çok), Ey Afûv (günahları, hataları affediveren), Ya Lâtîf (sonsuz lütuf sahibi), Ya Habîr (her şeyden hakkıyla haberdar), Ya Semî’ (her şeyi hakkıyla işiten duaları kabul eden), Ya Basîr (her şeyi hakkıyla gören)! Ya Halîm (cezalandırmada hiç acele etmeyen), Ya Alîm (her şeyi hakkıyla bilen), Ya Kerîm (keremi, ihsanı sınırsız olan), Ya Rahîm (hususî rahmeti de sonsuz olan)! Ya Samet (kendisi hiçbir şeye muhtaç olmayıp, her varlık kendisine muhtaç olan), Ya Hâdî! (hidayet veren) Ya Bedî’ (yaratması da, ihsanı da eşsiz ve örneksiz), Ya Baki (ezelden ebede kesintisiz var olan), Ya Adl (mutlak adalet sahibi, her şeyi tam yerinde ve dengede yapan), Ya Hû (ey ancak o, ancak kendisi olan)! Ya Nûr, (alemleri nurlandıran dilediğine nur veren) Ya Hak (varlığı hiç değişmeden duran var olan hakkı ortaya çıkaran) Ya Hayy, (ezeli ve ebedi bir hayat ile diri olan) Ya Kayyûm (varlığı hem kendinden hem de kendi kendine ve başka her şeyin varlığı da O’nun la kaim olan), Ya Mâlike’l-Mülk (mülkün, malikiyetin mutlak sahibi), Ey Celâl ve ikram sahibi! Ey öncesi olmayan Evvel, Ey sonu olmayan Âhir, Ey en görünmezliği içinde en açık Zahir, Ey en açık oluşu içinde en gizli Bâtın (aklın tasavvurundan gizli olan), Ya Kavîyy (kudreti en üstün ve hiç azalmaz) Ya El-Kâdir, (dilediğini dilediği gibi yaratmaya muktedir olan) Ya Ğafir (günahları bağışlayan)
|
"BİRŞEY DİYECEKTİM...... SİZ ANLAYIN (Allah'ım YALANI VE HARAMI YAKMIŞ.)"
---------------------------------Saygı ve selamlarımla...