Okuduğunuz şiir 2.12.2014 tarihinde günün şiiri olarak seçilmiştir.
Derin Anlam
Şu sıralar kendimi dinliyorum Elli yıldır hiç duymadığım sesler geliyor kulağıma Bir mavinin suskun çığlığı dağlıyor nefesimi Erimekte olan zaman damarlarımda azalıyor Artık büyümüyor umut sancağı dalgalanmıyor rüzgarımda Kelimelerin de tembihi olmasa Üstü kalsın deyip gideceğim bu hayattan Onlar ölümümü öteliyor aslında Kelimelerin bahsi hatırına Sallanıp durmaktayım günlerin koynunda Kelimelerin arasında
Günah Hep bir dün gece karanlığı gibidir günah Üzerine güneş saçılmaya görsün Tüm varlığı silinir ve unutulur Bu yüzden tekrarı vardır Bu yüzden ilkmiş gibi haz ve heyecan verir Sonra yeni güneşle yine silinir Ancak gecede bile güneş kalabilenler Yahut güneşten ışık alabilenler Yani ay ve yıldız Bir günah mahpesine girmeden Kirli karanlığı ömürlerine bulaştırmadan Hep son model rol model olabilirler!
Önceden böyle değildi dünü hatırlamak Hiç yormazdı kalbimi Hiç hesabı tutulmazdı birikenin Yoktu bir yere yetişmek telaşı Bugün olmasa yarına havale edilirdi umut Şimdi öyle değil artık içten içe azalıyor yarınlar Sürekli isyansızlık kuşatıyor bedenimi Oysa ruhum razı değil Bu yüzden terkedecek be(de)nimi Ölecek olmama inanmıyormuş gibi yaparak Birden çekip gidecek en son yarına Ebedi yarına!
Bir boşluğa başlık olmak için gönderildik bu hayata Konu başlığımızı kendimiz seçmekteyiz ama Kime neye nasıl fayda yada yada zarar olduğumuz hep bizim kararımız Gerçek kimliğimiz hep ilk niyetimiz Ve kişiliğimiz nihai eylemimiz Ben mesela hiç yokmuşum gibi yaşamanın Her yerde var olmak gibi bir kibriyle katılıyorum zamanıma Yani şiir yazıp ona buna hüzün bulaştırıyorum Bu boşluk da benim başlığım işte!...
Akıllı bir mutluluk yoktur Hiçbir sevinç makul hiçbir hüzün mantıklı değildir Bunlar yaşamayı bilmeyenlerin hayata soktukları bidatlerdir Dünün hesabı yoktur çünkü ölmüştür Yarın umut değildir çünkü doğmamıştır Zaten umut da uydurulmuş bir zihin mahsülüdür Hele ki sevmek denilen illet ve nefret denilen zillet Gayri insaniliktir. Merhamet ve Adalet gibi görüldüğü yerde vazgeçilmelidir. Yaşasın Peri bacaları ve hübel!...
Herşeyin bir sırası var Bir vakti bir hakedilmişliği var Şimdi sırada kimin aşkı neyin şiiri kimin duası hangi niçinin cevabı var bilinmez ama Varlığında yokluğunda bir sebebi var Her sebebin bir yakını bir akranı bir de yaranı var Başlatanı ve bitireni Birbirine ulayıp umuda payanda kılanı var En çoğun içinde azalıp En azın aklında çoğalanı var Hayal hanesinde oturup gerçeği kaf dağına uçuran var!
Yine bir dünün kadavrasını alıp önüme İçindeki yaşanılmış sevgileri ve eğrilen hüzünleri derdest eyledim Belki bir mutluluk nakli mümkün olurda Bir umuda iliştirip bir cephe daha açabilirim diye şiire Bir çok hallerimden en makbulünü seçip En iyi yarını yaşamaya niyet eyledim Bu iyi yarının da Bir gün yaşanılmış bir dünün kadavrası olacağını hesap ederek İyi yarınların en iyi adamı olmaya azmeyledim.
(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
Derin Anlam şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
Derin Anlam şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.
Herşeyin bir sırası var Bir vakti bir hakedilmişliği var Şimdi sırada kimin aşkı neyin şiiri kimin duası hangi niçinin cevabı var bilinmez ama Varlığında yokluğunda bir sebebi var Her sebebin bir yakını bir akranı bir de yaranı var Başlatanı ve bitireni Birbirine ulayıp umuda payanda kılanı var En çoğun içinde azalıp En azın aklında çoğalanı var Hayal hanesinde oturup gerçeği kaf dağına uçuran var!
tam bir tecrübe, hayatı anlamak ve ne olacağını bilmek gibi..her şeyin bir sırası var evet..
" Ben " özneli bir şiir gibi görünse de genele nüfus eden okunduğundan ben öznesinden aynı ortak paydada ( sorunsalıyla ) birleştiren bir eser okudum.Yaşamaya dair her ne varsa: kendin, insanlar, çelişkiler, günahlar, iç muhasebe, sevgi, geçmiş bugün, yarın hepsi sorguya çekilmiş şiirde.
Her bölüm apayrı bir kapı aralamış okuruna.Düşün ve sorgula kendini demiş. Samimi, duru yer yer nesirimsi düz cümlelerle bazen şiiriyet değeri yüksek ifadelerle vücut bulmuş eser. Hatta çoğu dizeleri yan yana koyduğumuzda bir paragraf niteliğine büründüğünü bile söylememiz yanlış olmaz sanırım. Araya serpiştirilmiş hayal ve düş temsili şiiriyetlik seviyesini yükselten söylemlerle eser kendini kurtarmış .Hiç kimse bu eseri okudum da anlamadım diyemez .Sayın şair ne yazdığını bilen, hayata karşı duruşu sağlam bir resim çizmiş
.En çok şiirde karanlığı aydınlık eyleyenlere yani umursamazlara dair değindiği ifadelerini beğendim...Kendini eleştirirken başkalarını da aynı olguda mukayese tutup bir yargıya varışı...akıl yürütüşü çok güzeldi.Aslında şiirin tümü fikire dayalıydı.
Fikirsiz zikir olmaz elbette düşüncesiz olmaz da hayal gücünün de kullanılması şiiri zirveye taşıyan etkenlerdir.Bu hususunda altını çizmeden geçmek istemedim .Nitelikli güzel bir şiirdi.Sağolun sayın şair.
Okumak iyi geldi.Sorguyla başladım güne sayenizde.
Eksik olmayın. Selam, sevgi ve saygılarımla .
Şükran AY tarafından 12/3/2014 6:47:17 AM zamanında düzenlenmiştir.
"Yine bir dünün kadavrasını alıp önüme İçindeki yaşanılmış sevgileri ve eğrilen hüzünleri derdest eyledim Belki bir mutluluk nakli mümkün olurda Bir umuda iliştirip bir cephe daha açabilirim diye şiire Bir çok hallerimden en makbulünü seçip En iyi yarını yaşamaya niyet eyledim Bu iyi yarının da Bir gün yaşanılmış bir dünün kadavrası olacağını hesap ederek İyi yarınların en iyi adamı olmaya azmeyledim..."
Ne soluksuz düşün şiiri ama !... Ahhh Tamara !...Ahhh tamara !.... Buram buram emek kokuyor anlam dolu manzara ! Tüm düşüncelerin çıkan ve çıkmayan sokakları ! Eminim şu an kalem soluk soluğa Yaslanmış kimliksiz bir duygunun sığınağına Düşünüyordur belki de hala, "Derin anmallar'ca" her şeyi döktüm mü acep diye yollara ? Bir anlasa, Taşmış duygular ayyuka ! Sığındığı düşünce sığınağından Türlü çeşitli onu hisseden dünyalara !!!... Biraz uzunca ama, Her satır uçsuz bir mana ! Kimi satırlar bütün olsalar da Okuyanı ediyor paramparça !!!...