hava, toprak, su ve tohum bir de ışık yeterince gülen gözlerinden güneşin; kar erir, yük atılır ovalara neşe çatılır cıvıl cıvıl ilkyazlar coşar sevinçle toprağın kâlbinde cemre; kuş dilinde armoni börtü böcek, filarmoni... ... gel gör ki bir de ülkede insanın eliyle diktiği çiçekler dert üstüne dert döker, çare denizinde çaresizlikler ağı gibi çöker yüreklere...
saksıdaki çiçek sürükler ana yüreğini demir parmaklıklar ötesinde kilitler yavrusunun solgun çiçek yüzüne; peki neden?! ... çiçek de mi olmasın ülkede var mı suçu tarif edebilen, var mı gerçekten?! ... gök tanrısı, Uranos mu doğar doğmaz çocuklarını toprağa gömen, ah toprak ana, vatan yine anavatan ne çektik ise babalardan; ağa babası, para babası kara babası, yara babası, nerede ise yasadışı, işte orada devekuşu?!
oysa deniz değil devletin malı hesap sorulmalı yiyenden kimse kimseyi vuramaz(?) analar korkusuz doğurmalı!
ana/biliyorum bu mevsimde bahçede gülkırmızı ama bir mahpusun yüzünde hüzün hep sarıdır anlayacağın bizim ülkede galata/saray şampiyon yine(!)
demir soğuk, yüzün sıcak yüreğin biraz daha ısınacak bir gün Kronos’un elinde tırpan ateşinde eriyecek demir parmaklıklar, stadyumlara kapanmayacak öfkesini haykıramayanlar kalleş duvarlar yıkılacak gün ışığında gezilecek dağbaşları bulvarlar; kelepçe değil, sevgi ve dostluk zinciriyle kenetlenecek eller birbirine anaların yüreğinde vatan olacak; ’önce vatan’ değil mi ki analardır yaşamı çiçekçiçek donatan?!
o çiçekler o gül yüzlü çocuklar bir mayıs sabahı güneşe sevdalandı kesme umudunu güz yağmurundan kesme umudunu rüzgârdan yıldırımdan kesme ana, bu sağanaktan özgürlük doğar umuttan, sevdadan; senden yana!
sen topraksın; ana/vatan sen susun; sevda pınarıdır gözünden akan sen havasın, ahı anadoluyu tutan, kim demiş kim sen ah çekersin de değişmez mi iklim dirilmez mi toprağın altında yatan?!
çamurunu seren sen mayalanıp güneşe hamurunu ateşe veren sen ekip, biçen biçki biçen, dikiş diken ellerin, yalnız makas değil kalem tutmasını da bilir, indirir hainlerin maskelerini bir bir!
kirli oyunları kim yutar; hepsi sahnelenir; hesap sorulmaz sanma çiçkelerine bakıp utanma; sen anasın solmasın çiçeklerin Uranos’un başında paralansın saksılar yıldızlansın yeryüzüne güneş doğsun aydınlık dolsun yüreğine!
(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
ANA YÜREĞİ şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
ANA YÜREĞİ şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.
sevgili Şaban hocam yine duygu seline boğdunuz beni muazzam kaleminizden müstesna bir şiir daha dökülmüş gönül sayfanıza kaleminiz daim olsun tebriklerim nihayetsiz saygılarım hudutsuz
Şiir anlamlı ve akıcıydı severek okudum Alkışlıyorum Güçlü üstat Yüreğin kalemin var olsun _____________________________________________Saygılar selamlar
yine duygu seline boğdunuz beni
muazzam kaleminizden
müstesna bir şiir daha dökülmüş gönül sayfanıza
kaleminiz daim olsun
tebriklerim nihayetsiz
saygılarım hudutsuz