BİR ÇOCUK OLMAKŞiirin hikayesini görmek için tıklayın Çocuk, gönüllerin meyvesi, ruhların sevgilisi, yurdun-yuvanın nur yüzlü meleği, anne ve babanın ise göz nuru, gönül neşesidir (alıntı),evin ailenin bülbülü huzur kaynağıdır.
Çocuğun en güzel tarifini, Hz. Peygamber (s.a.v.) şöyle yapıyor: "Çocuklar yeryüzünde gezen çiğerlerimizdir." (M. Arif, 1001 Hadis; 640 no’lu H.) Çocuk Cenab-ı Hakk’ın kullarına nazlı bir hediyesi, güzide bir emaneti ve kudsi bir vediasıdır.(alıntı)Çünkü çocuklarla neslimiz büyür gelişir ve sürer. Çocuk, safiyetin sembolü, iyilikler, ihsanlar ve lütufların mazharıdır.(alıntı)Çocuk olan evde bereket olur,neşe olur mutluluk tamam olur. "Dünya, bizim ebedi âleme geçişimizi sağlayan bir köprüdür. Hayat, bir çok imtihanlarla doludur. İmtihan unsurlarından birisi sayılan çocukların ise, hayatımızda ayrı bir yeri vardır. Evet, insan için tamamen farklı bir nimet ve aynı zamanda tamamen farklı bir imtihandır çocuklar. Çocuklar saf ve temizdir.Siz ve çevre ne katarsa ne öğretirse onu öğrenir.Siz ne kadar iyi yetiştirirseniz o da o kadar güzel yol alır.Çocuk gibi olmak çocuk masumiyetinde olmak isteriz çoğu zaman ama maalesef dünya ve insanlarla olan ilişkimiz masumiyetini yitirmiştir çoğu zaman... Bir gün yeniden yeni yeni yeniden dediğim bir gündü ve ben bu şiirle size ruhumdan ,aklımdan geçenleri resm ettim kalemimle efendim.
Bir çocuk olmak vardı şimdi,
Koşup gelmek yanına , Elinden tutmak vardı şimdi, Tertemiz yarınlara, içimi açan aydınlıklara... Koşmak vardı şimdi, Yanına,yamacına , Gelmek vardı şimdi... Gel desen de koş desende , Çocukluktaki gibi olmaz. Kalplerimizdeki kinle İnan böyle yaşanmaz. Tertemiz olmak vardı şimdi, Pir u pak olmak, Allah’a ulaşan ruh gibi, Günahsız ve masum, Kötülüklerden habersiz. Bizmi kirlettik dünyayı, Bize bırakanlar mı bilmem, Bildiğim bir şey var ki, Şimdi onu söyleyemem. Yüreğim yaralı kalbim kuş gibi çırpınmakta... Şu an ellerim havada Dilim duada... Amacım kuş gibi özgür ve günahsız olmakta... Yüce Rabbim duy sesimizi, Hayırlı olan ne varsa , Gönder bize dileklerimizi...(Tarafımdan yeniden düzenlenmiştir.) |
mükemmeldi tebrik ederim Yüreğine sağlık sevgilerimle