18. Hasan Bayrı Şiir Yarışmasında dereceye giremeyen bir şiirimdir.
Günlerin adı yoktu Yoktu ocak, Yoktu Şubat, Mart, Nisan, Sığındığı inin derinliklerinde Kimse daldırmıyordu kepçesini tencereye Çatal, bıçak yoktu, kaşık yoktu, Gün ışığı vurmuyordu pencereye...
Uyur iken, avına ortak çıkan Farelerden öğrendi belki de Çalmanın ne olduğunu ilk, insan, Gece uyur iken yarı çıplak, zıp zıp zıp, pat pat pat Sağından soluna, solundan sağına Yüzüne, gözüne, yanağına, Eline ayağına dolanıyordu fareler...
Uykusu kaçınca bölündü düşleri, Sabah gözlerini açınca Yerinde yeller esiyordu Akşamdan önüne koyduğu etin, Ne yapıp etmeli, Korumalıydı y/emeğini; Yoksa her gece tükenecekti günlük avı?!
Keşfedince çakmak taşı ile kavı Topraktan çamur, çamurdan kaplar yaptı Yaktı ateşi, kuruttu, pişirdi Kapattı kabına yiyeceğini, Koydu yanı başına farelerden emin Huzurla yumdu gözlerini, yattı; Böyle işledi bencillik benliğine Adem’in!
Farelerin hassas burnu Alır da kokuyu durur mu Yine geldiler geceleyin, böldüler uykuyu Yine kayboldu Adem’in huzuru Aklına gelen, dışarıda kilerdi; Yattığı yer ile kiler ayrı olacak Gözüne uyku, gönlüne huzur dolacak!
Her şerde bir hayır var ise İşte budur ispatı Medeniyetin değişimine Mimarlığın gelişimine katkı Tümüyle farelerin marifeti(!) Yoksa tüketeceklerdi hep geceleyin Adem’in önündeki eti!
Paleolitik, Mezoolitik, Neolitik, Kalkoolitik Derken nereden nereye geldik Değişti Neandertal’in cemali Gelişti çalıp, çaldırmamanın Çıldırmanın şekli şemali; Bencillik daha da yükseldi, Adalet mülkün temeli!
Kurumsallaştık gayrı Kurum kurum, masa masa Kurumlar ayrı ayrı Yeni ekonomik düzen; serbest piyasa Güçlünün elinde yasa Her masanın başında bir Adem Keşke hırsız ke(n)di olmasa(!)
Farelerin sayesinde yükseldi medeniyet Yoksa ne mülkiyet kalırdı ne hürriyet Zürriyet açlıktan kesilirdi; İşte asıl mesele, Adem’in önündeki et!
Şaban AKTAŞ Eylül 2014 Fotoğraf: Çatalhöyük/ Neolitik devir
(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
ADEM'İN ÖNÜNDEKİ ET şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
ADEM'İN ÖNÜNDEKİ ET şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.
tebrikler ve saygılar sunuyorum efendim...HŞT