(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
…) şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
Komplekslerdir insanı mutsuz eden, şiiri bari sebep etmeyelim mutsuzluklarımıza.
Benim bir şiirime de düzyazı diyenler oldu ama kurul beyaz kurdele taktı. Her eleştiriye kulak kabartmak ama herkesin de şiirden anlamayacağı gerçeğini unutmamak gerek...
Öncelikle söylemeliyim ki, Tamer Çakı'nın seçtiği fotoğrafta müthiş bir ironi var. Karşındakini öldürmeden önce kendini, kendini öldürmeden önce de karşıdakini düşünmek gibi bir anlamı da var. Tabii ki silaha hayır, bu düşünceye katılıyorum ama bu ironiyi de görmezden gelmek şaire haksızlık olacaktı. Şiirin imlaları bir yana ve dili çok içtenlikli; böylesi içten bir dille yazılmış olması bana duyguyu aktarıp yaşattığı için yorumlamaya değerdi.
öncelikle; seçici kurula beğenileri ve şiirimi günün şiiri olmaya layık gördükleri için teşekkür ederim...ve sevgili dostlar,şiirimi okuyan, okuma ve değerlendirme nezaketini gösteren,olumlu ya da olumsuz eleştirilerini esirgemeyen herkese gönülden teşekkürlerimi sunuyorum. sağolun sevgili gönül dostları
şair adına yaptığım yorum ve açıklma için şair bana kendisi özel olarak teşeküürünü iletti. sayın "bayan", gülserena; siz şaiirsiniz... ölüm gibi güzel bi nimetin ne anlama geldiğini iyi bilirsiniz sanmıştım, o yüzden yazdım o kelimeleri, yanılmışım.
ölüm ne zaman güzel değil? biliyormsunuz başka bir insanın yaşama hakkını elinden aldığınızda ölüm hiç güzel değil. anlatabiliyormuyum. kaldıki şairin avatarındaki resim başka insanların hakkına tecavüz etmiyor. sadece insanların ne kadar çaresiz, umutsuz, ve kimsesiz olduğunu anlatıyor. neden bir insan kendi canına kıymak istesinki . bu portredeki duygu selini ancak bi şair anlar kutlarım şairi ayrıca kullandığı avatardan dolayı. yazık anlamayan insanlara.ve bunu hep bi ölüm aracı olarak gördükleri içn onlara acıyorum.belkide hep öldürmek için kullandıkları için anlamıyorlar.hiç farklı açılardan bakmayı denemiyorlar .oysa şairin esas amacı bu değilmi diğer insanların göremediklerini yorumlayamadıklarını belli üslup çerçevesi içinde diğer insanlara anlatmak.imla ve noktalama işaretlerine dikkat etmedim bu sizi kırmasın. tekrar tebrik ederim şairi.
engin171 tarafından 2/5/2008 9:52:21 PM zamanında düzenlenmiştir.
"ayrıca silaha dikkatli bakarsanız anlamını anlarsınız.o silah başka insanları öldürmek için değil kendini öldürmek için, belki söküp atmak için kurtulmak için, çeken bilir derdi, hasreti.inanıyoruz, ya inanmasaydık bizimde japolar gibi kılıcımız olurmuydu? "
demiş sayın engin171,
şair adına konuşabilme rahatlığına vasıf arkadaş sanıyorum.
o halde ona, bu yazdıklarına istinaden açıklama getireyim. bakın sizde sözde müdahalenizi yaparken " silah ve öldürmek" gibi iki kelimeyi yan yana getirmişsiniz.
yani silahın görüntüsü neye benzerse benzesin sonunda ölüm var. kendini öldürüyor bu silahla diye alkışlamamız mı lazım yani arkadaşı.
ayrıca silaha dikkatli bakarsanız anlamını anlarsınız.o silah başka insanları öldürmek için değil kendini öldürmek için, belki söküp atmak için kurtulmak için, çeken bilir derdi, hasreti.inanıyoruz, ya inanmasaydık bizimde japolar gibi kılıcımız olurmuydu?
30 yaşında hayallerini gerçekleştiremeyen şair hayatın acelesi yüzünden kayalara vurduğunu dile getiriyor. olayın fıratla ilgisi olduğunu say deyip bir hayal iklimine kapı açtıktan sonra vakanın hakikaten elazığda geçtiğini ve tıpkı cahit sıtkı gibi hissettiğini anlıyoruz.
sonra şair
dünya için anlamsız bir telaştayım... öğreneceklerimden çok bildiklerim var:
bu mısralarla ömrüne damga vuran bazı düşüncelerini dile getiriyor
sabır: iri dişli ömür törpüsü, umut: Malatya’nın ardı, Kömürhan Köprüsü... hasret: anamın diğer adıdır şafak: Yolçatı İstasyonu, kuşluk vakti: Hankendi Nahiyesi ve bir ömürlük anne tesellisi hüzün: yaşamın toplamı, mutluluk ise dostum: sayılı birkaç günün bakiyesi...
elbet bizde payımıza düşeni alıyoruz.
elif karslıoğlu tarafından 2/5/2008 7:30:01 AM zamanında düzenlenmiştir.
30; güzel ve acıklı bir yaştayım yolun yarısına beş yolun tamamına belki oniki, Cahit Sıtkı’ya yüzkırkdört ay... dünya için anlamsız bir telaştayım... + Tebrikler Günün şiiri olmayı hak etmiş harika bir şiir.
geç kalmış bir tebrik...nefisti...