(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
TÜRKÜLERİN EFENDİSİ şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
TÜRKÜLERİN EFENDİSİ şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.
Değerli üstad,Türküler özümüzdür bizim ,iste Neşet Ertaş, babası Muharrem Usta ile adeta Anadolu'daki en olgun seviyesine erisen bu Türkmen/Abdal müzik birikiminin yegane tek yorumcusu idi,babasından sonra.... Yoğun yöresel özellikleri ve baskın mahallilik unsurları ile donanmış bu müziği yöresinin dışına çıkarmış, ülke genelinde ve hatta yurt dışında bilinmesini ve tanınmasını sağlamıştır, her dinlediğimde yüreğimde fırtınalar kopartan zahidem ve evvelim sen oldun türkülerinin sahibi ozan; eşine az rastlanan halk ozanlarımızdandır. sevilesi saygı duyulası ellerinden öpülesi zatı muhterem dit,nurlar içinde yatsın...
garibim can yıkıp gönül kırmadım senden ayrı ben bir mekan kurmadım daha bir gönüle ikrar vermedim
batınım sen oldun zahirim sensin evvelim sen oldun ahirim sensin
Bu sözleri yazan bir insan evladı olamaz dedirtecek kadar hisli, bir o kadar da mütevazi bir insan...Ayaklarının altındaki toprağın renginden, kokusundan haberdar olan, bastıkları yeri az çok tanıyan, yürekleri hep türkülerle birlikte atanlar için Neşet Ertaş, belki de tam bir efsaneydi meçhul, uzak, esatiri ve sırlarla dolu... Yüreği kocaman ustadır o, leyla'dan önce hamdı, leyla ile pişti, almanya'ya gitti, yandı karac'oğlan geleneğinin son halkasıydı usta...Neşet ustayı ateşte yürümeden bilemezsiniz, dinledikçe öğrenmeyeceksiniz, yaşadıkça öğreneceksiniz....Bir de, usta gariptir garip; acayip, zavallı anlamına gelmez.... Yabancıdır, yuvasızdır, gurbet adamıdır yani; okumadığına, tahsil görmediğine bakmayın, onun yeşerdiği toprak yunus'un, aşık paşa'nın, hacı bektaş'ın, ahi evran'ın yağmuruyla sulanmıştır....Sırra erenlerdendir usta, sırra ermeden "bildim" demekle, sırra eremezsiniz.....Onun sesinden dinlediğiniz türkünün sözlerini düşündüğünüzde acaba ilahi mi dinledim diye takılıp kalabilirsiniz....
Değerli üstad,Tebriklerim değerli kaleminizden, büyük usta Neşet ERTAŞ'a olan vefa borcunuzu ,bu denli güzel dizelerle yaşatmanız çok anlamlıydı....
_İşte buruk bir sabah,
__Kara haberle, bülbüller kederli suskun...
___Sevdalıların yüreği bir başka gamlı,
____Sessizce gitti Türkülerin efendisi...
____Yanık sesi ile yürekleri doldurandı,
___Gönülden taşıp gelen sözlerin efendisi...
__Öksüz bıraktın sazın tellerini,
_Sessizce gittin Bozkırın tezenesi...
_Boz toprakta ağıtlar yakar yürekleri,
__Gökyüzü ağlar sana damla, damla...
___Sensizliğe bürünen Anadolu yasta
____Sessizce gitti Türkülerin efendisi...
____Yusuf IŞIK
Büyük ustayı Rahmetle anıyorum emoğlu
Çocukluğumuz ve gencliğimiz onu dinleyerek geçti............
Yüreğine sağlık selamlar