Katar katar turnalar mı geçti Sivas göğünden Otuzyedi can yakıldı, gökyüzü kan gölünde Madımak’ta yere inen ayrıldı bölüğünden Bin Dokuz Yüz Doksan Üç’ün İki Temmuz gününde
Turna m’öttü, yas mı göçtü göğünden şu Sivas’ın Pir Sultan’lar göğe uçtu, göğsünüze gül asın!
’Yürü bre Hızır Paşa’; ne acılar gördü yürek İt ürür de kervan yürür, devran var günden güne Büyük aşkla büyür yürek, görürsün beni sen de Yanağım sevda mayası, kin yakıp öldürse de!
Turna m’öttü, yas mı göçtü göğünden şu Sivas’ın Pir Sultan’lar göğe uçtu, göğsünüze gül asın!
Yangınlara düştü yürek, dağlar güneş önünde Külümüzden güller açar, aşk odu gönlümüzde Anam ağlar, gülüm ağlar; ağlama öldüğüme Yıldırımlar halay çeksin, yağmuru düğün eyle!
Turna m’öttü, yas mı göçtü göğünden şu Sivas’ın Pir Sultan’lar göğe uçtu, göğsünüze gül asın!
Yarasaya bir ay doğar; geceyi gündüz eyler(!) Gecelere bir gün doğar, acıyı dümdüz eyler, Yaptığını kalır sanma, hesap sorulur elbet Hak yolunda can verdik biz, şerefsiz beyler n’eyler?!
Turna m’öttü, yas mı göçtü göğünden şu Sivas’ın Pir Sultan’lar göğe uçtu, göğsünüze gül asın!
(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
SİVAS KATLİAMI şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
SİVAS KATLİAMI şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.
Yarasaya bir ay doğar; geceyi gündüz eyler(!) Gecelere bir gün doğar, acıyı dümdüz eyler, Yaptığını kalır sanma, hesap sorulur elbet Hak yolunda can verdik biz, şerefsiz beyler n’eyler?!
Turna m’öttü, yas mı göçtü göğünden şu Sivas’ın Pir Sultan’lar göğe uçtu, göğsünüze gül asın!
.....Acıların yaşanması, yitirilen canların anılması adına, yaşanılan bu vahşetin unutulmaması ve unutturulmaması adına duygu yüklü dizeleri okumak yürek titretiyor yine. .....Hisseden duyarlı yürek ve yazan usta kalemi içtenlikle kutluyor, selam ve saygılarımı bırakıyorum dizeler arasına. .....Sağlıkla ve mutlulukla kalın.
bir sivaslı 'olarak hüzün ve untanç duyuyorum ama acımız yüreğimizde kızıl ıramk gibi sesiz ve derin akar...ama türlker yanmaz diyorum ..VE Rahmet ve sevgilie anıyorum 37 canı ..kalmeinzie sağılık..
Yarasaya bir ay doğar; geceyi gündüz eyler(!)
Gecelere bir gün doğar, acıyı dümdüz eyler,
Yaptığını kalır sanma, hesap sorulur elbet
Hak yolunda can verdik biz, şerefsiz beyler n’eyler?!
Turna m’öttü, yas mı göçtü göğünden şu Sivas’ın
Pir Sultan’lar göğe uçtu, göğsünüze gül asın!
.....Acıların yaşanması, yitirilen canların anılması adına,
yaşanılan bu vahşetin unutulmaması ve unutturulmaması adına
duygu yüklü dizeleri okumak yürek titretiyor yine.
.....Hisseden duyarlı yürek ve yazan usta kalemi içtenlikle kutluyor, selam ve saygılarımı
bırakıyorum dizeler arasına.
.....Sağlıkla ve mutlulukla kalın.