Kayboldu geceden yıldızlar yüzü göklüğünü unuttu çoktan gıpgri gündüzü, öfkesinden patlıyor güneş boğucu sıcak, kesif nem buzdağları eridi, artık yeryüzü dayanılmaz bir cehennem; sanki gök eriyip akacak üstümüze toptan...
Ey insanoğlu; sen ne zannettin kendini yakıp yıkıyorsun kan gölüne döndü Ortadoğu ve kayıp gitti bir günde binyedi/yüz can bu nasıl din, bu nasıl iman hangi kutsal kitapta var böyle t/arif-i müslüman?!
Kurşun erir akar nice masum canlar yakar bombalar yağar durmadan, bu nasıl acımasız bir terör patlayan silahlar peşpeşe dönüyor akbabalar çölde her biri ayrı bir leşe, kimdir ardındaki güç gözü dönmüş diktatör?!
Ey ulu gök haklısın ne yapsan ister taş yağdır ister kum bu cehennemde artık kaçıyor her geceuykum?!
İşte hortlayıp, kükredi Chimaira yerin yedi kat dibinden başı aslan, gövdesi keçi kuyruğu yılan ağzından ateş saçan ejderha dolanıyor tepemizde?!
Ey Bellerophonthes artık sen de uyan, bir an önce bul suyun kaynağında gizli pusatını giyin kuşan, hani yıldırım hızıyla uçan Pegasus tanrılara bir boğa kurban et o gevelesin yemini, tak çenesine altın gemini! ... Sus atım sus; kolla uygun fırsatını şahlan ey uçan at haydi Belleropfontes ağzına mızrağını bir daha fırlat göm yerin dibine ejderhayı kendi alevinde eriyip aksın elindeki mızrak kurtar ateşten masum Anadolu’yu!
Sanma ki bu bir eski masal söylenceler tümden yalan, yoksa tarihi bir miras mıdır Habil ile Kabil’den kalan ne yazık ki tükenmiş soyu insanlığın var mı tarihten ders alan?! ... Yoksa başlamazdı bu kaos çevir başını göğe, buluta bak; ey ulu Tanrım, söz sırası sende olanca rahmetini üstümüze bırak!
Şaban AKTAŞ 19.06.2014
Foto: Şaban AKTAŞ Tahtalı Dağı (Olimpos) ve üstünde Chimaira’yı andıran bulut. Tekirova- Antalya 13.06.2014
(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
GÖĞÜN SANCISI şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
GÖĞÜN SANCISI şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.