Okuduğunuz şiir 22.5.2014 tarihinde günün şiiri olarak seçilmiştir.
Menekşe Yanım
Duvarda sedef kakmalı ayna, Halı deseni uçtan uca sökülüyor. Bilirsin, soğuk olur bağ evinde yaz geceleri Ne iyi ettin battaniyeni unutmakla. Aynada el işi kısacık veda Bilirim, hiç ihmal etmezsin Not kıyılarından açılmayı Uzak dünyaya
Seninde düşlerinde Yaşanmamış gerçeklerin var Verilmiş sözlerin, Seninle karartılmış lambalar iz düşüyor Bir çınar ağacı üşüyor, Gövdesinden sökülmüş harfler Ay dilediğince yapraklarında tuz parıldıyor.
Benim gözlerimde; alacamavi deniz Sen denilince içinden gemiler kalkıyor Kadınsın, kırılmaya yorgun Her güzel şey gibi, güzel kadın Sorsam, güvercin ürkekliğinde telaşlanıyorsun Anlatsam, sesin yaz göğü kadar durgun.
Oysa benim içimde kasırga Kış çocukları gibi sarsıcıdır uykuya dalışım
Uyanabilir misin, Boynu bükük bir menekşe yanımda ?.
(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
Menekşe Yanım şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
Menekşe Yanım şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.
"Bunca tanışıklığımız varken, Sana dair bana söz düşmüyor... Eğer düşerse benimle kutsaldır"demişti Cahit Zarifoğlu menekşelenmiş bir yarısına.. Diğer yarısına. Biraz meryem orucu iyidir şiir.. Eyvallah..
Seninde düşlerinde Yaşanmamış gerçeklerin var Verilmiş sözlerin, Seninle karartılmış lambalar iz düşüyor Bir çınar ağacı üşüyor, Gövdesinden sökülmüş harfler Ay dilediğince yapraklarında tuz parıldıyor.
Beğeniyle okuduğum bir eserdi.kutladım güzel dizelerdeki emeğinizi.Başarılar.
ayna var, kadın var, menekşe var, parıldayan tuz var , çınar var güçlüyüm diyor şiir ki çocuklar var başlarken omuzları düşüyor insanın ilerledikçe depar atan maraton koşucusu gibi aniden dirileşiyor " Kadınsın, kırılmaya yorgun " ve finali görünce hadi şimdi git düşün halleri hasıl oluyor insanda